Call of Juarez: Bound in Blood
Určitě jste si přečetli první odstaveček, takže už máte zhruba představu, jak Call of Juarez: Bound in Blood dopadl. Ačkoliv by se mohlo zdát, že i díky své kvalitě bude mít odpovídající marketingovou podporu, opak je pravdou. UbiSoft o hře moc vědět nedává a co se týče české distribuce, škoda mluvit. Problém byl tak dostat hru i na recenzi, ale už je tu, tak se pojďme podívat, co nás ve hře čeká. Call of Juarez: Bound in Blood je prequel k prvnímu dílu, takže se v něm dočkáme spousty souvislostí, které vyústí v události z prvního dílu. Hlavními dvěma protagonisty jsou opět bratři McCallové – Thomas, Ray a William. První dva jmenovaní slouží jako hratelné postavy, přičemž William slouží jen jako jakýsi můstek, který je nutné občas ochránit, aby vám prozradil další zajímavé informace. Přesto nejde říci, že by ve hře hrál jen třetí kolej, ačkoliv by se to mohlo zdát.
Obě hratelné postavy jsou na první pohled stejné, ale už na druhý zjistíte, že se liší nejen svým zbrojním arsenálem, ale samotnou osobností. Na samotnou hratelnost to až takový vliv nemá, ale třeba Ray McCalle má ohromnou sílu na blízko, kdy má u sebe dva kolty, zatímco jeho bratr Thomas má jen jeden kolt a nějakou tu zbraň na dálku. Během hry i z nedostatku nábojů do sekundárních zbraní je budete měnit, takže vám projde rukama několik druhů brokovnic, pistolí, ale dostanete i luk. Samotná hra se rozprostírá v patnácti levelech, kde je náplň vždy splnit nejrůznější úkoly, přičemž vás budou chtít zastavit bandité, kterých je ve hře opravdu hodně. Hra by se zde dala rozdělit na dvě části. Tu první tvoří ta, kdy oba bratři bojují bok po boku. Umělá inteligence vašeho bratra v těchto pasážích je velmi dobrá a většinou na všechny nepřátele stačí sám. To inteligence vašich protivníků je daleko více rozporuplná.
Ti se sice kryjí, ale občas udělají nějaký ten kyks. Druhou část hry tvoří ta, kdy se bratři rozdělí. Zde bychom chtěli upozornit, že každý bratr tak bude procházet o něco jinými pasážemi, takže je určitě dobré si hru dát minimálně dvakrát. Jak už jsme zmínili, Call of Juarez: Bound in Blood je hlavně akční hra, takže nás čeká řada přestřelek. Pokud se vám v řadě podaří zastřelit několik banditů, hra vám dá možnost využít jakýsi zpomalený režim, ve kterém si nepřátele v klidu označíte a poté je postava automaticky zastřelí. Jde o docela dobrou inovaci, kterou budete hlavně v pozdějších částech hojně využívat. Abyste si trošinku odpočinuli od střílení, projedete se i v dostavníku, na koni, ale i svedete klasické westernové duely. Samotná hra nás překvapila i svou délkou, která se pohybuje něco kolem deseti hodin, což je dneska u řady hodně krátkých her velké plus. Navíc tu máme i velmi povedený multiplayer přes Playstation Network, který ukrývá několik obřích map, ale i zajímavé týmové režimy.
Vývojáři pro Call of Juarez: Bound in Blood vytvořili zbrusu nový engine, který nazvali Chrome 4 engine. Ačkoliv vývojáři nejsou v enginech zase tak zběhlí, podařilo se jim vytvořit poutavou podívanou, které nechybí nádherná paleta barev, ostré textury a povedené animace. Výsledek je tak více než uspokojivý. Škoda jen, že se hra občas zakucká a sníží se framerate. Naštěstí těchto pasáží není mnoho. O čem se také musíme zmínit, je rozporuplná fyzika. Ta na jednu stranu funguje velmi dobře, když třeba vyhodíte do povětří most nebo nějakou dřevěnou překážku, ale najdou se i nějaké ty kyksy. Hned na začátku máte třeba kbelíky s vodou, které když výstřelem převrhnete, voda v nich zůstane a nevyteče. Rovněž nejdou moc prostřelovat skleněná okna. Možná si říkáte, že zbytečně hledám mouchy, ale u her na PS3 a Xboxu 360 bych čekal ještě o něco větší preciznost. K čemu nemáme výtky, je hudební doprovod, který se povedl a také dabing.
Call of Juarez: Bound in Blood je podařená akční hra, která hráče přiková před televizní obrazovky svým poutavým příběhem, vypiplanou hratelností a nádhernou grafikou. Samotná hra je navíc i na dnešní poměry dlouhá, takže si připravte zhruba 2 nebo raději tři pohodová odpoledne. Škoda jen nějakého toho občasného bugu nebo rozporuplné umělé inteligence.
Komentáře