Bayonetta 2 - dojmy z hraní

preview  23
Martin Šmíd, 23. 6. 2014 22:15
První Bayonetta patří i dnes k těm nejlepším hack and slash akčním hrám. Fanoušci si dlouhou dobu přáli pokračování, ale to ne a ne přijít, až už se zdálo, že se ho nedočkáme. Mohl za to fakt, že první díl sice byl kvalitní, ale prodeje nebyly alespoň na začátku tak dobré, jak si SEGA představovala. Naštěstí se do všeho vložilo Nintendo, které se dohodlo se SEGOU na spolufinancování druhého dílu, kterému tak nestálo nic v cestě. Na něm opět pracují vývojáři z Platinum Games, přičemž vyjde exkluzivně na konzoli Nintendo Wii U letos v říjnu. My jsme si ho mohli zahrát, takže zde jsou naše dojmy.

První Bayonetta stavěla hlavně na charismatické stejnojmenné hlavní hrdince, čarodějnici, která se uměla dobře ohánět v bojích s démony a dalšími neřády, navíc se na nás vždy krásně prsila a vystrkovala svůj zadek. Zaujaly na ní i její vlasy, v nichž byla dokonce i celá oblečená. Určitě je dobré vědět, že ve druhém dílu se na tomto nic nezměnilo, takže Bayonetta opět bojuje proti démonům, kolikrát v dost odhalené podobě, protože vlasy musí využívat v boji na nejrůznější zbraně nebo komba. Když jsem si poprvé druhý díl zahrál, řekl jsem si, že je fajn, ale moc novinek oproti jedničce jsem nezpozoroval. Jak jsem hrál ale dále, novinky se začaly objevovat, navíc jsem ocenil i zjednodušené ovládání, které ale pořád dovoluje vytvářet spoustu zajímavých, kolikrát pořádně zběsilých komb. Druhá Bayonetta by měla navíc stavět opět na zajímavém příběhu, během něhož se objeví i několik nových postav s vlastní historií a problémy, některé jsem viděl už během demoverze, ale jak samozřejmě do celkového děje zapadnou, nebudu nyní hádat. Vrátí se ale i některé známé postavy z prvního dílu, třeba Jeanne, která má nyní daleko blíže k hlavní hrdince a občas jí i pomůže v bojích. Dokonce se objeví i ve speciálním kooperativním online režimu, o němž ale zatím toho moc nevíme.

První úroveň, kterou jsem si mohl zahrát, se odehrávala v městečku, uprostřed kterého byla obrovská katedrála. Hned na začátku jsem si všiml, že hlavní hrdinka má pořád svůj charakteristický sexy obleček, navíc i pohyb se od prvního dílu nezměnil. Nově se ale umí proměnit i do několika jiných podob. Na souši jistě oceníte především proměnu v pantera, pod vodou zase v obrovského vodního hada. Tyto podoby slouží převážně pro rychlý přesun, v boji jsem je použít nemohl, ale také v nich jdou prozkoumávat místa, kam by se normálně hlavní hrdinka nedostala. Jak jsem se rozkoukal, hned jsem byl uvítán několika démony, s nimiž bylo nutné se vypořádat. Bayonetta pořád umí nepřeberné množství komb, na která se pěkně dívá a rozmanitost systému byla ještě zvýšena. Vypsat tu všechny novinky v podobě komb by bylo na dlouho, snad jen musím napsat, že jsem si oblíbil novinku v podobě luku, který je celkem účinný, a to i na větší bosse. Jde ale samozřejmě jen o jednu z nových zbraní, druhou je třeba obrovská sekyra s možností vystřelovat broky a třetí plamenomet, na který se změní jedna z Bayonettiných noh.

Z minulého dílu se vrátil charakteristický Witch time, který může v určitém čase během boje použít. Po jeho použití se scéna pozastaví, takže je snazší nepřátele zlikvidovat, nebo jim alespoň uštědřit větší zranění, aby bylo možné je následně jednodušeji dodělat. Také je možné během boje používat speciální Umbran Climax momenty, vždy po doplnění speciálního ukazatele, během nichž se objeví třeba pás s ozubeným kolem, do něhož je možné nebohého démona narvat. Tyto zakončovací momenty vždy potěší oko a jsou tím nejlepším, co druhá Bayonetta nabízí. Hra si pořád zakládá na velké nápaditosti a rozmanitosti během soubojů a velkému množství nejrůznějších protivníků, lišících se nejen vzhledem, ale také stylem boje, což je určitě dobře, a vlastně se tímto dost odlišuje od žánrové konkurence. Jak dobře si vedete v jednotlivých soubojích, jste pořád následně odměňováni. Zvládnout všechny souboje na nejlepší hodnocení, to už pochopitelně vyžaduje nějaký ten skill.

Druhá Bayonetta nabídne i kooperativní online Tag Climax režim pro dva hráče.

Samozřejmě, druhá Bayonetta nebude žádnou revolucí, ale všechny novinky do hry skvěle zapadají, dělají ji lepší, větší a zábavnější, a to je to, oč tu pochopitelně jde. Stejně tak potěší pořád velká ujetos, kterou nám umí naservírovat jen vývojáři z Japonska. Do hry se vrací i souboje s hodně velkými bossy, několik z nich jsem si mohl vyzkoušet, a jsou pořád zábavné a je radost s nimi bojovat, i když demoverze byla nastavena na jednodušší obtížnost, abych zbytečně neumíral a mohl si ji celou vyzkoušet. Zvláště musím vypíchnout souboj s obrovským drakem vysoko nad městem, který byl prostě epický, a kvůli právě těmto soubojům se nejde na Bayonettu netěšit.

Vývojáři z Platinum Games ovládání vyladili téměř k dokonalosti, i když musím říci, že se mi hra daleko lépe ovládala pomocí klasického Wii U Pro Controller‎u, který se na podobné rychlé akční hry hodí daleko více, i díky svému designu. Každopádně vývojáři přišli i s využitím Wii U Gamepadu, hru je možné ovládat pouze skrze displej. Hlavní hrdinkou jde chodit, ale pokud se dotknete stylusem nepřítele, začne do něj bušit a zlikviduje ho. Tento mód hraní mi přišel hodně jednoduchý a bude určen spíše nováčkům, navíc hraní hru v něm mi nepřišlo už tak zábavné. Než popis ukončím, tak ještě dodám, že druhá Bayonetta se nejen parádně hraje, ale rovněž už nyní skvěle vypadá, pokrok od prvního dílu je patrný na první pohled. Rozhodně jedna z nejhezčích dospělejších her, jaké jsem na konzoli Nintendo Wii U viděl.

Bonus v podobě prvního dílu
Nintendo letos na E3 trochu překvapivě oznámilo, že se na konzoli Wii U dostane i první díl Bayonetty. Ten jsem si mohl vyzkoušet na akci v minulém týdnu, a musíme říci, že port se povedl. Grafika sice není tak vyhlazená, jak bych očekával, i když je třeba říci, že jsem si pustil pro porovnání Xbox 360 verzi a hra vypadala prakticky totožně, takže možná je to dáno i stářím samotné hry. Na druhou stranu demoverze běžela maximálně plynule, dokonce jsem se dozvěděl, že na 60fps. Poklesy na nižší číslo nebyly, což je u podobné hry super, takže se zdá, že se dočkáme s druhou Bayonettou příjemného bonusu, který nebude odfláknutý, jak by možná někdo čekal. Problémy, jaké měla PlayStation 3 verze, zde naštěstí nehrozí. Vývojáři z Platinum Games si navíc dali práci s bonusovými kostýmy, které přidávají hlavní hrdince několik bonusů. Třeba kostým Linka dá Bayonettě speciální meč, navíc se ve hře objeví zvuky ze Zelda série, když sebere kroužky. Poté byl ještě dostupný kostým princezny Peach a Samus z Metroid série, ale ty jsem nemohl vyzkoušet. K první Bayonettě ještě dodám, že se bude prodávat ve speciální edici s druhým dílem, ale bude dostupná i samostatně skrze eShop, za jakou částku, to zatím nevím.

Bayonetta 2 nebude žádnou revolucí v žánru, alespoň dle hratelné ukázky. Vývojáři vsázejí na osvědčený koncept, který přináší několik zajímavých novinek a nových komb. Vše je nyní prostě takové propracovanější, větší a ještě bláznivější, což je ale přesně to, co od druhého dílu fanoušci očekávají. Já jsem se během hraní dobře bavil, Bayonetta má pořád své kouzlo, takže nyní se už jen těšit na říjen, až se dostane do obchodů.

Bayonetta 2

wiiu
SEGA, Platinum Games
Datum vydání hry:
24. 10. 2014
Žánr:
Bojovka, Hack and slash/Beat 'em up
KARTA HRY
10/10

Komentáře