Rainbow Moon

recenze  4
Leon, 2. 8. 2012 14:30
Léto je už tradičně považováno za chudé období, kdy nevychází příliš exkluzivních a zvučných her, protože toto slunné roční období táhne daleko více k vodě a na letní festivaly, než ke konzolím. Velká herní studia odpočívají, a tak prostor dostávají ta nezávislá a malá, která po většinu roku živoří v ústraní. Svými zajímavými dílky zaplavují PSN a Xbox Live a je velká škoda, že jen některým z nich se dostane mediální pozornosti, kterou si mnohé z těchto stahovatelných her na základě kvality zasluhují.

Německé herní studio SideQuest mnohým asi nic neřekne, tedy pokud nehráli vynikající sci-fi úlet Soldner X. Možná že po hře Rainbow Moon si jméno SideQuest zapamatuje o něco více lidí. Od sci-fi se přesuneme k strategickému RPG, které představuje poutavou výpravu v čase. Ze starých fosilních nálezů z 80. a 90. let 20. století se podařilo německým gameologům získat důkaz, že dřívější hráči poměrně hodně holdovali strategickým RPG, kde se utopilo na desítky hodin herního času a průzračně čisté zábavy, kterou nedokázala zhatit ani zvýšená náročnost hry. Od poznatku už byl jen krůček k prvním náčrtům a skicám, ze kterých po několika měsících vývoje vzešla hra s vznešeným názvem Rainbow Moon.

Rainbow Moon je RPG ze staré školy, kterých dnes už mnoho není. Proč? Protože už se jednoduše přežily a není o ně v době next-gen konzolí takový zájem. Pro online služby jsou však vítané, jelikož jejich vývoj nespolyká tolik peněz a času a hráč si k nim cestu přeci jen najde, jelikož návštěvnost online služeb je značná.

U většiny her - u RPG obzvláště, je příběh důležitou složkou, na kterou se nabaluje vše ostatní. U Rainbow Moon příběh nehledejte, protože by se mohlo snadno stát, že jej nenaleznete. Hrdina s pevným brněním a těžkým mečem jménem Baldren se náhodou připlete k teleportu, který jej přenese do světa Rainbow Moon, kde číhá na každém kroku nějaké to monstrum a nepřátelé, které musí Baldren porazit spolu se svými přáteli, jež na své pouti potká, protože jen tak se může dostat zpátky domů. Jak je patrné, tak na příběh ve stylu FF Tactics se tady rozhodně nehraje. Hloubka světa nebo postav zde není a struktura rozhovoru vedených mezi postavami je osekaná na stručné fráze. Příležitost vyniknout tak dostává hratelnost.

V nepříliš rozlehlých lokacích od lesů a jeskyní, přes pouště a ledové pláně, až po hrady a vesnice se odehrává celá hra. Svého bojovníka musíte provést lokacemi k dalším teleportům, ale snadné to nebude, protože je nutné zaměřit se na pečlivé expení postav a plnění nepovinných questů, jelikož obtížnost tahových bojů je často k zoufání. Proti jedné až třem postavám, které můžete mít v aktivní partě, se postaví převaha nepřátel, jejichž počet může dosáhnout až čísla 20. S tím jak roste LV a zkušenosti postav se může hráč pohybovat na primitivním šachovnicovém poli bojiště, na které se lze pohybovat pouze čtyřmi směry. To je ještě ztíženo nerovnostmi a překážkami na bojišti. Kouzlem tahových strategických RPG je právě taktika, kterou zvolíte. Protože při trochu přemýšlení a využívání krajiny i počtu nepřátel usměrníte vývoj bitvy tak, že dokážete porazit i mnohem silnější a početnější nepřátele. Používat mozek a strategicky uvažovat je v Rainbow Moon to nejlepší a nejzábavnější. Díky random složení nepřátelské bandy je navíc každý souboj jiný a nikdy nebude probíhat stejně.

Vývoj postav je důležitější, než v jiných RPG, protože kromě zvyšování HP, MP a učení nových dovedností se v Rainbow Moon rozhoduje i tom, kolik tahů budou mít postavy v bitvě navíc a jak daleko se bude moci pohnout. A třeba jen jeden jediný tah navíc může v konečném součtu rozhodnout celou bitvu. Za každý vyhraný souboj obdrží postava Rainbow Coins a Rainbow Pearls. Rainbow Coins plní ve hře úlohu platidel, a tak lze za ně nakupovat zbraně a vybavení. To naopak Rainbow Pearls jsou netradiční zkušenostní body, které můžete přeměňovat ve vyšší atributy u položek jako je síla, obrana, rychlost nebo štěstí. Výtku si ale nelze odpustit na trochu delší nahrávací časy a složitější orientaci v menu, kterou ještě ubíjí omezený inventář, který je nutno po pár bojích neustále upravovat.

Roztomilá a barevná grafika spolu s oddychovou hudbou pomáhají vytvářet atmosféru nostalgie a vynutí u starších a zkušených hráčů povzdech nad tím, kde že ty staré dobré časy jsou. Času na takové přemýšlení je dostatek, protože bez postranních questů trvá Rainbow Moon nejméně 30 hodin, a to je na stahovatelnou hru více než dost. Škoda jen toho, že je Rainbow Moon přísně PSN exkluzivitou, kterou si neužijí majitelé Xboxu a bohužel ani majitelé přenosných konzolí od SONY. Přitom právě na PSP nebo PS Vita by se Rainbow Moon skvěle vyjímala. Za cenu €12.99 (350 Kč) se však jedná o poměrně férovou záležitost, která se sice vrátí, co se týče času a zábavy strávené u hry, ale hru bych doporučil pouze těm hráčům, kteří o podobný žánr skutečně stojí. U ostatních bych raději doporučil poohlédnout se po jiném titulu.

Rainbow Moon

ps4ps3vita
EastAsiaSoft, SideQuest Studios