Vychází hra The Medium pro PS5, technický rozbor
novinka
34
Martin Šmíd, 2. 9. 2021 12:25
Už zítra vychází pro konzoli PlayStation 5 hororová adventura The Medium od polského studia Bloober Team, která byla doposud dostupná exkluzivně pro konzole Xbox Series X/S a PC. Zahraniční média si mohli verzi pro konzoli od Sony už osahat a objevují se první rozbory technické stránky. Z ní se dá usoudit, že jde o klasický port bez jakýchkoliv vylepšení. Přesto vývojáři udělali jednu podstatnou změnu. Odebrali podporu pro ray-tracing, čímž mohli zvednout rozlišení. Více už níže v novince.
Informace
- PlayStation 5 verze nepoužívá ray-tracing. Xbox Series X ho měl částečně implementovaný v odlescích, Series S ho neměl vůbec.
- Osvětlení bylo upraveno v PlayStaton 5 verzi, někdy je lepší, někdy o něco horší
- Protože vývojáři obětovali ray-tracing, mohli zvednout rozlišení. Hra běží v dynamickém rozlišení 4K. Zatímco na Xbox Series X byly nejnižší hodnoty i pod 1080p, na PlayStationu 5 jsou po celou dobu nad 1260p.
- Framerate na konzoli PlayStation 5 trochu více padá, hlavně ve filmečcích.
- Textury jsou stejné kvality jako na Xbox Series X
- Anizotropní filtrování je na PlayStationu 5 lepší jak u Xbox Series X
- Načítání trvá na Xbox Series X/S kolem 10 vteřin, na PS5 je z nějakého důvodu znatelně horší
UPDATE: Zdá se, že v současnosti je značně problematická implementace ray-tracingu v Unreal Enginu na konzoli PlayStation 5. Proto se vývojáři rozhodli ji zatím vynechat. Se stejným problémem se potýkali i vývojáři hry F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch.
Zdroj: wccftech.com
6/10
Komentáře