Rio

Martin Šmíd, 20. 7. 2011 14:00
Je tak nějak zvykem, že když se v kinech objeví nějaký ten animovaný film, je jedno jestli od Pixaru nebo jiné společnosti, doprovodí ho stejnojmenná videohra. Pokud máte rádi papoušky, tak vám určitě neušel film Rio. Jestli se vám tento nový film líbil, tak vás jistě bude zajímat, že si své zážitky můžete prohloubit o hru, v níž se setkáte s hrdiny filmu. K nám se Rio dostal na recenzi, takže se můžeme trošinku se zpožděním podívat, jak dopadl.

Pokud jste ještě film neviděli, nemusíte se bát, že by hra sloužila jako nějaký spoiler. Tomu rozhodně tak není. Sice v ní najdete jakýsi pomyslný příběhový režim, ten ale vůbec nic nevysvětluje. On Rio totiž není vůbec klasická hra podle animovaného filmu. Jde spíše o soubor nejrůznějších miniher. Pokud si zapnete příběhový režim, čeká vás několik typů menších hříček, přičemž mezi každou se vždy pustí několika vteřinový záběr z filmu. Jak už jste mohli pochopit z předchozích vět, Rio je pravá party hra, když se sejde několik hráčů. Pokud chcete hrát Rio sami, tak v tom případě vám ho ani moc nedoporučujeme, protože všechny minihry v příběhovém režimu projdete za zhruba hodinu. Poté by se vám na disk s hrou jen a jen prášilo.

Příběhový režim slouží jen jako takový menší tutoriál, ve kterém se seznámíte s většinou miniher, které pak můžete hrát s kamarády. Na výběr máte ze šesti papoušků, mezi nimiž nechybí Blu, Diego, Nico nebo Jewel. Pak už jen hrajete nejrůznější minihry, kterých jsou zhruba čtyři desítky. Možná menší zklamání je, že ačkoliv jich je velké množství, mnoho z nich vychází z předchozích, takže čistě originálních hříček je v celém balení pochopitelně daleko méně. Přesto nejde upřít vývojářům snahu o vytvoření zábavné párty hry. Většina hříček je opravdu zábavná a dokážou i navodit onu atmosféru soupeření, zvláště když hrajete proti jinému hráči. Soupeření probíhá tak, že vás čeká několik miniher v řadě, přičemž za každou vyhranou získáte určitý počet bodů. Na úplném konci se vám body za umístění v jednotlivých hříčkách sečtou a vzejde konečný vítěz.

Výběr nejrůznějších miniher je opravdu velký. Jednu minihru se budete s ostatními papoušky koulovat, jinou zase po sobě házet z balkónu ovoce. Je tu také zajímavá minihra se psem, který je přivázán uprostřed arény, a kolem něj padá ovoce. To sbíráte pro body, přičemž pes běhá okolo a musíte mu uhýbat. Také tu jsou nějaké ty rytmické hry, ve kterých si musíte buď zapamatovat určité symboly, a ty poté správně naťukávat, nebo jen hýbat do rytmu analogovou páčkou. Všechny tyto i další hříčky spojuje jedno slovo. Tím slovem je jednoduchost. Před začátkem každého kola se dozvíte, jaká tlačítka pro ovládání potřebujete a co že se to po vás vůbec chce. Většinou ale potřebujete jen analogovou páčku a další jedno nebo dvě tlačítka. Na ovládání je Rio opravdu hodně přístupná hra, což jasně ukazuje, pro jakou věkovou skupinu je určen.

Rio je určený převážně dětem, což poznáte už po zapnutí. Jako velké mínus tak nejde brát chybějící online podpora. Najdete tu pouze lokální hru až pro čtyři hráče. Určitě je ale škoda, že se o online vývojáři alespoň nepokusili, protože ne každý má doma hned další tři kamarády, kteří by si s ním Rio zahráli.

Na hře Rio je jasně vidět, proč vznikla. Hlavní prioritou bylo doprovodit do kin filmovou verzi, která ale podle ohlasů zase tak moc dobře nedopadla. I díky tomu je grafika naprosto průměrná a nenabízí nic, co byste už před lety neviděli u her podobného ražení. Přesto je třeba nutné alespoň vyzdvihnout docela pěkné modely papoušků, se kterými se budete v jednotlivých minihrách setkávat. Hudební doprovod je pak přebrán z filmu, ale že by se nějak extra povedl, to se také říci nedá. Slušně je na tom alespoň dabing, ale nečekejte, že uslyšíte herce z filmu. Na ty už asi nezbyly peníze při plánování rozpočtu. Je to škoda.

Rio je pouhou sbírkou miniher, které dohromady tvoří jen průměrnou hru k docela průměrnému animovanému filmu, který v předchozích týdnech dorazil i do našich kin. Těžko říci, komu hru doporučit. Snad jen dětem, kterým se bude líbit filmové zpracování, ostatní by se měli porozhlédnout raději jinde.

Rio

ps3x360wiids
THQ, Eurocom Entertainment Software / THQ