The Impossible Game

recenze  11
Martin Šmíd, 14. 10. 2011 0:15
Netrvalo to dlouho a české studio Grip Games vydalo na Playstation Network skrze Minis další hru. Tentokrát se nejedná o originální dílko, ale port populárního Xbox Live indie titulu The Impossible Game. Je škoda, že se dostává na Playstation 3 a PSP až nyní, téměř dva roky po svém uvedení na Xboxu 360 a poté i na App Store, ale důležité je, že se majitelé konzolí od Sony dočkali. Po přečtení naší recenze navíc zjistíte, že název této hry může být docela zavádějící, protože nic není nemožné.

Na začátku je třeba říci, že ačkoliv se hra The Impossible Game jmenuje tak, jak se jmenuje, rozhodně není nemožné ji dohrát. Sám jsem ji pokořil, ale musíte se připravit, že nervy budete mít na pochodu. Jde totiž o hodně těžkou záležitost, ve které je každá chyba tvrdě potrestána. Najít totiž ideální cestu skrze úroveň vyžaduje neustálé zkoušení nejrůznějších možností. Naštěstí toto je usnadněno možným ukládáním po překonání určité překážky. Stačí jen, když překonáte těžkou pasáž a hru si sami manuálně rychle uložíte stisknutím R (hráno na PSP). Bohužel občas se mi stalo, že jsem při té rychlosti uložil rozehranou hru na blbé pasáži, takže bylo nutné restartovat celou úroveň. Mít tu automatické ukládání, asi by to bylo jednoduší, ale to by se pak hra The Impossible Game nemohla jmenovat tak, jak se jmenuje.

The Impossible Game je v základu hrozně jednoduchou plošinovkou s neskutečně návykovou hratelností. Máte tu jen oranžový čtverec, se kterým musíte proskákat na opačný konec dané úrovně. Skáčete přes trojúhelníky a skrze několik dalších čtverců se snažíte proskákat dále. Rozhodně herní princip je hodně jednoduchý, ale zjistit vždy ideální cestu, je věc opravdu těžká. Ale právě v onom zkoumání, jak danou překážku překonat, je ta pravá krása této hry. Není nic lepšího, když už si myslíte, že danou pasáž nezvládnete, a pak ji překonáte na jeden pokus. Navíc vnitřní uspokojení po dohrání je naprosto neuvěřitelné, protože budete vědět, že jste opravu dohráli něco těžkého, což v dnešní době lehkých her se říci nedá.

Co je takovým hnacím motorem této originální plošinovky, tak je určitě techno hudba. Tu vlastně tak trochu i skládáte během svého hraní, protože při každém výskoku, abyste zdolali překážku, se vytvoří zvuk, který se poté přidává k dalším a vytváří docela chytlavou melodii. Mít určitý rytmus je určitě také důležité, protože tím vám bude hraní daleko ulehčeno. Jen tedy musíte hrát v normálním režimu. Pokud budete hrát v Practice, kde je možné hraní během levelu ukládat, nebudete tímto odměněni, což je docela škoda. Hru si tak maximálně vychutnají jen ti nejlepší hráči.

Celkově na vás čeká pět levelů, přičemž jeden je vytvořen exkluzivně pro Playstation Mnis verzi. Levely je těžké hodnotit, protože se skládají pouze z trojúhelníků a kostiček se stejným pozadím. Po stránce designu se ale jedná o velmi dobře odvedenou práci. Muselo totiž dát hodiny zkoušení, než se podařilo takto level vyvážit, aby ho bylo možné zvládnout a zbytečně nefrustroval. Samozřejmě ale na vás čekají naprosto šílené pasáže, které ve vás zanechají hodně zloby. Jak už jste mohli pochopit ze začátku odstavce. Je těžké hodnotit i grafickou stránku, která je zde čistě funkční a rozhodně neslouží k tomu, abyste ji obdivovali. To rozhodně ne.

The Impossible Game je úžasně návykovou plošinovkou s velkou obtížností, kterou by měl každý alespoň na chvilku zkusit. Ostatně na českém Playstation Store stojí jen 50,- Kč, což není moc. Zábava zaručena. Jen škoda, že je tu tak málo levelů. Být jich více, tak jsem mohl s klidem v duši udělit vyšší známku. Takhle je to jen za osm.

The Impossible Game

ps3psp
FlukeDude, Grip Games