Two Worlds 2

preview  2
Martin Šmíd, 22. 3. 2010 22:10
Jsou to zhruba tři roky, kdy vývojáři z Reality Pump naservírovali hráčům akční RPG Two Worlds. Pokud si dnes na toto RPG ještě vzpomenete, tak vás jistě potěšila informace, že se připravuje díl druhý, který má být o dost lepší, než jeho předchůdce. Tyto sliby jsme už pochopitelně slyšeli u mnoha studií, ale jak se u RPG Two Worlds 2 zdá, vývojáři to zřejmě myslí zcela upřímně. Pojďme se tedy podívat, co se na nás chystá.

RPG Two Worlds to nemělo v roce 2007 lehké. Vyšlo totiž v době, kdy nás zasáhl Oblivion, ze kterého byli všichni vedle a konkurovat mu tak moc nešlo. Přesto se o to Two Worlds pokusil, za což si zaslouží pochvalu, ale to je tak jediné. Samotná hra totiž rozdělila hráče na dva tábory. Ti první si hru zamilovali a ti druzí Two Worlds poslali do šedi průměru a vyčítali ji především množství technických chyb. Důkazem toho je několik patchů, které bylo třeba nainstalovat, aby se dala hra vůbec dohrát. Toho by se chtěli vývojáři ve druhém díle rozhodně vyhnout a začínají proto úplně od začátku, co se týče technické stránky hry, příběhu a dalších věcí. Ve finále by nás tak mohla čekat úplně jiná hra, než jakou byl první díl.

V žánru RPG je asi tím nejdůležitějším příběh. Pokud jste hráli první díl, tak věřte, že se posuneme o pět let kupředu. Hlavní hrdina byl právě odsouzen a čeká v žaláři Gandoharova hradu, přičemž samotná země Antaloor už tak nějak dožívá a blíží se do neodvratné zkázy. Člověk by asi v takové situaci řekl, že je konec a raději by si hodil v cele provaz. To rozhodně neudělá hlavní hrdina, který z okna své cely sleduje měnící se svět kolem. Když už se zdá, že tu shnije, přijdou mu na pomoc osvoboditelé, které by rozhodně nečekal. Jsou to skřeti, kterých v první hře pár stovek pobil. Ti ho dovleknou až ke své skřetí královně, která našemu hrdinovi vysvětlí, jak se věci mají. Temný bůh nyní ovládá tuto zemi a hodlá ji celou zničit, k tomu má navíc jakéhosi prostředníka, který mu pomáhá jeho ďábelské plány naplnit. Tím prostředníkem je samotná sestra hlavního hrdiny, do které vstoupil démon. Po tomto sdělení by si asi každý zapálil cigáro, ale hlavní hrdina naleští meč a začne svoji cestu, čímž se začne odvíjet celkem zamotaný příběh.

Vývojáři slibují, že nás čeká neuvěřitelná jízda od začátku do konce, čemu by mělo pomoci spíše lineární pojetí hry, kde neustále půjdeme za svým cílem, což ovšem neznamená, že se vše zvrtne pouze do akční hry, kde půjdeme jedinou cestou. I ve druhém díle totiž budeme putovat po různých lokacích, kde budeme moci plnit řadu zajímavých úkolů, které budou pochopitelně rozděleny na hlavní a vedlejší. Plněním hlavních úkolů se budeme stále více blížit záchraně Antalooru a když přijde chuť, budeme se moci pustit i do spousty vedlejších úkolů, které by měly být různorodé a zajímavé, což ovšem neznamená, že nakonec budou. Však to znáte. Co se týče samotného herního světa, tak ten bude zhruba o čtvrtinu větší, přičemž se podíváme do řady překrásných míst, jako je pouštní město Hatmandor a Cheznaddar. Hatmandor je vzkvétajícím střediskem obchodu, zatímco Cheznaddar zažil už lepší časy a nyní přitahuje ty, kteří se rádi skrývají v temnotě. Naše cesta nás zavede i na ostrov vládkyně skřetů a na ostrov Dračí královny, který je plný temných katakomb a tajuplných rozvalin chrámu. Mnoho postav s barvitou minulostí se Antaloorem protlouká po svém a tím vdechuje život celému hernímu světu. Postavy jako například Ed Teal, nejslavnější a nejprohnanější pirát, který se kdy plavil po mořích Antalooru, ale i méně nápadné postavy, jako třeba Lawrence Lexington, mají tolik charismatu, že se s nimi hráči mohou ponořit hluboko do světa Antalooru.

Jak už asi z vyjmenovaných míst a rozlohy světa tušíte, tak životně důležitou roli budou hrát všelijaké dopravní prostředky, jako jsou lodě, ale i zvířata, která žijí v tomto fantasy světě. Přeprava na nich se tak stává hodně používanou složkou, pokud tedy raději nechcete jít pěšky nebo případně přeplavat moře. I tato možnost ve hře pochopitelně bude. Protože je Two Words 2 spíše akčnější RPG, chybět nebudou ani všelijaké bitvy s nejrůznějšími nepřáteli, jako je zombie, Břit, drápavý červ nebo vlčí bestie, přičemž k tomu budete moci využívat tři specifická umění. Tím prvním bude pochopitelně umění boje nablízko, kdy si budeme moci za získané body vylepšit schopnosti boje s mečem a dalšími zbraněmi. Tím druhým uměním bude pochopitelně střelba, kdy si budeme moci vypěstovat celkem přesnou a hlavně hodně silnou lukostřelbu, po které budou nepřátelé padat jak hrušky. Konečně třetí je klasická magie. Stejně jako v prvním díle si k boji budete moci vytvářet vlastní zbraně, kdy složením dvou průměrných mečů získáte hodně povedený kousek, který bude mít spoustu bodíků navíc. Do zbraní poté bude možné ještě vkládat různé amulety a dodat jim tak onen magický nádech. Vyrobené zbraně ovšem neslouží jen k boji, ale budete je moci i prodávat za nějaký ten větší peníz, což se zrovna v Two Words 2 hodí, protože by hra měla přinést daleko lépe fungující ekonomickou část.

Novinek v samotné hratelnosti bude pochopitelně daleko více. Nejvíce se nám zamlouvají oznámené minihry. Nyní se vám pokusíme popsat ty, které jsme zatím viděli. Hned na první narazíte třeba ve chvíli, kdy budete chtít odemknout zámek. Přes jednoduchou minihru, kde záleží na hbitosti vašich prstů, si můžete zámek odemknout, abyste vyzobali velmi cenné poklady. Nebo pokud budete potřebovat rychle peníze, můžete zkusit štěstí v kostkách v nějaké té hospodě. Rovněž budete moci sáhnout někomu do kapsy a ukrást mu vše, co v ní má. Další novinkou ve hře by měl být alchymistický systém PAPAKTM, který hráči umožní vytváření jedinečných lektvarů, které posilují hráčovy dovednosti. Přísady do těchto lektvarů si přitom můžete obstarat různě. Třeba sběrem květin, z ulovené zvěře a tak podobně. Další novinkou ve hře je jakési magické oko, které umožňuje hráči zkoumat okolní prostředí. Jde o jakousi éterickou auru nehmotného oka, která se potichu sune vzduchem, ovládáná svým pánem. Dodatečné možnosti jako například seslání ohnivé koule prostřednictvím magického oka rovněž zcela novým způsobem ovlivňují herní zážitek a umožňují strategický postup.

Na začátku jsme napsali, že vývojáři s druhým dílem začali úplně od podlahy, což samozřejmě znamenalo i vyhodit engine z původní hry a vytvořit daleko lepší, méně problémový produkt. Výsledkem je Grace engine, který údajně nabízí samé pokročilé technologie, jako je neomezený počet dynamických světelných zdrojů, 24bitové zpracování HDR a tzv. Real Eye Adaptation, přičemž zvládá i spoustu nádherných detailů v samotném prostředí, kde se budeme pohybovat. Pokud mrkneme na okolní obrázky, rozhodně autorům můžeme dát za pravdu. Otázkou ovšem je, jak na tom celkově hra bude, protože pěkná grafika je sice hezká věc, ale pokud bude obsahovat spoustu nedodělků, je to celé k ničemu. Naštěstí to tak podle prvních dojmů od zahraničních kolegů nevypadá, ale do vydání se může ještě ledacos pokazit. Snad se ale nepokazí.

Two Worlds 2 zatím vzbuzuje naději, že by se mohlo jednat o velmi povedenou RPG hru, kterou už měl být první díl. Vše tomu nasvědčuje. Poutavý příběh, zajímavé úkoly a vylepšený RPG systém, to vše na nás v druhém díle čeká. Na finální verdikt si musíme ovšem počkat. Two Worlds 2 vyjde během letošního roku pro Xbox 360 a Playstation 3, alespoň tak hlásají oficiální stránky. Musíme říci, že se už docela těšíme.

Two Worlds II

ps3x360
TopWare Interactive, Reality Pump
Datum vydání hry:
9. 3. 2011
Žánr:
RPG
KARTA HRY

Komentáře