Crimson Dragon

recenze  8
Martin Šmíd, 20. 9. 2014 14:15
Možná si ještě někteří z vás vzpomenou na výbornou sérii Panzer Dragoon, která se objevila i v povedeném dílu na konzoli Xbox. Mnozí byli určitě rádi, když Microsoft oznámil duchovního nástupce této hry, který se jmenuje Crimson Dragon. Původně byl určen pro konzoli Xbox 360 a kamerku Kinect, ale jako třeba u Ryse nakonec bylo rozhodnuto, že bude lepší hru překopat na klasické ovládání a vydat na konzoli Xbox One. Jestli jde o důstojného nástupce, se dočtete v naší recenzi.

Hra vyšla pouze na konzoli Xbox One

Už na začátku je nutné říci, že ačkoliv Crimson Dragon se snaží navázat na své úspěšné a oblíbené předchůdce, prakticky v ničem se mu to nedaří. To je vidět už na příběhu, s nímž si vývojáři moc práci nedali, vše se odehrává generaci poté, co byla lidmi osídlena planeta Draco, planeta Země se už stala pro lidi příliš malá a nezajímavá. Ačkoliv se planeta Draco zdála jako ideální místo pro život, ukrývala spoustu nebezpečí, hlavně obrovské draky, které se ale podařilo ochočit, aby sloužili lidem. Jedno obrovské zvíře, nazvané ve hře White Phantom, se ale rozhodlo, že lidem klid nedopřeje, a i se svými kumpány je začalo terorizovat. V tomto musí zabránit mladý jezdec na drakovi, jehož minulost je zajímavější, jak to, co vývojáři servírují přímo ve hře. Ačkoliv je příběh jednoduchý, nevadilo by to, pokud by dokázal nějak zaujmout a navíc nebyl vyprávěn formou, u které má člověk tendenci usínat. Pak je jasné, proč vývojáři přidali tlačítko pro přeskočení nudných a špatně napsaných dialogů. Zápletkou tedy Crimson Dragon rozhodně nikoho nezaujme, a je škoda, že nedokáže ani hratelností.

Hra Crimson Dragon je rozdělena do několika dá se říci kapitol či spíše částí světa, v nichž budete prolétávat se svým drakem a likvidovat protivníky po desítkách. O ničem jiném Crimson Dragon není, a nečekejte od něho něco více, což je ostatně vidět i na tom, že jednotlivé mise jsou rozděleny do několika částí, za které jste bodováni podle toho, jak jste si vedli. Tedy, kolik potvor se vám podařilo sestřelit, případně občas máte část, v níž sbíráte drahokamy, ale tyto pasáže mi moc do celkového konceptu neseděly. Docela se mi líbilo, že hra každou tuto prošlou část srovnává s nejlepším kamarádem, který hru hrál, takže máte hned srovnání, jak jste si vedli.

Možná si říkáte, že když se hra odehrává na fiktivní planetě, připravili vývojáři nápaditý level design, ale opak je spíše pravdou. Korálové jezero, nad nímž budete létat zhruba první polovinu hry, není zrovna nějak extra designérsky oslnivé, spíše průměrné, a moc mu nepomáhají ani nepřátelé, kterých je pár druhů, takže budete většinou likvidovat neustále stejné protivníky. Oživení tu je jen v podobě bossů, kteří sem tam naskočí. Daleko povedenější jsou pak části v lesích případně v koloniích nebo na lávovém jezeře, kam se dostanete v pozdějších částech. Ty mají jednak slušný design a rovněž originální nepřátele, a je možná škoda, že vše přichází takto pozdě. Až poté, co vývojáři několik počátečních hodin nudí.

Crimson Dragon byl původně ve vývoji pro konzoli Xbox 360 a hlavně jeho kamerku Kinect, což se podepsalo bohužel na hratelnosti. Draka přímo ovládat nemůžete, protože Crimson Dragon je klasická kolejnicová střílečka, v níž jen uhýbáte nepřátelům a snažíte se je co nejrychleji sestřelit. To by samozřejmě nevadilo, i tyto střílečky mohou být zábavné, ale problémem je kamera, která si prostě dělá, co chce, nikdy nezabere scénu z dobrého úhlu, navíc s ní nemůžete libovolně natáčet, takže když náhodou minete protivníka, máte smůlu, už se za ním neotočíte. Kamera se stará jen o frustraci, stejně pak ovládání v částech, kdy draka můžete přímo ovládat. Těchto částí naštěstí moc není, vývojáři dobře věděli, proč je z větší části odstranit. Povedené nejsou.

Hru Crimson Dragon si můžete na konzoli Xbox One koupit za 399,-Kč, na pevném disku vám zabere 6,83 GB. Tento měsíc se nachází rovněž v GOLD nabídce, takže si ji s tímto členstvím můžete vyzkoušet zdarma.

Když dohrajete hlavní část, což bude trvat tak zhruba pět až šest hodin hodiny, což je adekvátní vzhledem k ceně, za jakou se Crimson Dragon prodává, už moc nemáte motivaci hrát levely znovu, třeba abyste je zvládli na lepší hodnocení, případně si je vyzkoušeli s jiným drakem. Draky můžete během hraní nejen nakupovat, krmit, učit nové útoky, ale i upgradovat. Vylepšení se na začátku moc neprojevují, to až v pozdější době, kdy máte třeba další generaci draka, ale je otázkou, jestli hra chytne natolik, abyste se dostali takto daleko. Ono ostatně zase tak moc se upgradovaný drak neliší, jen má větší sílu a výdrž. Navíc si můžete nakupovat speciální věci na regeneraci, díky nimž už v základní formě jste prakticky neporazitelní.

Bohužel ani moc nepomáhá možnost kooperativního online multiplayeru, který vývojáři přidali do hry později pomocí updatu. Ačkoliv spojení je rychlé a během hraní jsem se nesetkal s lagy ani dalšími technickými problémy, hratelnost je pořád mdlá a málo zábavná, a to i přes viditelně výše nastavenou obtížnost, aby hra byla výzvou pro oba hráče. Kooperativní multiplayer tedy z čistě technické stránky funguje dobře, ale moc od něj nečekejte.

Ačkoliv Crimson Dragon vznikal pro konzoli Xbox 360 a vývojáři použili starší Unreal 3 engine, vizuální stránka je určitě povedená, a jedním z mála věcí, za které mohu hru pochválit. Samozřejmě, hra na ty nejhezčí tituly nemá, ale modely draků mají spoustu detailů, prostředí také není chudé na textury ve vysokém rozlišení, navíc vývojáři nešetří různými efekty, takže po této stránce musí být spokojen každý, zvláště když framerate je stabilní po celou dobu hraní, nevšiml jsem si alespoň žádného problému, a to ani v okamžicích, kdy už se toho dělo na obrazovce docela dost. Crimson Dragon je hodně podobný svoji kvalitou jiné dračí akci, a to Lairu. V čem ale několik let stará konkurence maximálně bojovala, byl hudební doprovod. Bohužel, ačkoliv se Crimson Dragon snaží o nějakou tu dramatickou hudbu, skladby jsou většinou jen hodně nevýrazné, a vlastně si nevzpomenu na žádnou, která by mi utkvěla v paměti. Vše pak podtrhuje nevýrazné ozvučení a průměrný dabing. Na tomto rozhodně mohli vývojáři zapracovat, protože hru vydává Microsoft, takže bez peněz určitě nebyli.

Někteří se možná těšili, že vývojáři s Crimson Dragon navážou na úspěch výborného Panzer Dragoon, ale bohužel se tak nestalo. Ačkoliv je hra na první pohled pěkná, má jen průměrnou hratelnost, z větší části nevýrazný level design a příšerné ovládání s neposednou kamerou, které vše strhává hodně dolů. Hru mohu doporučit nyní jen majitelům GOLD účtů, kteří hodlají zdarma nahrát několik dalších achievementů, ty naskakují docela rychle, ostatní by se měli zaměřit raději na něco jiného.

Crimson Dragon

xone
Microsoft, Microsoft