Infamous: Second Son
Stejně jako vývojáři z Guerrilla Games u Killzone: Shadow Fall se rozhodli i ti ze Sucker Punch, že u nového Infamous nepoužijí oblíbenou číslovku pro značení dalšího dílu. I zde je vysvětlení docela jednoduché. Ačkoliv se Second Son odehrává v jednom univerzu, přináší řadu změn a novinek, počínaje třeba místem, kde se odehrává, nebo hlavním hrdinou. Pryč je město New Marais i hlavní hrdina předchozích dílů Cole MacGrath. Vývojáři se rozhodli, že navážou na druhý díl, přesněji jeho špatný konec. Pokud jste dvojku nehráli, rozhodně chybu napravte. Pro hraní Second Son není dohrání předchozích dílů zase tak důležité, je tu úplně nový děj, ale rozhodně je dobré vědět všechny skutečnosti.
Od poslední návštěvy Infamous univerza se změnilo dost věcí, a nejde říci, že zrovna k lepšímu. Vláda vytvořila speciální agenturu Department of Unified Protection (Agentura pro jednotnou bezpečnost), která má jediný úkol. Pochytat lidi s nadpřirozenými schopnostmi, kterých se většina společnosti bojí a moc jim nedůvěřuje. Tito speciální lidé, kterým se říká Conduit, jsou chytáni a posíláni do jakýchsi oplocených táborů, kde s nimi není zrovna dobře zacházeno. Rozhodně nemají na růžích ustláno. Do celého příběhu záhy stoupí Delsin Rowe, který žije takovým tím pouličním životem, rád sprejuje po fasádách a má rovněž i nejedno tetování. Je rovněž hodně arogantní, takže není divu, že zase tak moc kamarádů nemá. Na druhou stranu umí i sarkasticky odpovídat a má na jazyku spoustu vtípků, což máme poznat během celé hry.
Že ale i z něj se vyklube velký hrdina, jemuž není osud dalších lidí ukradený, se ukáže hned na začátku, kdy spěchá na pomoc lidem po velké nehodě. Během ní zjistí, že i on není zrovna normální, protože má jednu speciální schopnost – ovládat kouř. Zatímco Cole byl ze svých získaných schopností značně rozladěn, otráven a moc se mu nelíbilo, že je za superhrdinu, to Delsin Rowe si vše užívá, je za své schopnosti rád a kolikrát je i tak trochu zneužívá. Je ale jasné, že díky svým schopnostem se dostane na seznam Department of Unified Protection. Musí tak utéci, vyhledat další nadlidi, a aby toho nebylo málo, zachránit celý svět před zlou skupinou. Navíc vývojáři slibují, že stejně jako v předchozích dílech, i nyní bude muset Delsin Rowe dělat nelehká rozhodnutí, které poté ovlivní celou jeho budoucnost a svět kolem něj.
Zatímco předchozí díly se odehrávaly ve smyšlených městech Empire City a New Marais, které vývojáři poslepovali ze skutečných lokalit reálných měst, to Second Son se odehrává v Seattlu. Vývojáři toto město znají, ještě aby ne, když ho mají co by kamenem dohodil, takže můžou celou herní plochu vytvořit do nejmenších podrobností, navíc má nyní působit daleko živějším a skutečnějším dojmem. Živěji se myslí hlavně daleko více NPC postav v ulicích, pro jejich vytvoření vývojáři naskenovali několik desítek živých lidí. Každá NPC postava by měla být jiná, unikátní, neměli bychom potkat jednu postavu dvakrát. Ostatně i na tomto je ukázáno, jak moc technologie za poslední roky pokročila. Před několika lety něco naprosto nemyslitelného, nyní zřejmě standard. Lidé se navíc na ulicích mají chovat reálně, nemají jen po ulicích tupě chodit, ale řeší své vlastní starosti, sem tam se objeví i nějaká ta demonstrace proti novým, dost nepěkným pořádkům. Komu by se líbilo, kdyby byl neustále sledován na každém kroku. Otevřený svět hry Infamous: Second Son slibuje také nelineární cestu, na které vývojáři hodně staví, navíc chtějí, aby hráč sám ve svém zájmu prozkoumávat lokace, které by jindy jen tak přešel.
Hratelnost Infamous: Second Son bude hodně ovlivněna schopnostmi hlavního hrdiny, jako tomu bylo ostatně i u předchozích dílů. Už z tohoto je jasně patrné, že se bude dost lišit, protože kouřové hrátky přináší spoustu novinek a doposud neviděných prvků. Hlavní hrdina kouř využívá nejen pro likvidaci nepřátel, může na ně posílat speciální kouřové firebally či další specialitky, ale rovněž jde využít pro pohyb po městě. Delsin Rowe se dokáže na krátký čas proměnit v kouř, čímž rychleji cestuje, dokáže se díky němu dostat do vyšších, normálně nedostupných pasáží, dokonce je možné díky kouři projít zavřenými drátěnými dveřmi. Nových možností je opravdu hromada. Jen je třeba si dávat pozor, aby nedošla speciální kouřová energie, jako bylo nutné u předchozích dílů hlídat zásobu elektřiny. Aby Delsin Rowe doplnil kouř, může použít komíny, vraky aut a další věci vypouštějící kouř. Po levelech jich bude docela dost, takže by se nemělo stát, že by kouř došel, ale samozřejmě i to se může stát. Když už k tomu dojde, má Delsin Rowe pro boj připraven řetěz, kterým efektivně zlikviduje většinu nepřátel na krátkou vzdálenost. Vývojáři slibují, že řetěz bude mít i několik dalších využití, ale ty si zatím nechávají jen pro sebe.
Ačkoliv se vývojáři u Infamous: Second Son zaměřují hlavně na hratelnost, což během E3 tvrdili na všechny možné strany, nejde si nevšimnout naprosto úžasné vizuální prezentace, která opět posouvá hry v otevřeném světě dál. Hardware konzole Playstation 4 dokáže zpracovat i ty nejmenší detaily a spoustu nových efektů, třeba kouř, který je samozřejmě nedílnou součástí celé hry. Je navíc vidět, že peníze, které Sony nasypala do motion capture jsou zde rozhodně vidět. Filmečky vypadají velmi dobře, což je ostatně hodně pozitivní zpráva. Předchozí díly sice vynikaly po stránce hratelnosti, ale s filmečky a hraním protagonistů to bylo už o poznání horší, takže je rozhodně dobré vidět, že se vývojáři zaměřili nyní i na tuto část, v níž si doposud tak dobře nevedli.
Infamous: Second Son vypadá naprosto úžasně, navíc i po stránce hratelnosti slibuje velkolepý zážitek, na který budeme vzpomínat ještě dlouho. Nedokážeme si nyní představit, že by vývojáři v něčem zásadně selhali a nevyklubal se tu velký hit. Na konci roku se ještě možná bude dost hráčů škubat a váhat nad nákupem Playstationu 4, ale až vyjde Infamous: Second Son, zřejmě pro novou konzoli poběží úplně všichni. Rozhodně jedna z nejnadějnějších her, jaká je v současnosti ve vývoji.
Komentáře