Blast Factor

Petr Strecker, 1. 3. 2009 0:17
Během launche PlayStation 3 propuklo v celém světě šílenství. Lidé kupovali konzole jak housky na krámě, spolu s Resistance: Fall of Men, MotorStorm, případně F1. Při spuštění internetového obchodu PlayStation Store propuklo další šílenství. Mezi tři nejatraktivnější stahovatelné tituly patřil i Blast Factor, který působil jako měděný hrnec, pouze vyleštěný do maximálního lesku. Prostě stará dobrá hratelnost v novém kabátě, tentokrát trochu těsnějším, než je tomu v případě Super Stardust HD. Do dneška ale prakticky tyto dvě hry nikdo nepřekonal, co se týká návykovosti. Vše co k hraní potřebujete, jsou prakticky tři prsty a IQ na úrovni alespoň 30, to vám postačí k maximální zábavě.

Hra je o poznání méně komplikovaná, nežli je tomu tak u Stardustu (v článku se nevyhnu srovnání převážně s ním). O čemž svědčí i naprosto přátelské ovládání. Levým analogem ovládáte malé střílející cosi, pravým střílíte ve směru, kterým páčku natočíte. Jak jednoduché no ne? Dále bychom zapomněli na postranní R2, kterou kolem sebe vytvoříte na moment ochranný štít, jenž vás mnohdy ochrání, nebo vám zachrání krk. Ale jsou i případy, kdy vám podtrhne nohy a vy se budete mermomocí snažit toto tlačítko vyrvat / vykopnout, případně vykousnout. V neposlední řadě lze během hraní využít i SIXAXIS funkce. Pokud ovladačem trhnete doleva, případně doprava, vyvolá to vlnu, která spláchne všechen bordel, který se momentálně na obrazovce nachází. Celkem účinný způsob, jak si zjednat pořádek, ale pořád existují výjimky, u kterých akorát vyvoláte ještě agresivnější reakci. A to je prakticky vše, co potřebujete vědět. Tak na co sakra čekáte?! Jděte hrát!

Ve hře pilotujete malou raketku, která má za úkol ničit bakterie v buňkách. Celkem tak projdete sedmi buňkami, které se dále větví na celkem šest podbuněk s bossem na závěr. Za každý výkon jste náležitě obodováni, což se odvíjí od počtu zničených buněk najednou, umírání, případně řetězení dokončených úrovní beze smrti. V této hře platí přímá úměra, tedy čím více zničíte, tím více bodů získáte. Během hraní se také střetnete s bonusovou buňkou, která si pro vás připraví efekty nabitý ohňostroj. Bossové jsou pak jednoduššího rázu, vždy je to obalené jádro, které po vás střílí paprsky. Vy si jenom musíte počkat na jeho odhalení, abyste mu mohli poslat balíček s lahodnými náboji. Za to některé druhy malinkých bakterií jsou opravdu osinou v zadku. Jejich přítomnost vás bude děsit i během snů. Ty základní, oranžové, nepředstavují téměř žádné nebezpečí, většinou si totiž jen levitují po buňce. Další, stříbrné, jsou už o poznání rychlejší a agresivnější, stále je však zastaví prakticky cokoli. Speciální odrůdou těchto malých bastardů jsou pak bakterie růžové, které se za vámi potáhnou i v těch nejvypjatějších chvílích. Co je horší, pokud použijete štít, zrychlí ještě víc a dodělají vás. Posledním druhem jsou zeleno modré bakterie, které fungují totožně jako ty předchozí, jsou ale háklivé na použití vlny. Pokud byste čekali nějaký oddych, můžete rovnou zapomenout, disk vyndat z PS3 a zničit. Od druhé buňky totiž začnou nastupovat smrtelné kombinace různých druhů bakterií, přičemž se objeví klidně všechny čtyři druhy najednou na obrazovce. To už si musíte sakra rozmýšlet, co a jak použít! Také přijde na řadu několik velkých kamenů, ty nepředstavují nějaké veliké nebezpečí, pouze musíte vymyslet způsob, jak se jim dostat na kobylku. To platí i o primitivních nepřátelích.

Největší hnací motor, který vás bude neustále hnát vpřed, jsou ale online žebříčky, kde jsou zobrazeni jednak vaši přátelé, tak i hráči z celého světa. Smutné je, že právě tímto způsobem se dozvíte, že jste totálně neschopní, jelikož se na vyšších příčkách dočtete o celkem bizarních skóre, které vlastní nejeden hráč. (Ne)Výhodou je fakt, že si hru můžete pustit buďto v normální rychlosti, případně zrychleně nebo zpomaleně. Aby hra nebyla zase tolik zlá, občas vám dohodí i nějaké to vylepšení zbraní, nebo momentální super štít. Všechno však nemá dlouhého trvání a tak můžete těmto vylepšení po pár vteřinách působení zamávat. I bez nich ale uděláte díru do světa.

Hra z prvního vrhu, která však nepostrádá šmrnc a eleganci i v dnešní době. Zábavnost a návykovost je na vysoké úrovni, což se nedá říci ani o plných hrách. Tedy spíš hlavně o plných hrách. Pokud máte podobný typ her alespoň trochu rádi, radím vám, abyste neváhali a skočili po ní, jako vlk po krvavém kusu mrtvého masa.

Blast Factor

ps3
Sony Computer Entertainment, Bluepoint Games