
Microsoft představil svůj AI model Muse pro generování hratelnosti

„Jde o první generativní model umělé inteligence svého druhu, který byl vycvičen na multiplayerové hře Bleeding Edge od Ninja Theory. Průlomové na modelu je jeho schopnost porozumění 3D hernímu světu, včetně fyziky i toho, jak hra reaguje na akce hráče. To modelu umožňuje vytvářet rozmanité herní prvky vykreslené umělou inteligencí," stojí dále v oznámení s tím. Zároveň Microsoft dodává, že je vše teprve v začátcích, ale vidí už nyní obrovský potenciál. Navíc by mohl sloužit nejen k vývoji nových her, ale také oživit klasické hry, které jsou vázány na starší hardware, a dnes není možné si je zahrát. AI by mohla tyto starší hry snadno přenést na jakékoliv zařízení. „Představa, že by se milované hry, které se ztratily v čase, mohly znovu jednoho dne vrátit na jakoukoliv Xbox obrazovku, je pro nás vzrušující. Dále ale zkoumáme i to, jak může Muse pomoci vývojářům vytvářet prototypy jejich nových zážitků během tvůrčího procesu,“ stojí dále v oznámení. Zdá se, že by nový AI model mohl vývojářům hodně pomoci, z čehož by těžili i hráči. Ty ostatně plánuje Microsoft zapojit do testování prostřednictvím své platformy Copilot Labs.

Související články

Prezentace Xbox Games Showcase proběhne 8. června, proběhne i velké představení hry The Outer Worlds 2

Na letošní rok se má plánovat Xbox handheld od třetí strany, další Xbox má vyjít v roce 2027

Sledujte dnes prezentaci Xbox Indie Showcase 2025

Spencer: Peníze z prodeje her na ostatních platformách nám pomáhají budovat skvělé portfolio

Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA

Finanční zpráva Xboxu: Tržby meziročně klesly, Indiana Jones and the Great Circle si zahrály 4 miliony hráčů

Microsoft byl v prosinci největším vydavatelem her na světě, 64% tržeb měl na PlayStationu

Microsoft nehodí konzoli Xbox Series S přes palubu, mohla by pomoci vývojářům s vývoj jejich her na méně výkonné platformy

Phil Spencer: Hry máme nyní na prvním místě, budeme jich stále více přinášet nejen na PlayStation, ale také Nintendo

Komentáře