Eternal Sonata
Eternal Sonata je klasické JRPG od Namca, které má s tímto typem her velké zkušenosti. Už od 90. let má Namco ověřený herní systém a ten prosazuje i v Eternal Sonatě, kde je samozřejmě notně upravený, ale vychází ze stejné šablony. Prozatím nejúspěšnější JRPG hrou od Namca je Tales of Symphonia pro herní konzoli GameCube od Nintenda. Hlavním hrdinou Eternal Sonaty je známý hudební skladatel Frédéric Francois Chopin, který žil v 19. století. Eternal Sonata začíná v roce 1849, tři hodiny před Chopinovou smrtí, kdy se mu zdá sen odehrávající se v nádherném světě. Tam potká nádhernou dívku jménem Polka, která je však smrtelně nemocná, stejně jako on v reálu. Navíc má v sobě skryté magické schopnosti a i díky tomu se jí všichni obyvatelé města straní a opovrhují jí. Jediní, kdo nádherné dívence pomáhají, jsou její matka a chlapec Allegretto. Náš hlavní hrdina se tedy s Allegrettem a Polkou vydávají na dlouhou cestu skrz fantastický svět, aby se tak pokusili Polku zachránit. Cestou potkáte spoustu dalších zajímavých postav. Některé vám budou chtít pomoci, jiné zase uškodit. V obrovském světě navíc budete plnit množství různorodých úkolů, které vás vtáhnou do hry.
Během vaší cesty narazíte na spoustu nepřátel, se kterými můžete buďto bojovat, nebo je obejít. Obcházet je však nebude možné vždy. Většinou se s nimi budete muset spíše utkat. K boji dochází, když hlavní hrdina naváže kontakt s protivníkem. V té chvíli se přepne hra do bojového systému, který kombinuje realtime a tahový boj. Hráč v tomto módu ovládá vždy tři postavy. Celkem si budete moci vyzkoušet dvanáct postav a každá bude mít jedinečné schopnosti. V Playstation 3 verzi si odbudou premiéru dvě nové postavy. Jsou jimi Crescenda a Serenada. Během boje má každá postava několik vteřin, aby se mohla projevit. Nemusí se vždy jednat o útok, může se i bránit. Když dokončí daná postava svůj tah, tak přichází na řadu další a takto se to střídá i u nepřátel. Nepřátele zde tvoří všelijaká zmutovaná zvířata, která se našich hrdinů nikdy nezaleknou. Potkáte tak přerostlé zajíce, nosorožce, ale i krysy a oživlé stromy. Nepřátel je tak celá řada druhů a na každého to chce vymyslet tu správnou taktiku boje. Všechny schopnosti pochopitelně nemáte k dispozici hned na začátku hry, ale musíte si je postupně odemykat. Ve hře hraje velkou roli i světlo a stín. Pokud budete během boje na světle, nepřátelé budou malí a lehce je porazíte. Pokud se však nacházíte ve tmě, změní se v přerostlé potvory, které už pro vás budou trochu větší oříšek. Světlo a tma bude mít dopad i na vaše schopnosti. Pokud stojíte na světle, můžete se léčit a pomáhat svým kamarádům, zatímco ve tmě budete mít k dispozici magické útoky.
Co Eternal Sonatu odlišuje od ostatních RPGček, je cell-shadingové zpracování grafické stránky hry. Hra tak vypadá velmi pěkně a přitažlivě a grafiku nejvíce oceníte při nádherně zpracovaných filmečcích. Skvěle vypadá i svět, kterým cestujete. Pohádkově laděné lokace potvrzují, že vývojáři patří k těm nejlepším, co se level designu týče. Jediné, co bude možná trochu na obtíž, je svázaná kamera, kterou ani při soubojích nebudete moci natáčet. Hudební stránka je také velmi příjemná a většinou vám hrají Chopinovy známé skladby. Ty si užijete hlavně při bojích s bossy. Kromě Chopinových skladeb zde uslyšíme i hudbu Motoi Sakuraby, známého třeba ze Star Ocean série od Square Enix. Eternal Sonata se nesnaží porazit Final Fantasy a nehraje si ani na rozsáhlé RPG v podobě TES: Oblivion. Jde svou vlastní cestou a to každý hráč JRPG jistě ocení. Ani herní čas nebude nijak obrovský, ale v době dnešních krátkých her i 20-30 hodin vrchovatě postačí.
Eternal Sonata je jednou z nejlepších her pro konzoli Xbox 360 a její konverzi pro Playstation 3 jen vítáme. Hra vychází v Japonsku na podzim 2008 a verze pro EU bude následovat. Tak snad už to čekání všem majitelům PS3 rychle uteče.
Komentáře