Outland

preview  3
Petr Strecker, 2. 9. 2010 21:32
Ale ale, co to tu máme? Tolik barviček a testosteronu dohromady? Že by temperový Marcus Phoenix? Ne, toho tentokrát necháme spát. Na řadě je hrstka zdivočelých Finů, kteří se rozhodli poctít herní průmysl dalším originálním výtvorem. Určitě si pamatujete na explozivní tituly jako Super Stadust HD nebo očekávanou zombie trhanici jménem Dead Nation. To ovšem není vše, co portfolio vývojářů nabízí, jelikož dnes oznámili i titul zvaný Outland, který je kombinací akční adventury a lehce psychedelické hratelnosti. Pojďme se projít... bude to krásná procházka.

Akčních adventur je dnes opravdu plno, hráč si tak nemůže stěžovat při prohrabování se v jejich seznamech. Jen zlomek adventur pak překypuje originálními prvky, které silně zasahují do hratelnosti a striktně na ní staví. Outland je jednou z nich, 2D adventura s pohledem z boku, přičemž využívá střídání polarity přímo za běhu hry. Tím nemáme na mysli hrátky s elektrikou – hlavní hrdina se totiž může svévolně vaší pomocí měnit do temné a světlé podoby, přičemž každá z těchto forem negativně reaguje na druhou barvu. Ve hře tak narazíte na nepřátele všeho druhu, kteří jsou taktéž odlišní jak povahově, tak zejména barvou, stejně jako vy. Pokud vám tak v cestě brání skupinka jinak barvených monster, nemusíte být nutně rasisté, abyste se přes ně dostali. Stačí se totiž přepnout do temné / světlé podoby a absorbovat tak například na vás vystřelené projektily stejné barvy.

Kompletní změna vlastního profilu z vás tedy neudělá tranďáka, ale něco jako 2-in-1 postavu. Takový švýcarský nožík použitelný v mnoha směrech, přičemž bude na některých místech nutné střídat tyto barvy opravdu rapidní rychlostí. Nutno dodat, že ačkoliv je prostředí vyvedeno pouze ve druhém rozměru, jeho hloubka je až nevídaná. Toho bylo docíleno použitím rozsáhlé barevné palety, ale také ohromného množství efektů a hlavně velice podařených animací postav. Máme na mysli zatím viděnou hlavní postavu, která je silně akrobaticky založená a jednoho z bossů, kterým je obří golem, jménem Golem. Překvapivě. Abyste mohli zranit nepřátele, které na své cestě potkáte, je potřeba využívat opačných polarit. Temného rytíř tak zraníte pouze ve světlé podobě a opačně. Zatím jsme mohli vidět jakýsi energetický meč, přičemž byla potvrzena možnost učení nových útoků a nacházení nových zbraní.

Ovšem i prostředí bude reagovat na vaší aktuální podobu. Výtahy například pojedou nahoru pouze v případě, že jste temní a dolů při opačné podobě. Stejně tak lze využívat různé nástrahy ve svůj prospěch a šikovně lákat dotěrné bastardy do propadlišť, určených speciálně pro vás. Veškeré levely, které jsou vyvedeny spíš v silně naturalistickém stylu, budou navíc značně členité s mnoha tajnými zákoutími, obsahujícími cennosti v podobě dalších životů a možná dalších nepotvrzených věcí. A jak bylo zmíněno výše, každý level obsahuje jednoho bosse, který bude vyžadovat velkou dávku plánování, trpělivosti a bystrých reflexů. Ptáte se „A co příběh?”. Ano ptejte se, ale trošku později. Vývojáři zatím uvedli, že se bude příběh vyvíjet s každou odehranou úrovní, přičemž se budeme více dozvídat o hlavním hrdinovi, který byl do celé hry vtažen skrze jeho vidiny s pocitem, že on je ten, který může všechno vyřešit. Takových už tu bylo...

Tak jako tak, hra nevyjde dřív jak v příštím roce, přičemž je plánována jako stahovatelný titul pro PlayStation Network a Xbox Live Arcade. S nadcházející herní výstavou PAX se navíc utrhne spousta trailerů a gameplay záběrů, mezi nimiž bude právě i Outland, který si určitě zaslouží alespoň zlomek vaší pozornosti. Brzy nashle s větším množstvím detailů.

Outland

ps3x360
Ubisoft, Housemarque
Datum vydání hry:
27. 4. 2011
Žánr:
Plošinovka, Strategie, Adventura, Indie
KARTA HRY

Komentáře