Need For Speed Nitro

recenze  6
Martin Šmíd, 9. 12. 2009 22:32
Letos se EA rozhodla, že připraví velký restart série Need For Speed. Majitelé Playstationu 3 a Xboxu 360 se dočkali dílu Shift, který ukázal, že i EA umí dělat velmi kvalitní závodní hry, jež se mohou měřit se špičkami v oboru. Na Nintendu Wii by zřejmě Shift neuspěl, možná i díky slabšímu hardwaru a trošinku jinému hráčskému zastoupení. EA tak připravila pro Wii speciální díl Need For Speed Nitro, který sází na osvědčený koncept pouličního závodění. Pojďme se podívat, jak se tato odbočka v sérii povedla. Need For Speed Nitro právě přijíždí.

Po vybalení krabičky a zasunutí DVDčka do mechaniky Wiička, se před vámi objeví stylové menu, které vás navnadí na pouliční závody. Na výběr máte jen dva herní režimy. Buď si můžete ihned zapnout rychlou hru, kde na vás čekají všechny tratě, nebo si můžete zapnout režim kariéry. Musíme říci, že z této nabídky jsme byli poněkud zklamáni, takže nezbylo nic jiného, než se podívat na mód kariéry. Ten v sobě obsahuje hned tři šampionáty. První bronzový máte odemknutý hned na začátku, přičemž později po jeho splnění si můžete odemknout i šampionát stříbrný nebo zlatý. Každý šampionát poté obsahuje pět stejných měst, které se navzájem velmi liší a obsahují celou škálu nejrůznějších závodních módů. Každý závodník by byl ve hře ihned ztracen bez pořádného auta, tak se nejdřív podíváme do garáže, co nás ve hře čeká a nemine.

Na začátku hry to s penězi není zrovna růžové, takže máte jen na to nejzákladnější auto. S tím byste zhruba první dvě města solidně odjezdili, ale později si už budete muset koupit nějakou tu lepší plechovku. Peníze vyděláváte za dobré umístění v každém závodě, přičemž pokud jste opravdu dobří, na nové auto budete mít po několika závodech. Ve hře na nás čeká celkem 30 propracovaných vozidel, které se mezi sebou liší především rychlostí, přiléhavostí na vozovku a pochopitelně i rychlejším startem. Mezi auty tak naleznete takové kousky jako Porsche Cayman S, Lamborghini Gallardo, Lamborghini Reventon, 09 Chevrolet Corvette ZR1, 10 Ford Shelby GT500, Nissan Skyline GT-R R34, Mitsubishi Lancer Evolution IX, Audi R8, Nissan Cube nebo Hummer H2. Všechny automobily si poté můžete libovolně upravovat, od laku až po samolepky. Pokud máte auto připraveno, můžete okamžitě vyjet vstříc prvních úspěchům. Jak už jsme zmínili, kariéra obsahuje hned pět velkých měst, kde svedete nejrůznější závodní potyčky. Pojďme se tak podívat, jaké herní režimy nabízí.

Tím nejzákladnějším herním režimem je pochopitelně závod, kde budete na silnici bojovat proti soupeřům, abyste dojeli první. Je třeba říci, že samotní soupeři v závodech moc inteligence nepobrali, takže vám bude na ně stačit, abyste co nejlépe zajeli kolo. Soupeři si vás prakticky nevšímají. O to více si vás všímá policie, která je velmi agresivní a dokáže pořádně zatopit. Naštěstí jsou po tratích poházeny policejní odznaky, po jehož použití policii setřesete. Policejní odznak můžete použít i na vašeho protivníka. Stačí ho označit a stisknout Sko. Poté si bude policie všímat jeho a vy tak budete mít nejen klid od policie, ale zbavíte se i svého soupeře. Další herní mód je Eliminator. Zde máte vždy 30 vteřin na to, abyste předjeli svého nejbližšího soupeře a pokud možno se dostali na první místo. Po každých 30 vteřinách jeden soupeř odpadne, až do doby, než zůstanete na trati sami, což ukončí závod a vyhráváte. Dále tu máme klasické ježdění na čas, drift závody, ale vrátily se i velmi populární Drag závody, kde na dálnici jen řadíte a musíte dojet jako první do cíle. Za každý vyhraný závod dostanete určitý počet hvězdiček, přičemž si za ně odemykáte závody další. Hvězdičky nedostáváte pouze za první místa, ale i za pokoření traťového rekordu nebo za bezchybně zajeté kolo plné driftů a používání nitra.

Hodnotit grafickou stránku u Wii her je velmi těžké. Všichni víme, že tato konzolka nedisponuje tak velkým výpočetním výkonem, jako oba hlavní konkurenti. Po zapnutí kariéry v Need For Speed Nitro a prvního města, nastal menší šok. Grafická stránka vypadá opravdu otřesně a může se směle rovnat s prvními díly v PSone éře. Pokud ale překousnete dvě graficky nepovedená města a dostanete se do Madridu, grafika se rázem změní, vše hýří barvami a ve výsledku se jedná o jednu z těch hezčích Wii her. Grafika je tak hodně rozporuplná a záleží na místě, kde zrovna jedete závody. Co ovšem musíme pochválit, je 60 fps, které jsou stabilní a hra tak má neuvěřitelnou rychlost, přičemž se nikdy nestane, že by se zpomalila. Pokud bychom měli hodnotit ovládání, tak k němu nemáme moc co vytknout. Ačkem přidáváte klasicky plyn, Béčkem zase brzdíte a děláte smyky do zatáček. Analogovou páčkou poté udržujete směr. Pohybovou funkci ovladače poté používáte pouze k přidání nitra. Pochvalu si vývojáři zaslouží za velmi povedený soundtrack a zapomenout nesmíme ani na všelijaké zvukové efekty.

Need For Speed Nitro je velmi povedený díl v této závodní sérii. Pokud překousnete první dvě nevýrazná města, obmění vás hra i velmi dobrou grafickou stránkou, kterou podporuje i velmi solidní hratelnost. Škoda jen, že vývojáři si s hrou nedali více práce, protože může po čase začít nudit, čemuž nepřidá ani chybějící online režim. Takhle se musíte spolehnout na dva až čtyři kamarády, kteří si k vám přinesou své ovladače, abyste mohli hrát na jedné televizní obrazovce. To nic ale nemění na tom, že je Need For Speed Nitro jednou z těch lepších závodních her tohoto roku na Nintendu Wii.

Need for Speed: Nitro

wiids
EA Games, EA Montreal / Firebrand Games
Datum vydání hry:
2. 11. 2009
Žánr:
Závodní, Arkáda
KARTA HRY
7/10

Komentáře