Dante´s Inferno

preview  5
Martin Šmíd, 19. 5. 2009 0:16
Koncem minulého roku byla oznámena hra Dante’s Inferno od EA Redwood Shores, které už nám přineslo hry jako Dead Space nebo Kmotr 2. Zkušeností má tedy toto studio požehnaně, a když k tomu přidáme zajímavý námět, jakým Dantova „Božská komedie“ je, tak můžeme čekat jen maximální hit. Nebo taky ne?

Dantova „Božská komedie”, někdy také nazývána „Dantovo peklo”, je považována za dílo, které určilo současné vnímání pekla a očistce v celé západní kultuře. Podobně jako v původní básni se hráči nové adventury EA z pohledu třetí osoby vydají na cestu devíti kruhy pekla, symbolizujícími předpeklí, chtíč, obžerství, chamtivost, zlobu, kacířství, násilí, podvod a zradu. S postavou Danta musejí postupně čelit zlu v těch nejnepředstavitelnějších podobách a bojovat o znovuzískání duše jeho milované Beatrice. Tak by se dala zhruba popsat zápletka tohoto zajímavého titulu. Ačkoliv se vám může zdát příběh neskutečně zamotaný, tak věřte, že takový rozhodně v samotné hře nebude. Hlavní devízou Dante’s Inferno má být především hratelnost, které sloužila jako vzor spousta podobných her, včetně krále těchto akcí - God of War.

Dante’s Inferno se skládá celkem z devíti rozsáhlých částí, které nemají připomínat jen obyčejné levely, ale velkou oblast, kde v každé potkáte unikátní bytosti, se kterými budete muset zkřížit zbraně. Dante byl pochopitelně lehce upraven a EA z něho udělala udatného bojovníka, který rozsekává jednoho nepřítele za druhým. Takový Kratos v pekle. S hrdinou hry God of War nemá Dante společné jen to, jakou rychlostí posílá nepřátele pod zem, ale i to, že občas stane proti velkému bossovi. Ať už budete procházet předpeklí, chtíč, obžerství, chamtivost, zlobu, kacířství, násilí, podvod nebo zradu, na konci každé úrovně vás čeká souboj s obrovským bossem. Podle prvních informací se můžete těšit na přerostlého psa Cerberuse, krále Minose, ale i ďábla, kterého představuje samotný Lucifer. Kromě bossů budou úrovně naplněny k prasknutí nejrůznějšími pekelníky, jako jsou klasické zombie, ale i všelijaká další monstra. Všechny nejrůznější kreatury nakreslil zkušený Wayne Barlowe, jenž se podílel už třeba na Harrym Potterovi. Podle jeho slov byly některé stvůry ve hře tak děsivé, že se tam nakonec ani nedostaly.

Pokud budeme věřit slovům vývojářů, nekteré potvory půjde i osedlat po vzoru posledního Golden Axe. Osedlaná potvora samozřejmě také dokáže nadělat spoustu škody, a navíc hlavní hrdina daleko více vydrží. Abychom v pekle uspěli, budeme mít spoustu zbraní, které budeme táhnout na svých zádech. Klasikou je pochopitelně meč, ale chybět nebude ani obrovská kosa, kterou získáme od samotné Smrti. Kromě klasických zbraní budeme mít i nejrůznější artefakty jako kříž, jenž nosí hlavní hrdina na svém krku. Pokud ho vytasíme na skupinku nepřátel, vytvoří se mohutná vlna, která je odhodí. Během procházky peklem budeme potkávat i spoustu uvězněných duší, které budeme moci osvobodit. Za to se nám doplní život a budeme dostávat nejrůznější schopnosti a dokonce i nové zbraně. V EA Redwood Shores si byli vývojáři dobře vědomi toho, že klíčem k úspěchu Dante’s Inferno bude ovládání. Na něm si tak dávají hodně záležet, aby provádění všelijakých komb nebylo vůbec složité a každý hráč si ovládání osvojil po pár minutách hraní. Na ovládání jsou už nyní vývojáři podle svých slov velmi pyšní, a to má hra ještě několik měsíců do dokončení.

EA Redwood Shores vsadila podle všeho na jedinečné technické zpracování, a tak není divu, že jako základ byl v Dante’s Inferno použit modifikovaný engine ze hry Dead Space. Díky tomu mají lokace vypadat parádně a až Dante’s Inferno vyjde, mělo by být velkým konkurentem pro očekávaný titul God of War 3. Podle prvních dojmů můžeme soudit, že grafika rozhodně neudělá hře ostudu a bude důstojným Kratovým konkurentem. Na závěr ještě zmíníme nedávnou událost, kdy EA oznámila i PSP verzi, která nemá být v ničem ochuzena oproti verzím pro Xbox 360 a Playstation 3. Rovněž by se měla pyšnit skvělým vizuálním pojetím, které nemá na přenosných konzolích obdoby. Vše má navíc doplnit velmi působivá hudba, jenž vás vtáhne do hry jako žádná jiná. Na technickém zpracování má tak Dante’s Inferno hodně stavět, ale pokud jste si přečetli preview celé, tak jistě nám dáte za pravdu, že ani samotná hratelnost nebude vůbec špatná.

Dante’s Inferno vypadá na zajímavý titul, který ačkoliv vykrádá tituly jako God of War, Heavenly Sword, Ninja Gaiden a další, přináší zajímavý námět plný násilí, krve a pekelných nestvůr, jež vám nedají vydechnout. Na konečný verdikt si budeme muset počkat na příští rok, ale věříme, že vývojáři z EA Redwood Shores nezklamou. Zkušeností mají více než dost.

Dantes Inferno

ps3x360
Electronic Arts, Visceral Games
Datum vydání hry:
9. 2. 2010
KARTA HRY
8/10

Komentáře