Front Mission Evolved

recenze  4
Martin Šmíd, 29. 10. 2010 0:02
Pokud si hráči chtěli zahrát na konzolích nějakou tu pořádnou hru s obrovskými mechy, museli sáhnout po sérii Armored Core od From Software nebo Front Mission od Square Enixu. První jmenovaná série se v posledních letech zabydlela úspěšně i na současné generaci konzolí, zatímco ta druhá v posledních letech spíše pozorovala, co že to ta konkurence vyvádí. Nyní ale přišel čas, aby se Front Mission vrátil. Jestli se vrátil v plné parádě, na to by vám měla odpovědět naše recenze na Front Mission Evolved.

Série Front Mission je tu s námi už od roku 1995, kdy vyšla na SNESu. Později se dočkala i své konverze pro Playstation, ale největší slávu zažil až druhý díl. Poté jsme tu měli ještě několik dílů a odboček, přičemž ten poslední Front Mission 5: Scars of the War vyšel v roce 2005 na konzoli Playstation 2. Od posledního dílu fanoušci série jen čekali, až se dočkají pokračování. To Square Enix oznámil pod jménem Front Mission Evolved pro Playstation 3 a Xbox 360, přičemž vývojem pověřil vývojáře ze studia Double Helix Games, kteří mají na triku podprůměrnou hru G.I. Joe: The Rise of Cobra, ale také docela povedený Silent Hill: Homecoming. Všichni tak čekali, jak se s nově zadaným úkolem popasují. První informace vypadaly docela dobře, stejně tak videa a obrázky. To ale ještě dobrou hru nedělá, jak už jsme se ostatně několikrát přesvědčili na vlastní kůži.

Po zapnutí hry se před vámi objeví celkem chudá nabídka, kde mnoho z vás určitě vybere hlavní příběhovou kampaň. Už po pár minutách ale zjistíte, že do propracovanosti má hodně daleko a příběh je osekán jen na nezbytné minimum. Na nějakou tu originalitu se také nehraje, ale pokud jste fanoušci série, asi jste si na to už zvykli. Každopádně příběh se odehrává v roce 2171, tedy 50 let po událostech v předchozím dílu. Je to doba, kdy se staví obrovské vesmírné stanice a lidé se k nim mohou snadno přesouvat skrze speciální orbitální výtahy. Jak už to ale tak bývá, alespoň tedy ve videohrách, vždy se objeví nějaký trouba, který chce získat co největší moc a nepohodne se tak s druhou stranou. Obě strany vstoupí do války, přičemž v tomto velkém kolotoči se ocitne i hlavní hrdina, inženýr jménem Dylan Ramsey. Ten až moc dobře umí ovládat bojové roboty, navíc, když je v ohrožení i jeho otec, neváhá ani chvilku a jde bojovat. To je asi tak vše, co potřebujete vědět. Samotný příběh vás během hraní nijak nepřekvapí a spíše je i hodně předvídatelný. Pokud tak očekáváte nějaké ty zvraty, tak bohužel. Hledejte jinde.

Celá hra se poté odehrává v celkem pěti aktech, které se dělí na nejrůznější mise. Ty vám ale nezaberou moc času, protože jsou hodně krátké a také jednoduché. Jediné, co v nich budete dělat, je střílet na okolní kovové šmejdy. Ti ale zase tak moc nevydrží, takže i zemřít v této hře je docela nadlidský úkol. Samotné akční pasáže jsou naprosto nudné, protože procházíte hodně stereotypními levely, jako jsou rozbořená města nebo venkovní vojenské centrály, ale také potkáváte nepřátele, kteří moc inteligence nepobrali. Kryjí se jen někdy, ale většinou mají naprogramováno jen to, aby se dostali k vám co nejblíže a stříleli ze všeho, co mají přimontované na kovovém těle. Navíc si vezměte, že tahle nuda na vás čeká v 90% procentech hry. Žádné nápadité levely se zajímavými úkoly a bossy tak ve Front Mission Evolved nenajdete.

Zajímavou odbočkou jsou pak mise, kde se chopíte jen hlavního hrdiny. Tyto pasáže se hrají jako klasická akční střílečka z třetí osoby, navíc hodně očesaná o moderní prvky. Čeká tak na vás další střílení tupých nepřátel, kteří vám nabíhají před hlaveň. Vývojáři se alespoň snažili hru trošinku oživit přes možnost vylepšování kovového monstra. Můžete mu tak měnit zbraně, nastavovat nejrůznější specifikace a také měnit jeho vzhled. Všechny ty úpravy jsou na první pohled pěkné, ale po čase vás nic nemotivuje je využívat, když tedy nemusíte.

Pokud se prokoušete hrou pro jednoho hráče, naleznete tu i multiplayer skrze Xbox Live a Playstation Network. Ten je na dnešní poměry hodně jednoduchý a nabízí jen čtyři základní režimy - Deathmatch, Team Deathmatch, Domination a Supremacy. Samotné hraní je sice zajímavější, zvláště díky živým oponentům, kteří nejsou zase tak velcí idioti, jako AI ve hře pro jednoho. Přesto se i v multiplayeru hra docela rychle ohraje a už nemáte skoro žádnou motivaci ji hrát. Sice je pěkné, že můžete dosáhnout až 70. levelu a postupně si odemykat nějaká ta vylepšení, ale ani to trvanlivost nijak nezachrání.

Když se podíváte na okolní obrázky, asi vás určitě nijak neuchvátí ani grafika. Ta je v této hře jen průměrná, přičemž ji chybí nějaké ty větší detaily, které by hráči čekali. Co ale trošinku vylepšuje jakousi pomyslnou image, jsou všelijaké výbuchy, které jsou na oko pěkné, ale také vám občas dokážou zabrnkat na nervy, a to prostřednictvím klesajícího frameratu. Ten opravdu není moc stabilní a zvláště ve velkých vřavách bude hodně haprovat. Co se týče hudební stránky, tak ta je po celou dobu hraní hodně nevýrazná, stejně tak všelijaké zvuky. Vše pak podtrhuje i docela průměrný dabing. Zvláště u některých postav jsme chtěli chvilkami zvuk opravdu vypnout.

Front Mission Evolved bohužel nevybočuje z řady průměrných akčních her, kde ovládáte obří mechy. Na začátku vás hra může chytnout na několik levelů, ale díky své jednotvárnosti začne po čase nudit. Hře pak už nepomůže ani jednoduché vylepšování kovového miláčka. Rovněž ani ta grafická stránka není něco extra a spíše se řadí do průměru, jako ostatně celá tato hra. Na pětku to sice pořád je, ale je to tak trochu s odřenou robotickou nohou.

Front Mission Evolved

Square Enix, Double Helix Games
28. 9. 2010