Resogun - PSV

recenze  8
Martin Šmíd, 5. 1. 2015 15:00
Když vycházela konzole PlayStation 4, vývojáři z finského studia Housemarque vydali výbornou arkádovou střílečku Resogun, která si ihned získala srdce spousty hráčů, a to i díky faktu, že vyšla zdarma pro členy předplatného PlayStation Plus. Ještě před několika měsíci se zdálo prakticky nemožné, aby se tato hra objevila na PlayStationu 3 nebo kapesní konzoli PlayStation Vita, ale stalo se, za vývojem stojí vývojáři z Climax Studios, no a my jsme se na druhou zmíněnou verzi nyní podívali. Jak dopadla, se dočtete níže.

Recenzovaná verze: PlayStation Vita

Super Stardust HD ve své době ukázal, že i naprosto jednoduchá střílečka, když se samozřejmě dobře udělá, může být neskutečně zábavná a obsahovat prakticky nekonečnou znovuhratelnost. Asi nebudu moc daleko od pravdy, když označím tuto záležitost za jednu z nejlepších her na třetím Playstationu, a ostudu neudělala ani na kapesní konzoli PlayStation Vita, na níž se dostal koncem minulého roku i Resogun, dříve vydaný pro PlayStation 4, který je považován za jejího duchovního nástupce, a právem. Asi není třeba si zde znovu rozepisovat, o čem Resogun byl nebo je, pokud se o něm chcete dozvědět více, stačí si přečíst starší recenzi PlayStation 4 verze, kde vše důležité najdete. Nyní se zaměřím jen čistě na port, který je překvapivě docela kvalitní, hlavně po technické stránce, a nabízí toho docela dost obsahově, i když některé části bohužel k nepochopení zatím chybí. Ke všemu se ale dostanu.

Základem PlayStation 4 verze byla kampaň obsahující pět delších úrovní, v nichž bylo možné bojovat a zachraňovat lidi ve třech předem vytvořených lodích. Kampaň samozřejmě v PlayStation Vita verzi nechybí, je opět zábavná a má velkou znovuhratelnost, čemuž dopomáhá i přesné ovládání. To se vývojářům podařilo bezchybně přenést z PlayStation 4 verze, takže je díky němu možné si hru užívat maximálně i na cestách, žádných kompromisů se nedopustili, a to se hned na zábavnosti pochopitelně projeví. V kampani nechybí ani žebříčky hráčů nebo kamarádů, takže se hned můžete porovnávat a překonávat nejlepší výsledky. To je samozřejmě něco, co jen tak neomrzí.

Velkým plusem určitě je, že v PlayStation Vita verzi nechybí ani kooperativní část pro dva hráče. Hrát můžete klasicky online skrze PlayStation Network, takže si můžete navolit level, který chcete hrát a následně už jen čekat, jestli někoho najdete. Moc hráčů bohužel Resogun nehraje, takže je lepší si založit vlastní hru a poslat pozvánku kamarádovi, který má rovněž chuť si trochu zastřílet. Testoval jsem takto několik her a vše fungovalo dobře, nesetkal jsem se s žádným problémem v podobě lagu nebo výpadků. Je určitě dobře, že vývojáři přidali i možnost hrát místní kooperaci skrze Ad-Hoc, na níž se v poslední době už trochu zapomíná. Zde ale nechybí a je to jen dobře.

Resogun podporuje i Cross-save mezi konzolemi PlayStation 3 a PlayStation Vita.

Je docela škoda, že Resogun na kapesní konzoli PlayStation Vita nemá několik částí, s nimiž se na konzoli PlayStation 4 už tak nějak počítá. Chybí třeba obsah s DLCčka Heroes, které zatím ani není dostupné pro PlayStation Vita, takže není možnost si zahrát povedené režimy Survival a Demolition. Třeba vývojáři časem toto DLC pro PSV verzi uvolní, vydání potvrzeno není, zatím se bez něj každopádně musíme obejít. Daleko více ale bude mrzet, že PSV verze neobsahuje povedený a hodně využívaný editor lodí, který byl uvolněn během léta minulého roku pro PlayStation 4 zcela zdarma formou updatu. Na návrhy vlastních lodí, kterými by bylo možné později hrát, tak musíte zatím zapomenout.

Resogun na konzoli PlayStation 4 zaujal i vizuální stránkou a hlavně spoustou částicových efektů a malých objektů, které létaly v závěru levelů na všechny strany. Byl jsem proto zvědav, jak moc vývojáři budou muset hru osekat na PlayStation Vita, přičemž výsledek je určitě uspokojující. Vzhledem k tomu, že hra běží na menší obrazovce, není osekání zase tolik znatelné a viditelné na první pohled, Resogun na PSV má pořád spoustu pěkných efektů a objektů, jen jich není tolik a hra celkově není tolik vyhlazená a ostrá, ale s tím se musí prostě počítat. Více znatelný je frametate. Ten už běží jen ve 30 snímcích, takže hra není tak rychlá, ale na druhou stranu framerate nepadá, nesetkal jsem se s žádnými záškuby, takže se dá hrát Resogun dobře i na cestách. To je určitě dobré vědět, zvláště po ne zcela dobrém PlayStation Vita portu hry Dead Nation, který měli na svědomí rovněž vývojáři z Climax Studios. Oceňuji rovněž rychlé nahrávací obrazovky, trvající maximálně několik vteřin. Prakticky hned po odkliknutí planety a lodě se objevíte ve hře!

I když Resogun na kapesní konzoli PlayStation Vita nemá několik částí, s nimiž už tak nějak člověk počítá, pořád se jedná o zábavnou střílečku, která na cestách poslouží velmi dobře. Navíc port se po technické stránce povedl, není špatný, a plusem určitě je, že podporuje Cross-buy, takže pokud už máte Resogun na konzoli PlayStation 4, můžete si ho na PlayStation Vita nebo PlayStation 3 stáhnout bez dalšího poplatku.

Resogun - PlayStation Vita

ps3vita
SCEE, Housemarque/Climax Studios