Call of Duty: Modern Warfare 3

preview  48
Martin Šmíd, 26. 5. 2011 14:00
Na začátku bylo studio Infinity Ward, které vytvořilo nezapomenutelnou akční hru Call of Duty. Toho si všiml vydavatel Activision, který odhalil její pravý potenciál a rozhodl se každý rok vydávat nové a nové díly, které přinesou vždy jisté peníze do poslední dobou vyprazdňujícího se čuníka. Když vyšel první Call of Duty: Modern Warfare, hráči byli nadšeni a mluvili o nejlepší akční hře všech dob. Když jim ale bylo v minulém roce totéž naservírováno počtvrté, už byla ryba tak trochu bez chuti. Letos na podzim vyrazí do obchodů Call of Duty: Modern Warfare 3, který bude mít pozici značně těžší, než v minulých letech jeho předchůdci. Jednak je to určitým předávkováním, ale také faktem, že mu vyjde i hodně velká konkurence v podobě Battlefieldu 3 od EA. Má vůbec šanci uspět? Na to se pokusí odpovědět naše preview.

Na Call of Duty: Modern Warfare 3 se čeká i díky jedné věci. Určitě vám neunikl spor mezi bývalými zaměstnanci Infinity Ward a Activisionem, o kterém se napsala už spousta stránek. Přeživší ve studiu se semkli, najali nové pracovní síly a začali spolupracovat s nově založeným Sledgehammer Games. Dokážou oba dva týmy zabodovat i po třetí v dobře rozjeté sérii? To je samozřejmě otázkou, ale už z oznámení je jasné patrné, že Activision má s hrou obrovské plány. Dokonce Modern Warfare 3 prohlašuje jako nejlepší Call of Duty zážitek.

Třetí díl začíná přesně tam, kde druhý skončil. Svět se nachází v obrovském válečném konfliktu. Vývojáři zatím prezentovali jen dvě úrovně, a to hned ze začátku hry. Ta první se odehrává v New Yorku, kde s hlavním hrdinou této části spadne vrtulník. Už na začátku si jde všimnout, že Modern Warfare 3 staví především na efektivních explozích a naskriptovaných situacích více, než kdy dříve. Každopádně prostředí New Yorku je velmi pěkné, ale na nějaké pořádné rozkoukávání není čas. Nepřátelé jsou všude a pálí na vás ze všech pozic. Nacházejí se nejen na ulici, ale i v obchůdkách. Jejich inteligence je docela obstojná, protože se dokážou krýt a vzájemně se podporovat. S týmem US Special Forces se vydáváte v tomto levelu zničit ruskou rušičku, což je úkol, kde padne spousta nábojů a hlavně ruských teroristů.

Opět se tak jedná o onu hektickou střílečku, která vám nedá ani na moment vydechnout a že by utichla střelba zbraní? To se také nestane. Co celé bojiště charakterizuje, tak je určitě velkolepost, protože díky tomu, že se na ulicích neustále něco děje a nad vámi létají stíhačky, máte pocit, že jste opravdu součástí nějakého velkého válečného konfliktu. Takový pocit zatím navodila jen malá krstka her. Level v New Yorku měl dvě části. Tu první jsme vám nyní popsali, přičemž ta druhá se odehrávala na palubě vrtulníku, kde se hlavní hrdina chopil obrovského kulometu a kropil s ním nepřátele nejen na zemi nebo na střechách, ale také ve vzduchu. V této válečné vřavě ocenil člověk především jednu jedinou věc, a to plynulost! Hra se ani na moment nezasekla.

Nejmocnější země světa nejsou nutné k tomu, aby se vyvolal další globální konflikt. Stačí vůle jediného muže. - Vladimir Makarov

Druhá mise, která byla prezentována, se odehrávala v Canary Wharf v Londýně. Jedná se o klasický temný anglický level, který doprovází silný déšť. Hlavním hrdinou tohoto levelu je Michael Burns, člen jednotky SAS. Nejprve projde několik uliček a interiérů, přičemž si během toho vyzkouší i tiché likvidování nepřátel. Každopádně i poté dojde na klasickou akci, během které budete ničit určité cíle. Netrvá dlouho a hlavní hrdina usedá za kulomet v džípu, se kterým se vydá pronásledovat metro, ve kterém jedou teroristé. Nakonec metro vykolejí a způsobí hotové peklo. Tím i celá prezentace skončila, ale vývojáři už brzy hodlají prozradit daleko více.

Je docela zajímavé vidět ve hře zpracovaná známá místa, jako je New York nebo Londýn, ve kterých probíhají válečné vřavy. Jde o úplně jiný pocit ze střílení, než někde na poušti. Zřejmě na ten vývojáři hodně sázejí, protože ve hře bude i daleko více známých lokací, jak se už dříve provalilo buď v uniklých informacích nebo v teaserech. Namátkou nebudou chybět bitvy ve Francii nebo Německu. Zcela jistě se třetí světová dotkne i Prahy. Zvláště tento level nás bude hodně zajímat. Máme totiž strach, aby nedopadl jako v dalších hrách, kde matka měst byla zpracována dost bídně. Indiana Jonese, Tomb Raiderem a Metal Gearem konče.

Nedílnou součástí každého Call of Duty je multiplayerová část. O ní vývojáři doposud mlčí a ještě nějakou chvilku budou, přesto slibují nejlepší multiplayerovou zkušenost, na kterou hráči jen tak nezapomenou. Samozřejmě může jít jen o klasické PR řeči, ale co když Infinity Ward pořádně mákli. Na to ostatně poukazují i nedávno uniklé informace, podle kterých má být k dispozici něco kolem 20 map. Samozřejmě jen těžko se dostanou všechny do krabice, takže čekejte DLC, na což poukazuje i komunitní manažer, Robert Bowling. Podle jeho slov chystají vývojáři Modern Warfare 3 i po vydání neustále podporovat a upravovat, aby bylo spokojeno co nejvíce hráčů. Navíc ze zkušeností s Modern Warfare 2 vědí, že pouhé DLC balíčky ke spokojenosti nestačí. Neustále je třeba hru zlepšovat a chránit před podvodníky a podobnými individui.

Kromě klasického multiplayeru se do Modern Warfare 3 vrací i kooperační režim Spec Ops, který bude rozdělen na dva herní režimy. Tím prvním je Survival, ve kterém se musíte bránit vlnám nepřátel. Samozřejmě hlavním cílem je přežít a ne jinak. Daleko zajímavější je režim Mission, ve kterém budou hráči plnit spoustu zajímavých úkolů. Ostatně prozrazené mise jako Civilian Rescue nebo Invisible Threat mluví za vše. Je jen otázkou, jestli budou tyto režimy zase jen pro dva hráče, nebo bude počet rozšířen. Na upřesňující informace si musíme ještě nějakou dobu počkat.

Pokud je něco, kde se výrazně pozná, že na Call of Duty pracovalo studio Infinity Ward a ne Treyarch, tak je to technická stránka. Zatímco hlavní Call of Duty série se vyznačuje technickou dokonalostí a bezchybným chodem na všech třech hlavních platformách, tak výtvory Treyarchu značně pokulhávají. Jen si vzpomeňte na odfláknutou verzi Black Ops na PS3, za kterou chtěl nejeden hráč vrátit peníze. To by se u Modern Warfare 3 stát nemělo, protože vývojáři slibují, že všechny tři verze budou naprosto totožné a nemají ani hlavní platformu. Na obou konzolích navíc Modern Warfare 3 poběží v 60 fps, což je také značný posun od Black Ops. Také jde o číslo, kterého jen těžko dosáhne konkurence v podobě Battlefieldu 3. Každopádně je na herním enginu znát, že je poněkud staršího data. I když je v něm přidána větší zničitelnost prostředí, tak pořád mu chybějí některé moderní efekty a detaily. Navíc ani ty animace nepůsobí tak dobře jako před lety. Dokonce tu je pořád omezení pouze na malé prostory. Troufáme si ale i tak tvrdit, že jde pořád o slušně kovatelné divadlo, které neurazí naprosto nikoho.

Z prvních dojmů je patrné, že vývojáři z Infinity Ward dělají přesně to, co umí nejlépe. Lineární střílečku plnou naskriptovaných situací. Samozřejmě, hráči na super cool střílečky poořád letí, ale nejde si nevšimnout, že se začalo dost přešlapovat na místě a ani intenzivnější akce obalená do velkého válečného konfliktu nemusí být z agónie zrovna vysvobozující. Na soudy je ale pořád příliš brzy. Ostatně, jsou to Infinity Ward, i když značně obměněni, ale jsou, a ti přece hráče ještě nikdy nezklamali.

Call of Duty: Modern Warfare 3 vyjde pro Playstation 3 a Xbox 360 8. listopadu.

Call of Duty: Modern Warfare 3

ps3x360wiids
Activision, Infinity Ward
Datum vydání hry:
8. 11. 2011
Žánr:
Střílečka, Taktická, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře