Homefront: The Revolution

recenze  23
Martin Šmíd, 31. 5. 2016 17:28
Před pěti lety vyšla pro staré konzole akční hra Homefront. Ačkoliv měla několik nedostatků, mezi nimiž byla i krátkost, celkem jsem si ji oblíbil díky zajímavému námětu a slušné akční hratelnosti. Následně se značka po krachu THQ dostala do rukou německého studia Crytek, které se rozhodl připravit pokračování na svém vlastním enginu, přičemž vývoj svěřilo svému partnerskému studiu v UK. Jak ale asi víte, ani u Cryteku se Homefront moc dlouho neohřál, po finančních problémech putoval k Deep Silveru, společně i s vývojáři z UK pobočky, kteří založili nové studio Dambuster. Otázka proto byla, jak moc se na finální hře podepíše problematický vývoj. Bohužel více, než by bylo zdrávo. Homefront: The Revolution do žánru akčních her žádnou revoluci nepřinesl, a já pevně věřím, že alespoň přinese revoluci do společností Microsoftu a Sony, přesněji do testování her, které se na jejich konzolích objeví, aby už nikdo neměl příležitost a hlavně tu drzost, za něco takového chtít peníze. Více ale níže v recenzi.

Recenzovaná verze: Xbox One

Ačkoliv je Homefront: The Revolution druhým dílem, na ten první nijak nenavazuje, dalo by se i říci, že se jedná o jakýsi restart značky. Kdo se ovšem vrátil, jsou zloduchové ze Severní Koreji, u nichž si Spojené státy udělali obrovský dluh, a proto neváhali za pomoci moderní vojenské technologie podniknout velkou invazi. Americká města jsou nyní uzavřena, všude jsou na ulicích jednotky okupantů, kteří se nechovají k lidem zrovna dvakrát dobře. Ačkoliv se může zdát zápletka zajímavá, vývojáři už po několika minutách naprosto selhávají v jejím vyprávění a prakticky ji pohřbí skrze nezajímavé dialogy, špatně zahrané postavy, které se snaží s okupanty bojovat, a vše korunuje i hlavní hrdina Ethan Brady, k němuž si nejde udělat žádný vztah, protože ho v dětství zřejmě rodiče týrali a proto nemluví. Tedy, samozřejmě nevím, co se mu stalo, každopádně z něj nedostanete během hraní ani hlásku, takže jde o němého panáka, který jen tupě přihlíží kolikrát šíleným postavám, které se spíše hodí do Far Cry, a pro ty následně bez mrknutí oka dělá různé úkoly, nedávající ve výsledku moc smysl. Kolikrát jsem si říkal, jestli jsou šílenější Korejci nebo ti, kteří se snaží Ameriku osvobodit. V trailerech i tiskových zprávách vypadalo příběhové pozadí zajímavě, navíc v něm byl cítit velký potenciál, ale ten vývojáři nedokázali dostat do finálního produktu, jemuž bohužel nepomáhají moc ani další části.

První Homefront byla rychlá lineární akce ve stylu Call of Duty, která se ale hrála celkem slušně a neurazila. S druhým dílem měli vývojáři ze studia Dambuster daleko větší plány, a chtěli vytvořit otevřený svět, v němž nebude hráč nijak omezován. Inspirace hrami jako Far Cry nebo Dying Light je jasně patrná od první minuty, ale problémem vývojářů ze studia Dambuster je, že neměli na rozdíl od svých kolegů takový rozpočet na open world hru, a bohužel ani zkušenosti. Na otevřený svět rovnou zapomeňte, protože virtuální Philadelphie je rozkouskována na několik smyšlených čtvrtí s naprosto nuzným a ne moc zajímavým designem, které jsou sice větší, než úrovně v Call of Duty, ale do nějakého open worldu mají skutečně hodně daleko. Tyto čtvrtě jsou rozkouskovány na různé úseky, přičemž každý obsahuje určitý úkol, po jehož splnění ho osvobodíte od okupantů, ti se pak v něm už neobjevují, a získáte si navíc na svoji stranu lidi. Osvobozování úseků moc zábavné popravdě není, protože se jedná o stále se opakující se úkoly, navíc nijak nezajímavé. V jednotlivých čtvrtích pak můžete i pomáhat lidem, dobývat nepřátelské pevnosti, hledat rádia a vysílat vzkazy obyvatelům, a hlavně tedy plnit hlavní příběhové úkoly, o nichž jsem se zatím nezmiňoval, ale kdybych je přešel, o nic bych vás neochudil.


Zatímco ve zmíněných hrách Far Cry nebo Dying Light byly hlavní mise propracované, zajímavé, nápadité, kolikrát vtipně napsané a hlavně zábavné, v Homefront: The Revolution tomu tak není a vlastně jsou všechny mise opakem toho, co jsem vypsal. Většinou jen běháte z bodu A do bodu B, abyste sebrali dokument, něco aktivovali, případně vystříleli základnu protivníků, což ve spojení se špatně navrženým systémem střelby, pitomým stealth systémem, nefungujícím krycím systémem a řadou chyb, kdy se neustále hlavní hrdina o něco zasekává a jeho pohyb není moc plynulý, je spíše nuda, a kolikrát pořádná frustrace. Zvláště když vás protivníci dokážou sejmout na pár kulek, protože si zdraví musíte doplňovat skrze omezený počet lékárniček. Umělá inteligence je sice slabá, kolikrát naprosto zkolabuje, ale i tak vás přesila dokáže kolikrát pořádně potrápit. Každopádně úkoly i hratelností je Homefront: The Revolution až podprůměr, a kolikrát jsem si říkal, že mi trochu připomíná Haze, na němž se ostatně mnozí vývojáři ze studia Dambuster podíleli.

Opravdu není moc věcí, za které bych mohl Homefront: The Revolution pochválit. Snad jen bych mohl vypíchnout možnost modifikace zbraní, což je pěkné oživení a zvolený systém funguje dobře, to samé platí pro výrobu nejrůznějších bomb, hackovacího zařízení a tak dále, za součástky, které musíte najít, ale na druhou stranu jde o něco, co bylo už k vidění v mnoha jiných hrách, kde navíc fungoval i zbytek. Třeba modifikace zbraní prakticky stejným způsobem nabídla série Crysis. Každopádně rozmanitost zbraní díky modifikacím, různých bomb a tak dále je jediným kladným bodem celého nového Homefrontu. To je ale docela málo.

Když dohrajete hlavní kampaň, která může trvat od dvaceti až do třiceti hodin, hodně bude záležet, jestli budete chtít plnit vedlejší aktivity nebo ne, můžete se ještě vrhnout do kooperativního režimu Resistance. V něm si můžete vytvořit svého vlastního bojovníka, a s ním se pak pustit do šesti kratších misí, kterých se můžou zúčastnit i další tři kamarádi nebo náhodní hráči. Náplň misí spočívá v sabotování cílů, likvidace protivníků a tak dále, což je něco, co vás znudí už během hlavní kampaně pro jednoho, takže si moc nedovedu představit, že byste to samé chtěli následně podstupovat v dalším režimu. Resistance režim tak rychle omrzí a pak tu vlastně není už nic, co by vás u hry udrželo. Zde ještě doplním, že Homefront: The Revolution nenabízí klasický konkurenční multiplayer, jako tomu bylo v prvním dílu. Ten byl ale popravdě v něm docela špatný, takže se tomuto rozhodnutí nedivím. Do budoucna vývojáři připravují nový obsah do Resistance režimu a několik nových příběhových misí, ale je otázkou, jestli je někdo, kdo by o tento obsah stál. Já budu rád, když se mu velkým obloukem vyhnu.


Hra Homefront: The Revolution běží na poslední verzi CryEnginu, takže by každý očekával, že bude vypadat alespoň velmi dobře, když zbytek za moc nestojí. Opak je ale pravdou. Hra vypadá přinejlepším průměrně, spíš podprůměrně. Textury moc neohromí, většinou jsou v nízkém rozlišení, to samé se dá říci o nehezkých postavách a samotném prostředí, které je strohé a připomíná spíše hry z počátku předchozí konzolové generace. Největším problémem je ovšem katastrofální optimalizace, která je naprosto odfláklá. Framerate by sice měl běžet ve 30 snímcích, ale většinou běží tak na 20, v akci ještě níže, navíc má hra tendenci se neustále na několik vteřin zasekávat. Sem tam se navíc sekne úplně, dokonce mi dvakrát vypadl zvuk, takže jsem ji musel kompletně restartovat. Je ovšem otázkou, jestli jsem si vůbec pomohl, protože ozvučení je i tak bídné, dabing jednotlivých postav neohromí, a jediné, co možná snese přísnější měřítka je soundtrack, obsahující několik líbivých melodií. To je ale na tak ambiciózní hru hodně málo. Je to určitě škoda, protože bych si dokázal s daným námětem a nápadem s otevřeným světem představit daleko lepší hru.

Na papíře vypadal Homefront: The Revolution docela zajímavě, ale finální verze naprosto selhala ve všech směrech. Je nudná, špatně navržená, graficky podprůměrná a hlavně naprosto katastrofálně optimalizovaná pro současné konzole. Framerate je ideální snad jenom v menu, a vše pak korunují neustálé záseky. Deep Silver by se měl s vývojáři z Dambuster omluvit všem hráčům a vrátit jim peníze, protože Homefront: The Revolution je naprosto katastrofální. Vina ale padá i na společnosti Sony a Microsoft, které dovolily, aby se něco takového na jejich konzole vůbec dostalo. Hanba všem zúčastněným.

Homefront: The Revolution

ps4xone
Deep Silver, Crytek
Datum vydání hry:
17. 5. 2016
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY
3/10

Komentáře

wita22 #loading...

👍4
31. 5. 2016 18:05
tak to je síla

Arrozo #PS5

👍2
31. 5. 2016 18:16
Wow! To musi byt asi fakt odpad...naposled mel podobnou znamku Rambo?

Cobra

👍3
31. 5. 2016 18:17
Brutal!

haryvotruba #Reiður

👍1
31. 5. 2016 18:26
Tvl to jsem nečekal takovouhle brutální známku počítal jsem tak 5 až 6

Slim Jim

👎7👍3
31. 5. 2016 18:32
to je tím že to bylo hrané na Xone na PS4 si 2 body přičtěte 😁

snoopy #PS3/XsX

👍3
31. 5. 2016 19:02
Jako 3/10 to je Hamba snad letos první takové hodnocení ,pokud ne za celou historií Konzolisty Jak napsal Kachlo za tokové hry by měli platit hráčům za to ,že měli odvahu to spustit

CERMI1985 #LížuProlapsy

👍2
31. 5. 2016 19:25
Tyhle recenze proste miluju Dekuji pekne!

CERMI1985 #LížuProlapsy

31. 5. 2016 19:26
Digestor...tý brďo,to je teda "rozdil"

Kachlo #BOSS

👍6
31. 5. 2016 19:39
Ještě jedna zajímavost, ačkoliv je hra v angličtině, na disku jsou uzamčené české titulky. Díky tomu jsou přeloženy do češtiny alespoň achievementy.

Heymi9615 ##nolife

👍2
31. 5. 2016 19:51
NJ, taková srajda a prodeje má lepší, než leckteré herní klenoty. HANBA.

CERMI1985 #LížuProlapsy

👍1
31. 5. 2016 20:26
Uzamcene ceske titulky?Co to ma bejt?

SmitheAgent #Sasuke Kun

31. 5. 2016 22:34
Tak jestli by platili jen za spuštění hry na konzoli, tak by mě zajímalo, co bych dostal za to, že už jsem tu hru dohrál
Nebyt těch zásadních technických nedodělků a trapnému konci hry, tak si to těch 6 z 10 možná i zaslouží.

metuzak #PS4

31. 5. 2016 23:02
Jde o to jestli ty rozšíření rovnou nezrusy

JEDImfp #-

👍1
1. 6. 2016 6:00
pekny pruser,za mesic je to v plusku kdyz uz Kachlo zminuje crysis,kdy uz konecne vyjdou ty remastery a treba s bonusem prvniho far cry (pc)

El_Scorpio #PS3 4ever

👍1
1. 6. 2016 9:07
Tak schvalovacie procesy Sony a MS ohladom kvality produktov su len tak pro forma, pustia si na konzolu hocico. Takto v 80. rokoch krachol trh, kazde hovno nedorobene dostalo "seal of approval" a ludia stratili doveru v hry. Pomalicky tam smeruje zase, 50%+ velkych hier sa vydava v Beta/Early Access stave a nasledne nasleduju (v tom lepsom pripade) desiatky gigabajtov opravnych zaplat.

Darth_Štófi #Palmárák

👍1
1. 6. 2016 10:43
Ne asi. Ty podělaný kontroly od Sony a Microsoftu škodí hráčů. Takovéto odpady by měli vyfiltrovat což nedělají a kvůli nim se zpožďují updaty a nedostávají se na konzole lokalizace

Valhalla #仁王2

1. 6. 2016 16:07
Tahle hra byla slušnej průjem už v tý zkušební verzi. se divím že normálně smyšlející člověk by si tohle dobrovolně koupil.

miREC666 #PC2, PS6

1. 6. 2016 20:36
za takéto hry by som dával pokuty, likvidačné pokuty, neide to 99% 30fps? /samozrejme 100% nič nie je.../ tak pál do... pokuta pre vývojárov a pokuta pre agentúru ktorá dáva rating atď...a nie vydať každý brak čím skôr aby sa to predávalo a pokryli sa náklady za každú cenu, veď produkt má prezentovať firmu, v tomto prípade vývojárov, keď niekto dá do potravín nekvalitný výrobok tak je hneď pokutovaný a má s tým nemalé problémy, prečo to tak nie je u hier? navyše sa tu točia nemalé peniaze, to nie je že si niekto kúpi skazený jogurt za 0,25€

El_Scorpio #PS3 4ever

👍1
2. 6. 2016 6:27
Treba začať od seba... Keby to ľudia nekupujú, nepredáva sa to. Koľkí z vás kupujú hry na vydanie? Koľkí kúpili AC: Unity? A koľkí z tých, čo tak veľmi frflali presne za rok si skoro nohy polámali keď vyšiel Syndicate? To len pre príklad, doplniť si môžete hociktorú pokazenú hru. Keď zákazník prestane byť ovca, sám pretriedi zrno od pliev.

NuDiXs

2. 6. 2016 7:14
První Homefront byl to samé.Grafický odpad,brouk na každém rohu a framerate na facku.

Eforos

3. 6. 2016 11:06
MiREC666 mas uplnou pravdu krmit nas odpadama aby pokryli naklady a nejhorsi je ze se te sracky zase proda miliony kusu.

Kaparzo #ACC

21. 7. 2016 12:18
No za mě teda..je názor asi takový, že dnešní doba je oblož i v herním průmyslu,neplatí to vždy ale něco takového se prostě nevydává na trh!! Určitě se ta hra poupraví nebo nějak doladí,už sem slyšel o nějakých updatech, ale to není pro hráče omluva,mám to rozehrané protože si to koupil kámoš a tak mi to půjčil na zkoušku po té co nadával že s touhle koupí se unáhlil a litoval,že vyhodil 1500,-...stane se říkám mu ne zrovna nadšeně protože jsem to málem taky koupil hekticky krátce po vydání.. 😁 trochu sem to rozvedl takže se omlouvám 😁 takže k věci,..Není prostě fér aby šlo na prvním místě jen o prachy za cenu zmetků a nedodělků!. Prachy budou vždycky, ale mi ne..

Kremik

22. 7. 2022 12:15
Nevim v jakem stavu to bylo pri vydani(ted taky neni ideal) ale koupil jsem za 70kc v akci a 3 si to urcite nezaslouzi teda,docela jsem i bavil. 5-6 bych tomu dal urco.
reklama
reklama