Hunt: Showdown

recenze  23
Martin Šmíd, 2. 3. 2020 11:40
Německé studio Crytek se proslavilo po celém světě akčními hrami ze sérií Far Cry a Crisis, ale také svým slušným grafickým enginem CryEngine, který si licencovali mnozí vývojáři. Po velké expanzi a řadě nepromyšlených investicích se ovšem dostalo do velkých finančních problémů, výsledkem čehož se propouštělo, zavíraly pobočky v UK a US a zrušilo se několik připravovaných her. Velký otazník vysel nad hrou Hunt: Horrors of the Gilded Age. Kooperativní akcí ze třetí osoby, točící se kolem likvidování řady monster, na níž původně pracovali vývojáři z Vigil Games pro THQ, kteří stáli za sérií Darksiders. Po krachu THQ se projektu chopil Crytek, který si ho po svých problémech stáhl do Německa. Po dlouhém mlčení hra byla konečně znovu představena, ale z původního nápadu zůstalo hodně málo. Nově šlo o hororovou first-person střílečku, která rovněž stavěla na lovu monster, ale také si brala inspiraci z řady dnes oblíbených multiplayerových her. Nejprve se vývojáři rozhodli hru vydat pro PC a Xbox One v předběžném přístupu, kde nakonec během podzimu minulého roku vyšla i ve své finální verzi. No a nyní se dostala konečně i na konzoli PlayStation 4 společně s krabicovým vydáním konzolových verzí. Mohu vám proto říci, proč byste hře měli věnovat pozornost, protože nabízí vskutku nevšední zážitek plný adrenalinu.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Ačkoliv je Hunt: Showdown v tuto chvíli čistě multiplayerová akce, vývojáři neváhali hru obohatit o příběhové pozadí zasazené do Louisiany. Tato oblast ve Spojených státech byla vždy opředena tajemstvími a vyprávěla se o ní spousta děsivých legend a  historek, ať už díky svým zrádným močálům, v nichž se sem tam někdo ztratil, nebo velkému množství otroků z Afriky. Děsivější místo pohledat, ale ono může být ještě hůře, když je vše zasazeno do alternativní minulosti roku 1895. Celou oblastí se začala šířit záhadná epidemie a měnit vše živé na ohavné kreatury, které mají neustále hlad. Do takto děsivé oblasti se odváží jen skupinky lovců, kteří chtějí monstra vyhubit a shrábnout za tuto službu odměnu. No a jednoho z lovců se ujímáte i vy. Musím uznat, že zasazení do Louisiany byla trefa do černého, protože hra má díky tomu hodně temnou až hororovou atmosféru, čímž se odlišuje od klasické multiplayerové konkurence.

Lov může začít

Život lovce přitom nebudete muset prožít sami, ale na pomoc si můžete kdykoliv vzít jednoho nebo dva kamarády, případně náhodné lovce, kteří se k vám na lov připojí. Doporučuji ale první možnost, protože komunikace je u podobných akčních her klíčová. Náhodní hráči sice budou sem tam označovat díky tagování skrze R1, kam se vydat, případně kde je jaké nebezpečí, ale to je tak vše. Na vymýšlení taktik je neužije a komunikace během přestřelek rovněž chybí, čímž hra hodně trpí. Každopádně na lov se můžete vydat v režimu Bounty Hunt, který je tím hlavním, co hra v současnosti nabízí.

Po zapnutí režimu Bounty Hunt se ocitnete sami nebo s kamarády na mapě, na níž jsou hozeni ještě další týmy hráčů. Prvním úkolem je vždy prozkoumat stopy hlavních monster, které jsou rozsety na mapě a můžete k nim cestu vidět pomocí speciálního vidění Dark Sight. Mohlo by se zdát, že tato část nebude moc napínavá a půjde o klasickou běhačku z bodu A do bodu B, ale opak je pravdou. Jak budete prozkoumávat mapu, musíte si dávat pozor nejen na další skupinky hráčů, ale také na děsivé protivníky s parádním designem poháněné umělou inteligencí, od zmutovaných psů, hrůzostrašné příšery čekající v bažinách po zmutované lidské protivníky různých druhů a velikostí. Zabít vás totiž může naprosto cokoliv, pokud si nedáte pozor. A selhat na tom, že vás zakousne pes v dobře rozehrané hře nebo sundá příšera v bažinách, nikdy nepotěší.

Když naleznete stopy hlavního monstra, je třeba se vydat ho ulovit. V současnosti se ve hře nacházejí tři hlavní monstra, od rychlého velkého pavouka, z něhož jsem měl vždy obrovskou hrůzu díky své fobii, po trochu pomalejšího, ale o to silnějšího řezníka, kterého doplňuje assassín. Každý hlavní protivník je něčím specifický, platí na něj jiná strategie a musím říci, že souboje s nimi jsou vrcholem hry. Každý střet s nimi jsem si maximálně užíval, hlavně při hraní s kamarády, když jsem na vše nebyl sám. Jen je škoda, že tato monstra jsou zatím jen tři. Větší počet by neuškodil. Snad na tomto vývojáři zapracují v následujících měsících.  

Každopádně jakmile monstrum padne, hra se v tento moment naprosto mění a nastává obrovský zvrat. Monstrum je pryč a hlavním cílem všech ostatních lovců, tedy hráčů, se stáváte vy či váš tým. Nikdy nevíte, kolik týmů je ještě na mapě (maximálně může být 5 týmů při plném počtu), což přidá ještě více na adrenalinu. Aby toho nebylo málo, vaše poloha se ukazuje všem ostatním hráčům, takže se musíte vydat na útěk, prostřílet se k místu vyzvednutí a ubránit se tam. Největší odměnu totiž nezíská ten, kdo monstrum skolí, ale kdo odevzdá trofej. I proto je možné vymýšlet různé taktiky, kdy třeba rezignujete na lov monstra, ale připravíte se na následný lov hráčů. I takové skupinky se ve hrách nacházejí (hnusní kempeři). Já jsem si třeba lov monster užíval, ale narazil jsem i na skupiny, které jdou jen čistě po hráčích. I to má něco do sebe a každý si tu tedy najde to své. Vyhrát a shrábnout odměnu se dá několika cestami. Žádná není vyloženě správná, ale každá je zábavná. 

Hra Hunt: Showdown je hodně nelítostná a jakákoliv chyba či neuvážený krok, ať už hrajete sami nebo v týmu, je vždy dost tvrdě potrestána. Po každé smrti totiž přijdete o svého vypiplaného lovce, ale i jeho drahé vybavení, takže už tušíte, že budete muset často investovat do nového. Ano, jsou tu sice lovci, kteří jsou zdarma, ale ti moc dobré vybavení nemají a šance na výhru s nimi se začne povážlivě ztenčovat. Naštěstí hra trochu chrání nováčky, takže do jedenáctého levelu jste vy i vaši lovci chráněni a nemohou tedy zemřít. To je jistě fajn, protože hlavně na začátku, než se naučíte základní mechanismy, poznáte mapu a zjistíte, že běhat po úrovních jako v Quaku se nevyplácí, budete hodně často umírat.

Abyste měli ve hře Hunt: Showdown šanci přežít, budete moci obsluhovat slušné množství zbraní, od pistolí po různé pušky, brokovnice nebo kuše, přičemž všechny zbraně jsou inspirované devatenáctým stoletím, takže nečekejte žádné moderní kousky. A možná i o to více skillu budete potřebovat, protože trefit se s těmito zbraněmi v začátcích do rychle pohybujícího se cíle je těžší, než by se mohlo na první pohled zdát. Na druhou stranu stačí jedna dobře mířená kulka a ukončíte trápení jakéhokoliv hráče. Jak navíc levelujete, odemykáte si další zbraně, ale také si můžete vylepšovat svého lovce, protože každý má vlastní strom s dovednostmi, díky nimž mu můžete zvednout zdraví, zpřístupnit rychlejší nabíjení a tak dále. Za hraní jste tedy vždy docela slušně odměňováni, nejen tedy penězi, za které si pak odemčené zbraně nakupujete, případně nejrůznější spotřební věci, jako jsou granáty nebo lékárničky.

Pokud nechcete hrát jen hlavní režim, ale třeba si odpočinout, je tu pro vás připraven rychlejší Quick Play režim inspirovaný současnými battle royale hrami. V něm hrajete pěkně sólo a ujímáte se náhodného lovce se základním vybavením. Jakmile se dostanete na mapu, musíte jednak najít lepší vybavení, ale také čtyři portály jako první a následně se pokusit přežít. To ale není tak lehké, protože jak najdete všechny portály, budete označeni a ostatní hráči se vás vydají lovit. Pokud přežijete, dostanete docela slušný počet XPček, ale také peníze či speciální herní měnu. Ačkoliv jsem si na začátku myslel, že je tento režim jen do počtu, nakonec jsem se během jeho hraní slušně bavil a v závěrečných fázích nastává ta pravá mela. Navíc pokud jste vy loveni, máte slušnou možnost vytvořit různé taktiky pro přežití. Můžete jen utíkat, ale také se někde zakempit, třeba v nějaké stodole, nastražit v ní pasti, případně přivolat nepřátele. Je to jen na vás, jak si s danou, ne zrovna záviděníhodnou situací poradíte.

V současnosti má hra Hunt: Showdown jen dva herní režimy, ale vzhledem k tomu, že vás v nich pokaždé čeká jiný zážitek, případně že si postupně hraním odemykáte nové možnosti, dá se nahrát klidně i několik stovek hodin. A to je určitě porce, která je při ceně 40 euro dostačující. Vývojáři ale mají do budoucna velké plány a kromě pravidelných updatů chtějí postupně přidávat nový obsah. Mluví se o nové mapě, ale také třeba o čistě PvE režimu, který by hru zpřístupnil dalším hráčům. To je ale až budoucnost, která bude do velké míry ovlivněna i tím, kolik hráčů nyní dá hře šanci. Snad jich bude dost na to, aby se vývojářům podpora vyplatila. Byla by škoda, aby takto zajímavá a svým způsobem originální akce skončila několik měsíců po svém vydání.

Zatím jsem Hunt: Showdown převážně chválil, z čehož je patrné, že jsem se během hraní velmi dobře bavil a jsem přesvědčen, že bude každý, kdo dá hře šanci a bude se chtít naučit její pravidla. Má ovšem i několik nedostatků a já zde zmíním asi ty dva největší. Prvním je vyhledávání her, které je na můj vkus hlavně u Quick Play režimu hodně dlouhé a trvá klidně i několik minut. Následuje pak nahrávací obrazovka, a když si nedáte následně ve hře pozor a něco vás zabije hned na začátku, vše opakujete. To na zážitku nepřidá, hlavně v začátcích, kdy se vše teprve učíte. Kromě dlouhého čekání mi trochu vadilo i ovládání, které je takové nemotorné, pomalé a má velkou odezvu, na což třeba po hraní her jako Destiny, Call of Duty a dalších nejsem moc zvyklý. Musel jsem si tedy na tuhost ovládání dost zvykat, stejně jako na interface a menu, které je dělané pro ovládání skrze myš a klávesnici, ale nehodí se pro gamepad. Ono trefovat se do opravdu titěrných ikonek na gamepadu je občas solidní peklo.

Protože za hrou Hunt: Showdown stojí studio Crytek, nepřekvapí, že stojí na nové verzi CryEnginu, který odvádí velmi slušnou práci, hlavně co se nasvícení týče a detailních nepřátel. Prostředí je na tom už trochu hůře, budete si často všímat ošklivějších nebo doskakujících textur, a hlavně na základních konzolích je vidět, že u nich vývojáři asi dosáhli na jejich strop. I tak bych ale řekl, že vizuálně hra nezklame a i některé nedostatky v tomto jí odpustíte. Spíše bych byl radši, pokud by běžela v 60 fps. Nyní běží na všech konzolích pouze ve 30, takže hratelnost není tak plynulá, jak bych si představoval. Snad vývojáři počítají do budoucna i s verzí pro konzole nové generace, kde by mohl být tento nešvar odstraněn. Do té doby mohou opravit alespoň různé grafické glitche a další nedodělky, případně padání hry. Během testování mi asi třikrát zamrzla a já ji musel restartovat, a dle ostatních hráčů na redditu nejsem sám.

Co je ovšem pro Hunt: Showdown do jisté míry důležitější než vizuální zpracování, tak je ozvučení, s nímž si vývojáři ze studia Crytek neskutečně vyhráli. Zde určitě platí, že bez pořádných sluchátek nemá cenu hru zapínat, protože zvuk je důležitou součástí samotného zážitku a bude často napovídat, jestli se ve vaší blízkosti nachází nějaké to monstrum, případně i tým protivníků, který číhá na to, až vás bude moci přepadnout. A i proto si vy musíte dávat pozor, abyste na sebe neupozornili, třeba přeběhnutím přes havrany, zaškobrtnutím o řetězy v baráku, šlapáním po rozbitém skle a tak dále. Ozvučení navíc dotváří onu zmíněnou hororovou atmosféru, protože všude praská dřevo a děsivé zvuky dokážou kolikrát pořádně vyděsit více, než samotný protivník.

Hunt: Showdown je originální hororová multiplayerová akce, stavějící na elektrizující atmosféře, vzrušujících střetech s děsivými nepřáteli i velkými bossy a napínavých přestřelkách s hráči. Tento mix skvěle funguje, výsledkem čehož je jedna z nejzajímavějších multiplayerových her této generace, kterou byste si určitě neměli nechat ujít . Zvláště pokud máte další dva kamarády, s nimiž můžete během lovu komunikovat, protože teprve pak je zábava ultimátní při vytváření nejrůznějších strategií. Jen je škoda několika problémů s ovládáním a technických nedokonalostí, které snad vývojáři v brzké době opraví. 

Hunt: Showdown

ps4xoneps5xsx
Crytek, Crytek
Datum vydání hry:
20. 8. 2019
Žánr:
Střílečka, Simulátor
KARTA HRY
8/10

Komentáře

Ondrej Ok

👍1
2. 3. 2020 12:34
@Lagzz: Presne tak, po dlouhe dobe kooperativni hra u ktere sedim denne. Perfektni atmosfera, ovladani horsi, ale da se casem zvyknout..

Zavorka #FckFanboys

👍1
2. 3. 2020 12:42
wow, hra mě nezajímala ale jak koukám jak vypadá, tak si ji asi dám.

blekota111 #Bůh je lež

👍1
2. 3. 2020 13:23
Až opraví ovládání hned koupím

DAYWAK

2. 3. 2020 13:57
Hraji od začátku a super. Ovládání o zvyku. A je potřeba si ho nastavit. Parádní hra.

kajko

2. 3. 2020 14:09
Byl jsem 5 minut od odinstalování.Nastesti jsem to neudělal.Je to skvost když hraješ s parťákama.A ten zvuk😅

Dweight #PS5

👍1
2. 3. 2020 15:20
Škoda těch 30FPS, jsem si jistý, že kdyby poladili, Pro a X by to na 60mohly dát.

Pavel Pj Jurišta

👎5👍3
2. 3. 2020 16:34
Tvl nevim co tady brecite s ovladanim, je uplne v pohode 😁 urcite budou pro par z vas prekopavat ovladani, nenapadlo vas ze je takove naschval? Jinak by z toho bylo CoD..

Movie Movie

👎4👍1
2. 3. 2020 20:43
@Pavel Pj Jurišta: a cos cekal, kdyz je to tady samy noob, ktery by mel nejradeji v kazde hre auto aim

Hostile-Unicorn

3. 3. 2020 12:32
Koupil jsem day one a od tý doby to nehrál právě kvůli ovládání jak z dob PS 2 a návrat nemám v plánu dokud to neopatchuji

Balcar Tomáš

3. 3. 2020 14:06
Já si to užívám jak párek

JEDImfp #-

👍1
3. 3. 2020 16:17
jedna z nejlepších her za poslední dobu,skvela atmosféra i gameplay.ctyrek se trefil! nemam problem s nicim,no vic fps by bodlo to jo takze 60fps a 4k snad na next gen.na xox to bezi v 1800p ale i tak to vypada pekne a nic nedoskakuje.da se rict ze to hraju dost často od vydani v game preview,tohle je hra ke který se budete porad vracet pro nejakou tu krev nejaky stats link za necely rok.prestize 7 asi odlozim na nejakou dobu a odemknu si aftomat,skoda ze při dalším prestize se všechno resetuje

JEDImfp #-

3. 3. 2020 22:26
@Lagzz: bohuzel prijdes uplne o vsechno.u revolveru to nevadi protoze "magnum" odemknes rychle ale zrovna mosin tam ma nekolik variant nez se prokouses k aftamatu se kterym je docela sranda,15 naboju zasobnik automat mosin je lvl72 takze to ani nestihnes odemknout pokud pojedes prestize.na prvni level100 ti to nejakou dobu vydrzi a zustanes na nem,budes si odemykat zbrane a zkouset novy kvery.jenze po case se jich nabazis a pujdes po legendarkach a ty se odemykaji nejlip pres prestize.na lvl5 dostanes krasnou pusku link za lvl100 prestize je mosin a tento level ma uz jeden clovek link ktery dostal do hry od cryteku vlastni poster,respect.kazdopadne se blbe odemykaji drateny pasti ale jsou tam aspon ty maly pasticky ktery nejsou spatny ale velka je velka.stejne tak vcelky musis odemykat,dynamit,.....je to neco za neco.ja jel prestize a jsem na 6 ale do 7 si asi chvilku dam pauzu a uziju si zase po delsi dobe poradny kvery.aftamat si odemknu,no a nitro na lvl88 to jsou strasny rany.tuhle ti jdeme s kamosem a hrac,prestrelka a klid.rikame si ze by nebyl sam?nic se nedeje tak ze uz pujdem a najednou rana jako z dela,jeho kolega tam cihal v keri a nastesti minul ale to byla fakt poradna slupka a hned ja i vokurka co to ku*va bylo,nitro,nitro,jo nitro,jasne nitro.pak ji dostal a hele nitro.pro me nejlepsi zbran ve hre,jen by to chtelo pridat moznost sklapet ty sileny miridla aby to bylo pouzitelny i na blizko anemusel si to davat od pasu.proste na prvni hru (lvl100) nemackej prestize a vyzkousej si vsechny zbrane,pak ti to stejne neda a pojedes prestize.je to i takovy dalsi motor hrat dal prootze neco dostanes.

edit: kdyz date prestize tak je knihovna i monstra zabugovana,co nastrilite musite znovu odmackat na dalsi postup a nektery me uz ani nejdou zobrazit ze je muzu odmacknout

JEDImfp #-

3. 3. 2020 22:45
@Lagzz: jo jo kope to a do dalky nic moc ale chce to zkouset a pujde to,kdyz do nekoho vrazis je mrtvej.ja ho jednou lootnul a vydrzel me asi 5-6 her i s bountynama,docela se me darilo ale musis s tim nosit revolver uppercut at mas vic naboju (nebo quatermaster a kratky mosin) + bednu a deringera.nitro je ale nerfnuty,v game preview to bylo na 90% one hit kill

Horajdinho #PS5/PC/St. Deck

4. 3. 2020 5:31
Vcera jsem cumel na dost streamu na ps verzi, aby se clovek obohatil, videl neco novyho. Ne, ze bych byl naivita sama, ale.. to opravdu vic a vic lidi hraje hry na PS na klavesnici a mysi?

JEDImfp #-

4. 3. 2020 16:34
@Lagzz: porad je tam ale moznost jednou ranou,hlava je jasna a oblast kolem krku.do tela uz je to spis na dve rany,hlavne z dalky.no ale ta rana jako z dela to je proste zazitek.zvuk ja tady vazne famozni a dulezity pro hru,nedokazu si predstavit kdo by to hral jen na tv bez sluchatek.nejen ze by byl hluchej ale vlastne i slepej pajda

JEDImfp #-

4. 3. 2020 16:34
@Jiri Horacek: KB? fuj,jen to ne

Pavel Pj Jurišta

4. 3. 2020 16:55
@Lagzz: tak si to tu precti 😁 "nebudu to hrat dokud to neopatchujou, buuuuuuu"
nebo "dokud to neudelaj pro lidi" atd....tady je videt ze jsou zde lidi akorat zpohodlnely a na ukor vlastniho ega nebudou citit tu atmosferu hry...za me v pohode, takovy lidi stejne hejtujou uplne vsechno, nehlede na hru..

Pavel Pj Jurišta

4. 3. 2020 16:58
@Movie Movie: jo to sedi, jakmile jim to samo nejde primo na komoru tak uz jsou nasrany a hejty pršej na každou stranu protoze si nemuzou lakovat ego 😁 😁

Pavel Pj Jurišta

5. 3. 2020 22:35
@Lagzz: konecne jsme na stejne vlne 🙂

Mara96 #CDL champ

8. 3. 2020 20:09
7/10 až opravy chyby tak bude 8,5/10

Werdugo #Márny

24. 7. 2020 15:22
Dneska jsem pořídil.Jsem na to Zwědawej?

DAYWAK

9. 12. 2020 9:33

dyplodok #XBOX SX

17. 2. 2022 12:24
jsem ve hre novacek a teprve budu instalovat. Rad bych zahral s nekym (xbox series) Nick: JendisekCz ale ted koukam ze je to crossplay, takze kdokoliv
reklama
reklama