Medieval Moves: Deadmund's Quest

Martin Šmíd, 1. 12. 2011 15:30
Během letošního roku Sony oznámila, že vývojáři skvělé sportovní kolekce Sports Champions připravují novou hru pro Playstation Move, která se jmenuje Medieval Moves: Deadmund's Quest. Zavládlo určitě velké nadšení, navíc první dojmy dávaly naději, že by se nemuselo jednat jen o malou hříčku, jako u ostatních Playstation Move her, ale o plnohodnotný titul. Nyní na pulty obchodů doputoval finální produkt, na který se můžeme podívat. Jestli si zaslouží naše doporučení, se dočtete u nás v recenzi.

Hned po zapnutí se před vámi začne odvíjet standardní fantasy příběh, který je vyprávěn skrze kreslená komiksová okna. Ty se v rámci možností povedly a rozhodně si myslím, že jsou pro Medieval Moves: Deadmund's Quest tou lepší možnou volbou pro vyprávění příběhu. Každopádně se ujímáte mladého prince Edmunda, který jednoho dne bude pevnou rukou vládnout svému království. Co ale čert nechtěl, zlý Morgrimm ukradne očarovaný Gatestone a všichni lidé v království se změní na kostlivce, včetně mladého prince. Jedinou možnou záchranou je získat začarovaný kámen zpět. Příběh je opravdu hodně jednoduchý a lineární, ale i vzhledem k faktu, že je zaměřen na mladší hráče, rozhodně to nevadí.

Více než na příběh bude určitě zvědaví na to, jak se vlastně Medieval Moves hraje. Docela překvapením určitě je, že se nejedná o klasickou akční adventuru, ale o on-rail hru. Navigační ovladač tak můžete zahodit, protože hra se za vás pohybuje sama a na vás jen je, abyste se postarali o nepřátelské kostry, kterých je v každém levelu pořádné množství. Pokud překousnete tento fakt, že vlastně hra tak trochu hraje za vás, určitě se budete bavit, protože sekání mečem do koster je zábavné od začátku do konce. K likvidaci těchto potvor ovšem nemáte jen meč, ale brzy se naučíte i střílet z luku, do rukou vám přijdou i světlice, případně speciální vystřelovací kotva, kterou se přesouváte mezi některými úseky.

Co zdobilo Sports Champions a zdobí Medieval Moves, tak je naprosto perfektní ovládání, které snímá váš pohyb 1:1 a není tak znát žádná odezva, ani se během hraní nevyskytl problém, který by frustroval. Pokud jste ostatně hráli minulý rok zmíněnou sportovní kolekci, budete ovládání zvládat už po několika minutách, protože boj s mečem, střelba z luku, házení hvězdic a další úkony jsou naprosto stejné. Zde akorát nemáte arény s minihrami, ale jeden svět, ve kterém se pohybujete a úkony používáte k posouvání se v příběhu. Sice by někdo mohl namítnout, že vývojáři recyklují staré věci, jen tedy máte jiný obal, což je dost možná i pravda, ale faktem je, že hraní je díky skvělému základu z minulého roku neskutečně zábavné.

Navíc vývojáři přichystali i několik nových ovládacích prvků. Třeba náklonem Playstation Move ovladače u hlavy se postavička napije lektvaru, případně pokud máte dynamit a začnete druhou rukou přijíždět přes svítící část ovladače, postavička ho zapálí. Těchto drobných ovládacích prvků je ve hře celá řada a určitě potěší, protože přidávají něco, co v jiných hrách ještě nebylo. Interakce mezi vámi a hrou je tak na maximální úrovni a neuvěřitelně vás do fantasy světa vtáhne. V tomto odstavci je ještě nutné zmínit, že hru můžete projít s jedním, ale také se dvěma ovladači, přičemž když máte dva, každý charakterizuje jednu vaší ruku – meč a štít. Pokud ale nemáte dva ovladače, nebojte se, že byste si hraní tolik neužili. Osobně jsem preferoval hraní s jedním ovladačem, protože jsem se alespoň tak rychle neunavil.

Během hraní se budete pohybovat v několika lokacích, od odporných kobek, starověkých hradů až po louky a lesy. Rozmanitost levelů je určitě pěkná, stejně tak jejich design. Co navíc u levelů pomáhá znovuhratelnosti, je občas několik cest, kterými se můžete vydat. Sice jde jen o menší odbočky, ale i tak určitě potěší. Jinak je samozřejmě Medieval Moves naprosto lineární středověkou řežbou. Během levelů pobijete stovky, možná tisíce koster několika druhů, občas přijde do cesty i nějaký ten boss, ale moc jich není. Je docela škoda, že se budete pořád utkávat se stejnými protivníky, jen v několika variantách. Dokázal bych si představit, že jich bude daleko víc. Klidně i někdo jiný, než neustále samé kostry. Sice váš pes by z takového přísunu kostí měl jistě radost, ale vy už ji tak velkou mít nebudete. Abyste si občas odpočinuli od máchání mečem, tedy Playstation Move ovladačem, připravili vývojáři několik menších hádanek, které musíte splnit, abyste se dostali dál. Ty jsou hodně jednoduché a zvládnete je během pár vteřin.

Když dohrajete hlavní kampaň, která vám zabere nějakých osm hodin, můžete se pustit do kooperativního hraní. Sice nemůžete projít celý příběh s kamarádem, ale máte tu speciální levely, navržené pro tyto radovánky. Hrát můžete buď na rozdělené obrazovce, nebo online. Vzhledem k faktu, že v současnosti moc hráčů Medieval Moves nehraje, nebyla možnost vyzkoušet online část, takže zbyla jen ta offline. Ta je ale úplně stejná, takže také v ní najdete dva herní režimy, buď týmový nebo Versus, které můžete hrát s kamarádem. Na chvilkové hraní jde určitě o dobrou zábavu, ale nedokážu si představit, že vás udrží u hry delší čas.

Vývojáři pro svoji novou hru použili stejný engine jako před rokem, přičemž výsledkem je určitě pěkná středověká hra, která má levely plné detailů a detailní modely postav. Samozřejmě se nejedná o úplný top, ale troufám si tvrdit, že grafika rozhodně nezklame, možná dokonce překvapí. Co určitě stojí za vypíchnutí, tak je naprosto stabilní framerate, který neklesá ani při těch největších řežbách, během kterých se na vás hrne několik nepřátel najednou a vše kolem bouchá. Hudební stránka i zvuky jsou rozhodně povedené a některé tóny vám zpříjemní hraní a navodí atmosféru, kterou hra potřebuje. Docela mě překvapil dabing, který je na hodně slušné úrovni a nemám mu více méně co vytknout.

Medieval Moves: Deadmund's Quest je povedenou středověkou rubačkou, kterou by měl minimálně vyzkoušet každý majitel ovladačů Playstation Move. Ovládání je přesné, hra sama o sobě zábavná a navíc ji za jedno odpoledne nedohrajete. Hraní si navíc můžete ještě prodloužit multiplayerem nebo sbíráním bonusů. Vývojáři ze studia Zindagi Games opět dokázali, že umí s ovladačem Playstation Move dobře pracovat, a ani nevadí, že v základech kopírují svůj starší hit Sports Champions.

Medieval Moves: Deadmund’s Quest

ps3
Sony Computer Entertainment, Zindagi Games