
Xbox divize mohla být v roce 2021 uzavřena, Satya Nadella nakonec rozhodl raději investovat do nákupu Activision Blizzard - UPDATE

Od akvizice si měl Microsoft slibovat, že mu pomůže získat do roku 2030 přes 100 milionů předplatitelů Game Passu, jenomže tento plán měl dostat v posledních letech velké trhliny. Dopad akvizice Activision Blizzard nebyl tak velký a nebyl zaznamenán větší zájem o konzole Xbox Series X/S ani předplatné Game Pass. Jeho čísla sice stále rostou, ale ne tak rychle, jak Microsoft předpokládal. Microsoft také chtěl, aby si herní vývojáři pronajímali jeho cloudové servery Azure. K tomu ale také nedošlo, navíc třeba Activision i nadále používá Google Cloud nebo Amazon Web Service, tedy konkurenční řešení. K vývoji pak využívá svá vlastní řešení.
Možná i kvůli těmto neúspěchům nakonec Microsoft začal oťukávat možnost, že se stane velkým vydavatelem a své hry prostě pustí všude, a to i na konkurenční konzole. Nejprve Phil Spencer oznámil, že se to bude týkat jen čtyř her, ale o několik měsíců později už mluvil o tom, že budou pokračovat ve vydávání first-party her na dalších platformách, přičemž neexistují žádné červené čáry. I proto koncem minulého roku bylo oznámeno, že se sci-fi akční RPG hra The Outer Worlds 2 dostane letos i na konzoli PlayStation 5. Původně přitom byla oznámena exkluzivně pro PC a Xbox Series X/S. Jen u ní by ale zůstat nemělo. V posledních týdnech se mluví o dalších hrách, a i o tom, že Microsoft bude masivně podporovat novou konzoli Nintendo Switch 2.
UPDATE: Microsoft dnes výše uvedené informace magazínu The Information popřel pro Insider Gaming s tím, že jsou nepřesné, chybí u nich kontext nebo se nezakládají na skutečnosti. V prohlášení Microsoftu stojí, že Activision Blizzard měl dramatický vliv na Xbox divizi, přičemž se v každém čtvrtletí postaral o více než 85% růst. Microsoft navíc poukázal, že v roce 2021 oznámil Satya Nadella, že je plně oddaný Xboxu a herní divizi, na čemž se nemělo nic změnit. Na závěr pak zástupce Microsoftu zmínil, že v současnosti mají více než 500 milionů hráčů měsíčně, což je historické maximum, navíc neustále roste počet hráčů, kteří si užívají hry skrze cloudové řešení.

Související články

Na letošní rok se má plánovat Xbox handheld od třetí strany, další Xbox má vyjít v roce 2027

Sledujte dnes prezentaci Xbox Indie Showcase 2025

Microsoft představil svůj AI model Muse pro generování hratelnosti

Spencer: Peníze z prodeje her na ostatních platformách nám pomáhají budovat skvělé portfolio

Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA

Finanční zpráva Xboxu: Tržby meziročně klesly, Indiana Jones and the Great Circle si zahrály 4 miliony hráčů

Microsoft byl v prosinci největším vydavatelem her na světě, 64% tržeb měl na PlayStationu

Microsoft nehodí konzoli Xbox Series S přes palubu, mohla by pomoci vývojářům s vývoj jejich her na méně výkonné platformy

Phil Spencer: Hry máme nyní na prvním místě, budeme jich stále více přinášet nejen na PlayStation, ale také Nintendo

Komentáře