Aliens vs. Predator: Requiem

Martin Šmíd, 22. 8. 2008 18:57
Je to už pár let, co Rebellion vytvořil na PC jednu nezapomenutelnou hru. Tou hrou byl Aliens vs. Predator. Poprvé se tak střetly tři rasy a boj to byl opravdu krvavý. Na motivy této hry a jejího pokračováníl vznikly i dva filmy a právě při příležitosti zahájení druhého filmu se objevuje hra Aliens vs. Predator: Requiem. Povedlo se tvůrcům opět navodit onu děsivou atmosféru? Na to se teď podíváme.

Hry Aliens vs. Predator patřily vždy k tomu nejlepšímu v žánru akčních hororů na PC. Kdo hrál první díl, jistě si vzpomene na tu děsivou atmosféru, umocněnou nemožností ukládat pozice. Navíc si mohl hráč zvolit jednu ze tří ras a prožít za ní originální dobrodružství. Právě ze svých předchůdců vychází i nejnovější hra Aliens vs. Predator: Requiem. Přesto se liší v řadě věcí. Asi tou nejdůležitější je hraní pouze za Predátora. Za toho musíte v patnácti krátkých misích zprovodit ze světa spoustu vetřelců i lidí, ničit Alienům vejce, či zahladit stopy o své existenci. Jednotlivé mise mají perfektní level design a tvůrci se na něm patřičně vyřádili. Během své cesty se podíváme do lesů, jeskyní, továren či kanálů. Škoda jen, že mise jsou hodně krátké a většinou je dohrajete za pár minut. Narozdíl od předchozích her je Aliens vs. Predator: Requiem i poměrně lehká hra a to mu na délce moc nepřidá. Celou hru tak můžete dohrát za zhruba pět hodin, což určitě není mnoho.

Kdo hrál některý předchozí díl AvP, jistě ho nepřekvapí Predátorovo nádobíčko, kterým likviduje jednoho protivníka za druhým. Vybavení je tak standardní. Celkem na vás v této hře čeká 8 zbraní, jako je ramenní kanón, miny atp. Na začátku hry máte k dispozici pouze základní zbraně a útoky, postupně se však dají odemknout další. K tomu slouží speciální zoom mód, kterým si z vysokého bodu na mapě označujete cíle. Za každý zneškodněný cíl dostanete body. Za ty si poté odemykáte nejrůznější výbavu. Stejně jako v předchozích hrách, má i zde Predátor několik módů vidění. Nejzákladnější je normální vidění, kdy vidíte svět jako obyčejný člověk. To druhé je termovize a slouží k zachycení teploty lidských těl. Dobře se tak hodí při střetu s těmito nepřáteli. Další je alien vize, která slouží k zachycení Alienů. Ti se poté objeví na obrazovce jako šedé skvrny. Grafická stránka je standardní a rozhodně neurazí a stejně tak animace všech postav, která se podobá animacím z první AvP hry. Hudba si zaslouží plný počet bodů a stará se o hutnou atmosféru.

Aliens vs. Predator: Requiem není špatnou hrou, ale rovněž není hrou, která by posadila fanoušky obou hlavních mimozemských protagonistů na zadek. Pro zabití pár nudných večerů přesto poslouží skvěle.

Aliens vs. Predator: Requiem

psp
Sierra Entertainment, Rebellion