Dance Central

Martin Šmíd, 8. 12. 2010 17:30
Hudební hry byly na začátku této konzolové generace v módě a přinášely svým vydavatelům nemalé peníze. Postupem času ale zájem upadl a hráči už nechtěli držet v rukou plastové krámy a hrát na nich jen nové písničky bez nějaké té větší změny. S oznámením periférie Kinect se začalo spekulovat, jestli na ni vzniknou nové herní žánry nebo alespoň hry, které by nebylo možné jinak vytvořit. Malou odpověď na tuto velkou otázku přináší hra Dance Central, která se z vás pokusí udělat dobrého tanečníka a zatlouci vám rytmus do těla.

Taneční hry přitom nejsou něčím novým. Už v minulosti jsme tu měli několik pokusů, ale vždy k nim byla potřeba nějaké ta podložka, na které jste pak hopsali. Ta vám ale nikdy nepřenesla do hry pohyb celého těla, takže o tanec šlo až v druhé řadě. To Dance Central se zdá být splněným snem každého, kdo si rád občas zatancuje, aby rozhýbal své ztuhlé tělo. Jediné co totiž k hraní potřebujete, je pochopitelně Xbox 360 s kamerkou Kinect, ale jinak nic. Tedy až na vyklizení obývacího pokoje a uvolnění tak většího prostoru. Jinak nic jiného nepotřebujete a můžete před televizí skákat do aleluja. To je asi největší výhoda Dance Central od konkurence, a i díky tomuto faktu se jedná o nejvěrnější taneční hru na trhu, která opravdu funguje.

Kamerka totiž nesleduje jen vaše nohy, jako taneční podložka, ale pohyb celého vašeho těla. Už tak nebudete jen provádět nejrůznější úkroky, ale rozpohybujete celé tělo, což je jednoznačné plus a Dance Central posouvá daleko před svou konkurenci. Co se týče odezvy a ovládání samotné hry, tak ta je určitě v pořádku a Kinect kopíruje i váš nepatrný pohyb. Dalo by se tak říci, že právě na Dance Central je vidět obrovský potenciál Kinectu. Kinect tak sleduje pohyb vašich rukou, nohou, ale i trupu, přičemž vše pak hodnotí podle předlohy. K vaší smůle je hra na jakoukoliv odchylku docela háklivá a občas se nám stalo, že pokud jsme přesně neokopírovali pohyb předlohy, tak nám Kinect náš pohyb neuznal. Nějakou tu dobu tak potrvá, než se vám dostane do těla potřebný rytmus, ale o to většího pak dosáhnete vnitřního uspokojení. Motivace neustále se zlepšovat zde opravdu funguje, protože jen neprocvičujete své prsty k lepšímu úspěchu, ale celé tělo.

Po zapnutí hry si určitě všimnete celkem stylově zpracovaného menu, které ovládáte jen oběma rukama. Ovládání nám přišlo naprosto v pohodě a neměli jsme s ním žádný problém. Ovládání menu je navíc hodně rychlé, takže během pár vteřin se dostanete do hry. Co možná zamrzí, je absence nějaké té hlavní kampaně. Zde máte jen klasický seznam songů, které když splníte, odemknou se vám další i s větší obtížností. Jako motivátor zrovna tento systém moc nefunguje. O to více zamrzí, že za hrou stojí studio Harmonix, které hráčům přineslo Rock Band. Tam kampaň nechyběla a navíc byla i hodně povedená. Co se dá ale dělat, snad příště.

Určitě se nyní ptáte, na jaké písničky si budete moci zatancovat. Všelijakých písniček je ve hře zhruba třicet, přičemž už nyní naleznete několik dalších ke stažení na Xbox Live. Nebojíme se tak, že by o Dance Central nebylo do budoucna postaráno. Co se týče písniček přímo na disku, tak zde naleznete jak novější kousky jako Poker Face a Just Dance od Lady Gaga, Evacuate the Dancefloor (Cascada), Days Go By (Dirty Vegas), Pon de Replay (Rihanna) nebo Hey Mami (FannyPack), tak ty starší jako Brick House (Commodores), Poison (Bell Biv DeVoe) a Push It (Salt-n-Pepa). Vybrat by si tak měl naprosto každý. Song list je co do rozmanitosti určitě hodně bohatý.

Na začátku každé písničky se vám zobrazí menší tutoriál, který vám ukáže, jaké pohyby budete k tancování potřebovat a i se vás je pokusí naučit. To ale zase tak jednoduché není. Opravdu totiž stačí jen nepatrná odchylka od vzoru a hra vám zahlásí špatný pohyb. Kolikrát jsme tak nedali správně ani ten tutoriál. Každopádně pokus se vše naučíte, tak při samotném tancování během písničky budete naprosto v laufu a užijete si ji jako nikdy předtím. Tancování na písničky v Dance Central je opravdu zábava a o dost větší, než prsty mačkat kytaru nebo mlátit bezhlavě do bubnů. Každou písničku poté tancujete na určitý počet bodů, což je vlastně stejné, jako třeba u Rock Bandu. Na konci se vám vaše skóre sečte a budete patřičně ohodnoceni. Zde se tak žádná novinka nekoná, ale určitě si nestěžujeme. Základní systém úspěchu a odměn je totiž hodně povedený.

Hra Dance Central je jako dělaná pro nejrůznější párty hry, takže tu logicky nechybí ani režim pro dva, nazvaný Dance Battle. V tomto režimu se vždy postavíte proti tomu druhému, a kdo vytancuje více bodů, tak ten vyhraje. Zajímavostí u tohoto režimu je, že na pozadí se vám body sčítají, přičemž se vám za ně odemyká další obsah. To určitě potěší. Co možná už někoho nepotěší, je absence online režimu. Nám online ale moc nechyběl, protože kouzlo Dance Central je hlavně v hraní v partě před jednou televizí.

Dance Central jasně ukazuje, co Kinect dokáže. Díky tomu, že nepotřebujete nic do rukou nebo pod sebe, se nepochybě stane z Dance Central obrovský hit, který se možná vyrovná i hudební konkurenci v podobě Rock Bandu nebo Guitar Hero. Pokud tak uvažujete nad nákupem Kinectu na různé párty a úplně se vám nepříčí myšlenka tance před televizí, tak po Dance Central okamžitě skočte. Zábavnější párty hru budete hledat v současnosti jen hodně těžko.

Dance Central

x360
MTV Games, Harmonix Music Systems