Kinectimals

Martin Šmíd, 30. 11. 2010 15:30
Už od mala jste určitě chtěli mít doma nějakého toho chlupatého mazlíčka, se kterým byste se mazlili od rána do večera. Někomu se toto přání splnilo, ale pak přišla tvrdá realita. Mazlíček občas neměl náladu se mazlit, tak vše skončilo podrápaným obličejem. Poté chtěl třeba jít ven, což se ne vždy hodilo a jít s ním na hodinovou procházku do deště také není zrovna ideální. Možná i proto si herní vývojáři řekli, že přinesou mazlíčka virtuálního, se kterým si hráči budou jen hrát. I díky tomu je tu teď hra Kinectimals, která využívá nově vydanou kamerku Kinect. Pojďme se podívat, jestli dokáže virtuální mazlíček plně nahradit toho skutečného.

Jako první jsme tu měli Tamagotchi, ze kterého se stal obrovský celosvětový hit. Za vše mluví fakt, že se do dnešního dne prodalo zhruba 80 milionů kusů. Virtuální kočka, pes, dinosaurus nebo jiná šílenost se zabydlela nesmazatelně mezi hráči. Vše bylo ale dosti omezené a postupem času chtěl hráč více. Poté přišlo Nintendo se svoji hrou Nintendo Dogs na DSko. Opět fenomenální úspěch tohoto titulu naznačil, po čem hráči nejraději skáčou. Před několika měsíci se přidala i Sony se svoji hrou EyePet, která měla k virtuálnímu mazlíčkovi asi nejblíže. S napůl opicí a menší kočkou jsme se opravdu vyblbli a do dnes patří mezi ty nejlepší hry na PS Eye a dnes i Move.

Během letošní tiskové konference Microsoftu pak byla odhalena hra Kinectimals, kde se hráč ujme nějaké té kočkovité šelmy, jako je lev, tygr, panter, gepard a dalších. Dohromady jich máte celkem jedenáct, ale na začátku získáte přístup jen k pěti. Ostatní si musíte odemknout postupem hry. Je jedno, jaký je zbytek hry. Tady si chlupatého mazlíčka opravdu zamilujete, a kdyby nebyl za televizí, tak bychom asi po něm i skočili a začali ho pořádně muckat. Mazlíček v Kinectimals je totiž opravdu k zulíbání a něco tak roztomilého jsme na našich televizních obrazovkách neměli. Mazlíček nejen provádí jednu sladkou grimasu za druhou, ale i olizuje obrazovku a občas si na ní ukýchne. Pokud bychom tak měli dát všechny virtuální mazlíčky vedle sebe a vybrat toho nejvíce roztomilého, vyhrál by určitě ten od Microsoftu. Jenomže, Kinectimals má spoustu dalších částí, které jsou už o něco méně povedené.

Je třeba říci, že Kinectimals je plnohodnotnou hrou a takto k ní budeme přistupovat. Nejde totiž o další soubor hříček, jako u ostatních titulů pro Kinect. Každopádně, ani o ně nebudete ochuzeni. Základním teritoriem, kde se hra bude odehrávat, je záhadný ostrov Lemuria, kterému kdysi vládnul velký král. Ten měl přístup k obrovskému pokladu, který zde symbolizuje velká kočka z ryzího zlata. Ta se ale časem ztratila a nyní se jí pokoušejí všichni najít. Stejně tak i vy. Tato trošinku jednoduchá zápletka slouží k tomu, abyste vydrželi u hry co nejdéle. To ovšem ale ani tak nebude problém, protože když už nic, tak je Kinectimals hodně zábavnou hrou.

Vše co budete dělat, by se dalo rozdělit na dvě části. V té první si budete hrát se svým mazlíčkem a učit ho neustále novým kouskům. Trošinku přerostlá kočka tak bude na obrazovce skákat, otáčet se, hrát si na mrtvou, hledat vás a dělat další skopičiny. Vy ji pak budete čistit skrze připravený kartáč, ale i dávat najíst nejrůznější pamlsky, které si můžete kupovat ve speciálním lemuřím obchodě. Aby toho nebylo málo, je zde připravena hromada hraček (míček, talíř, autíčko a další), které vaše šelmička jistě ocení a rada si s nimi pohraje. Na rozdíl od konkurenčního EyePet není Kinectimals zaměřen pouze na část, ve které si s virtuálním mazlíčkem hrajete.

Ve druhé části váš mazlíček hraje totiž až druhé housle. Na vás je, abyste v sedmi různých oblastech ostrova Lemuria plnili nejrůznější minihry. Za ně budete získávat nejen nejrůznější hračky pro svého chlupáče, ale i peníze, které využijete ve zmíněném lemuřím obchodě. V něm si nenakupujete jen pitominky pro svého mazlíčka, ale i potřebné věci do své chajdy na pobřeží. Během hry i o ní padne několik slov a divili byste se, jakou má za sebou historii.

Určitě se všichni ptáte, jak se celá hra ovládá a jestli Kinect funguje skutečně tak, jak nám Microsoft ukazoval na E3 konferenci. Zodpovědně musíme říci, že zrovna u Kinectimals funguje vše naprosto perfektně a během testování jsme nezaznamenali byť jen jedinou odchylku. Vše je hodně intuitivní a každý ihned bude vědět, co dělat. Dokonce jsme během testování postavili před kameru i několik nehráčů, kteří si hru okamžitě oblíbili a začali si s virtuálním mazlíčkem hrát. To je ostatně výhoda Kinectu. Nemusíte dlouho vysvětlovat, jak se hra ovládá. Stačí si před obrazovku stoupnout a hrát. Když už jsme u ovládání, tak ještě zmíníme, že Kinectimals podporuje ovládání hlasem. To v ČR nefunguje, ale pokud změníte region na UK, budete moci svého chlupáče ovládat několika lehkými pokyny. Ty opravdu fungují. Snad se brzy dočkáme i oficiální verze u nás.

U nás je to ale s Kinectimals hodně složité. Hra je určena převážně pro děti. Jenomže, kvůli chybějící lokalizaci si ji asi moc neužijí, protože hlavně na začátku jste zasypáni obsáhlým tutoriálem, který musíte na 100% pochopit. Pokud tak plánujete Kinectimals koupit svým dětem, počítejte, že ho budete muset hrát s nimi. Pak je tu ještě problém s plyšovými zvířátky, které se v zahraničí prodávají se speciálním kódem pro tuto hru. Plyšové zvířátko (najdete i medvěda nebo žirafu) pak stačí namířit na kamerku a ono se přidá do hry. Jde určitě o naprosto vynikající nápad, ale zase, v České republice a na Slovensku jsme o něj ochuzeni. Leda si nějakého plyšáka objednat ze zahraničí, to je jediná možnost. Snad Microsoft časem tyto zvířata přiveze i k nám.

Hodnotit grafickou stránku nemá moc cenu. Podívejte se na okolní obrázky, ty vypovídají asi o všem. Přesně takhle hra vypadá ve skutečnosti. Co se týče zvuků, tak ty jsou celkem vyvedené a navozují pocit onoho tropického ostrova. Rovněž zvuky mazlíčka jsou hodně autentické s realitou. To hudební doprovod je spíše do počtu a během hraní ho moc často nepostřehnete.

Co říci závěrem. Kinectimals se nám opravdu hodně líbil a užili jsme si s ním několik hodin a dost možná i v budoucnu ještě užijeme. Jedná se o jeden z těch větších titulů pro Kinect a odvádí opravdu dobrou službu. Pokud tak Kinect máte doma a občas pouštíte ke konzoli i své děti, tak není lepší hra, než Kinectimals. Určitě si hru zamilujete tak, jako my.

Kinectimals

x360
Microsoft Game Studios, Frontier Developments