NeverDead

preview  13
Martin Šmíd, 8. 12. 2011 12:30
Konami v posledních letech přežívá díky svým populárním sériím jako Metal Gear Solid, Silent Hill nebo PES. Do toho občas vydá něco nového, ale že by se to potýkalo s úspěchem, to se říci nedá. Vysvobozením by měla být nová hra od studia Rebellion, tvůrců Aliens vs. Predator, která se jmenuje NeverDead. Tato akce byla oznámena už na konci minulého roku, ale dlouho se o ní nic nevědělo. Jak se vlastně bude hrát a čím se tolik odlišuje od své konkurence, které je na trhu přehršel, vám nyní řekneme.

Než se pustíme do samotné hry, tak je třeba zmínit, že hlavním producentem je Shinta Nojiri. Fanouškům série Metal Gear Solid toto jméno určitě bude povědomé. Jde totiž o člověka, který dříve pracoval v Konami a spolupracoval s Kojimou na hrách jako Policenauts, Metal Gear: Ghost Babel a Metal Gear Ac!d. Už díky producentovi můžeme mít tak trochu záruku, že se o žádný průser jednat nebude, ačkoliv hratelnost zatím vypadá opravdu prapodivně, ale v tom je možná největší síla této hry. Ostatně, kdo neriskuje, nic většinou nezískává.

On příběh, který nám vývojáři nastínili, není nějak extra zajímavý, takže na ten vás asi NeverDead příliš nenaláká. Každopádně hlavním hrdinou je démon Bryce Boltzmann, který nyní pracuje pro Národní proti démonickou organizaci. Proč pro ni, když sám je démonem? To zatím vývojáři tají, ale údajně má několik nesplacených účtů, takže chce vše urovnat. Navíc byl Bryce dříve člověkem, ale poté ho proklel jeden hrozivý démon, který ho i k jeho smůle učinil nesmrtelným. Fakt smůla? No jak se to vezme. Protože i když je Bryce démon, proti hordě sobě rovným by neměl zřejmě šanci, během hry mu bude pomáhat dívka Arcadia, která je normálním člověkem a spíše než na hrátky s mečem a nadpřirozenými silami dává přednost klasickému střelnému arzenálu. To je zatím vše, co o příběhu hry NeverDead v současnosti víme. Vývojáři jakékoliv další detaily zatím tají, ale už nyní prohlašují, že příběh bude postaven i na černém humoru mezi oběma hlavníma protagonistka, na což jsme obzvláště zvědaví.

Bryce je démon, jak jste si mohli přečíst v předchozím odstavci, navíc nesmrtelný, takže vývojáři přidali do hry jednu docela zajímavou vychytávku, kterou je porcování vlastního těla. Bryce si totiž kdykoliv může třeba utrhnout ruku a hodit ji jako návnadu protivníkům, kteří po ní půjdou jako slepice po flusu. Díky tomu je může jednoduše zastřelit nebo rozporcovat svoji obrovskou katanou. Utrženou část těla může po souboji sebrat nebo chvilku počkat, až doroste. Hlavní částí je hlava, kterou ovšem také můžete urvat a hodit do míst pro nějaký bonus, kam se s celým tělem nedostanete. Rovněž jen hlavu můžete vystřelit třeba jen do další části levelu. S hlavou se poté chvilku kutálíte, než tělo znovu naroste. Občas se vám také stane, že vás nepřátelé rozporcují, takže zbude jen hlava, se kterou se budete muset pokusit ostatní části těla sebrat. Pokud třeba seberete jen ruce, kutálíte se jen s hlavou na které jsou ruce, ale obě drží UZI samopal, kterým střílí na okolní protivníky.

Když si odmyslíte v předchozím odstavci zmíněnou vychytávku, na které NeverDead staví celou svoji hratelnost, zbude vám akční řežba hodně podobná třeba sérii Devil May Cry. Bryce stejně jako Dante nosí u sebe dvě pistole případně nějaké ty lehčí samopaly a také má po ruce neustále obrovskou katanu, kterou porcuje jednoho démona za druhým. Po této stránce určitě nepůjde o originální titul. Naštěstí samotná akce vypadá velmi dobře a dokonce se i NeverDead velmi příjemně hraje, takže není důvod nyní nevěřit.

Hratelná ukázka začala poblíž muzea, kde začal vyskakovat ze země jeden démon za druhým. Bryce je svými schopnostmi dokázal zneškodnit, přičemž poté si urval hlavu a hodil ji dovnitř muzea, kde začala docela zběsilá mela se spoustou protivníků. Nešlo si nevšimnout, že po chvilce přiběhla Arcadia a svým způsobem pomáhala eliminovat protivníky, ale je jasné, že hlavní porce zůstala na Brycovi. Když bylo muzeum čisté, tak hlavní dvojice pokračovala dál, ale najednou jim do zad vpadl obrovský boss. Tady level skončil, ale je jasné, že i souboje s velkými šéfky zde budou přítomny.

Je hodně předčasné hodnotit hru jako je NeverDead. Z prvních dojmů se zdá, že půjde o kopii série Devil May Cry s několika vlastními nápady, což ale nemusí být na škodu. V předvedené úrovni na GamesComu se NeverDead hrál velmi příjemně a pokud si udrží tempo a zajímavost do konce, mohlo by se jedna o docela příjemné překvapení, se kterým spousta hráčů doposud nepočítá. Nyní si musíme počkat na vydání. NeverDead vyjde začátkem února příštího roku pro Playstation 3 a Xbox 360.

NeverDead

ps3x360
Konami, Rebelion
Datum vydání hry:
3. 2. 2012
KARTA HRY

Komentáře