Marvel's Spider-Man: Operace Silver

recenze  14
Martin Šmíd, 21. 12. 2018 18:37
Když studio Insomniac Games dokončovalo akční hru Marvel’s Spider-Man, rozhodlo se, že bude vyprávět ještě jeden docela zajímavý příběh a ten vydá po epizodách jako dodatečný obsah pod názvem Město, které nikdy nespí. Musím se přiznat, že nejsem moc velkým fanouškem tohoto epizodického formátu a dle mého názoru by i prospělo, pokud by vše vyšlo v jednom balíčku. I proto je tak těžké hodnotit jednotlivé epizody, které samozřejmě svoji kvalitu mají, ale vše nyní působí díky třetí epizodě daleko v lepším světle. Každopádně pojďme se podívat, jak třetí část dopadla a jestli dobře zakončuje rozjetý příběh.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Třetí epizoda s názvem Operace Silver samozřejmě navazuje na předchozí události, v nichž hlavní hrdina Spider-man/Peter Parker nejprve chytal Black Cat, aby se následně vše zvrtlo ve válku gangů a do všeho stoupil obávaný Hammerhead, který má s New Yorkem vlastní plány. Aby měl šanci je naplnit, rozhodl se vykrást organizaci Silver Sable International, což samozřejmě pořádně naštvalo její majitelku Silver Sable. Ta se tedy vrací na scénu, přičemž najednou tedy jdou po Hammerheadovi hned dva hrdinové, kteří nejprve nechtějí moc spolu spolupracovat, ale nakonec si k sobě najdou cestu, což přidává několik zajímavých situací a spěje navíc k velmi uspokojivému finále. Poslední epizoda je z příběhového hlediska určitě nejlepší, má několik nečekaných situací a zvratů, zároveň zakončuje příběh nejen Spider-mana, ale také několika dalších vedlejších postav. Zároveň si ale vývojáři nechávají otevřená vrátka do budoucna. Ostatně na pokračování už zcela jistě pracují.

Stejně jako v předchozích případech se třetí rozšíření odehrává na své vlastní mapě, přesněji ve spodní polovině Manhattanu. Vývojáři si na ní připravili několik docela povedených hlavních misí. V nich nemůžete čekat něco zcela nového a neviděného z herního hlediska, vývojáři staví na základech z původní hry, ale i tak jsou hlavní mise zábavné a sem tam kromě vyšetřování a bojování s protivníky nabídnou i zajímavé scény, které si určitě každý fanoušek užije. Hlavní část není problém dohrát za zhruba dvě hodiny, takže v tomto se od svých dvou předchůdců Operace Silver neliší.

Na druhou stranu se snaží vývojáři přitáhnout pozornost na dalších několik hodin vedlejším obsahem. Čeká vás tak další boj se zločinem v ulicích New Yorku skrze náhodné eventy, dokonce vývojáři přidali i jeden nový, rovněž se vrací čištění skladů s novými protivníky a hrátky se Screwball, která už oslaví v rozšíření 50 milionů odběratelů na sociální síti. A právě i její linka bude konečně ukončena skrze jednu ze tří vedlejších misí, které jsem si rovněž užil. A když se tak dívám na obsah, vývojáři samozřejmě nepřináší něco vyloženě nového, ale vše je zábavný a obsahu dostatek, takže si na něj nemohu ani moc stěžovat. Pět hodin, které jsem v rozšíření Operace Silver nechal, byl rozhodně dobře strávený čas.

Když bylo rozšíření Operace Silver trochu více poodhaleno, vývojáři slíbili i tři zcela nové kostýmy, které si budete moci odemknout dohráním hlavní příběhové linky i vyřešení všech vedlejších aktivit. Z tří novinek se mi asi nejméně líbí robotický Aaron Aikman Armor suit, naopak Into the Spider-verse suit je povedený, a přímo výborný mi přijde Cyborg Spider-man suit, který patří mezi mé nejoblíbenější z celé hry. Je radost se v něm prohánět ulicemi New Yorku. Společně s těmito kostýmy se do hry dostal ještě jeden bonusový jako takový vánoční dáreček od studia Insomniac Games. Jde o kostým, který měl hlavní hrdina ve filmech od Sama Raimiho. Po něm fanoušci toužili hodně dlouho, ale až nyní po vyřešení právních otázek ho mohli vývojáři přidat. A rozhodně je radost ho na sobě mít. Je opravdu moc pěkný.

Už Marvel’s Spider-Man vypadal parádně na hru s otevřeným světem a rozšíření Operace Silver na tom je stejně. Detailního New Yorku jsem se stále dostatečně nenabažil, navíc vývojáři vše okořenili nádhernými detaily i propracovanými modely postav s pěknými animacemi. Rozšíření navíc dobře běží, nevšiml jsem si žádných zádrhelů. Navíc oceňuji, že jsem slyšel několik nových líbivých hudebních skladeb, které hrají třeba při šarvátce Spider-mana a Silver Sable.

Hodnotit jakoukoliv epizodu ze série „Město, které nikdy nespí“ je pochopitelně nesmírně těžké. Třetí epizoda jde svoji kvalitou prakticky ve šlépějích svých předchůdců, jen díky ukončení příběhu má daleko větší údernost. Nové mise jsem si užil, stejně jako nové aktivity a zakončení hned několika příběhových linek. Když se ale nyní poohlédnu za všemi epizodami, tak pokud je budete hrát najednou, dočkáte se velmi kvalitního rozšíření, které vám vydrží na zhruba deset až dvanáct hodin, což je při ceně 549,-Kč více než solidní. Navíc díky vánoční slevě si celý balíček můžete zakoupit za 359,-Kč, a to je nabídka, která se prostě a jednoduše neodmítá.

Marvel's Spider-Man: Operace Silver

ps4
Sony Interactive Entertainment, Insomniac Games