Marvel's Spider-Man: Válka gangů

recenze  12
Martin Šmíd, 20. 11. 2018 17:25
Když vývojáři ze studia Insomniac Games dokončovali svoji povedenou komiksovou akční hru Marvel’s Spider-Man, slíbili fanouškům rozšíření - Město, které nikdy nespí, rozdělené do tří epizod. První s názvem Loupež už máme za sebou, přičemž přineslo solidní nový obsah, který fanouškům určitě udělal radost. Druhé rozšíření s názvem Válka gangů pak na to první pochopitelně přímo navazuje, a své dojmy vám nyní řeknu níže ve své recenzi.

Pokud jste nehráli první rozšíření, tak si ho určitě před přečtením recenze zahrajte, protože byste tu mohli narazit na menší spoilery. Asi víte, že první rozšíření se točilo kolem záhadné Black Cat, která se vrátila trochu nečekaně do New Yorku a následně se zapletla s Hammerheadem a místní mafií, což nakonec vyústilo v docela zajímavé finále. Na to rozšíření Válka gangů navazuje, přičemž hlavním padouchem je tedy už zmíněný Hammerhead, který chce New York ovládnout a neštítí pro tento svůj cíl udělat cokoliv. Tomu chce zabránit nejen Spider-man, ale i policejní kapitánka Yuri, pro niž se vše přehoupne časem do velmi osobní roviny. Příběh je oproti prvnímu rozšíření trochu temnější, rozhodně kvalitně napsaný a má i několik zajímavých zvratů, ale vše pochopitelně spěje zase k finále, které nechá fanoušky další měsíc v napětí. Docela se i těším, jak vše nakonec dopadne, možností je hned několik.

Stejně jako to první rozšíření, tak i druhé se odehrává ve své vlastní instanci, do níž se vám ale pochopitelně přenesou veškeré získané gadgety, obleky a odemknuté schopnosti, takže můžete pokračovat se svoji vylepšenou postavou. Každopádně vývojáři si připravili hned několik nových příběhových misí, které mě bavily o něco více jak ty z předchozího rozšíření. Jsou zábavně navržené, rozmanité a dojde nejen na klasické rvačky, ale i špehování za speciálního robotického pavouka nebo honičky v ulicích New Yorku. Jen vývojáři opět o něco více duply na obtížnost, takže rozšíření představuje o něco větší výzvu. Střety s protivníky, mezi nimiž najdete i zcela nové jednotky, které dokážou slušně zatopit, jsou tak zase o něco těžší a nutí vás k využívání veškerých gametů a schopností, které má hlavní hrdina k dispozici.

I tak ale není problém hlavní příběhovou linku dohrát za nějaké dvě až tři hodinky, což je zhruba stejný čas, jako u předchozího rozšíření. Někomu to může přijít jako málo, asi bych si dokázal sám představit větší porci, ale na druhou stranu se rozšíření prodává za nějaké dvě stovky. Navíc dohráním příběhových misí nic nekončí, protože nechybí tu ani další vedlejší aktivity. Můžete se v rámci vedlejší úkolové linky vydat vyčistit všechny Hammerheadovy úkryty, nechybí ani nové náhodné eventy v horní části Manhattanu a vrací se i Screwball, která pro svůj kanál na internetu neustále nahrává šílená videa se Spider-manem v hlavní roli. Výzvy pro Screwball doznaly nějaké ty drobné změny, ale opět jsou založeny na likvidaci nepřátel skrze gadgety, případně tiché zlikvidování určitého počtu protivníků, což následně láká nové fanoušky. Nic objevného, ale opět docela zábavné a určitě tyto vedlejší aktivity neurazí.

No a poslední novinkou v tomto rozšíření jsou pochopitelně tři nové obleky pro Spider-mana - Spider-Armor MKI, Spider-Clan a vylepšený Iron Spider Armor, které se dle mého docela povedly. Sice je škoda, že jsou jen kosmetického rázu a vývojáři nepřidali žádné nové speciální schopnosti, ale je radost v nich létat po městu a vytvářet pěkné obrázky. Ostatně v posledním updatu vývojáři přidali do Photo režimu několik nových rámečků a další možnosti. Také si nyní můžete v nastavení vypnout i minimapu, pokud nechcete, aby vás něco během hraní rušilo.

Válka gangů je rozhodně povedené rozšíření, díky němuž se opět můžeme na několik hodin vrátit do světa Spider-mana. Příběh se začal solidně rozbíhat, potěší i kvalitně navržené nové hlavní mise a nové pěkné oblečky. Vedlejší aktivity pak rovněž dokážou na nějaký ten čas zabavit, ačkoliv u nich postrádám nějakou snahu o něco úplně nového. Komu se ale Marvel’s Spider-Man líbil, neměl by si toto rozšíření nechat ujít.

Marvel's Spider-Man: Válka gangů

ps4
Sony Interactive Entertainment, Insomniac Games