Režisér Days Gone se vyjádřil ke spekulacím o druhém dílu
Už v prvním díle chtěli mít vývojáři kooperativní režim, ale nakonec bylo rozhodnuto i kvůli zdrojům a velikosti studia, že bude lepší se soustředit na příběhovou část pro jednoho hráče. Kooperace neměla být zahrnuta v rámci hlavní kampaně, ale jako sekundární režim, v němž by se snažili hráči ve sdíleném světě přežít, stavěli si základny a zároveň bojovali proti hordám nakažených. Kooperace zní určitě fajn a je škoda, že nikdy nebyla do Days Gone zakomponována. Jeff Ross jen doplnil, že se k těmto nápadům chtěli vrátit u druhého dílu, ale jeho osud je v současnosti značně nejistý.
Jeff Ross dodal, že ačkoliv se první díl prodával skvěle, nemuselo to Sony stačit, aby dala zelenou pokračování. „Nevím, jestli je veřejně známo, jaký je stav Days Gone 2 a nechci být někým, kdo bude něco oficiálně oznamovat. Když jsme začali vytvářet Days Gone, bylo nás 45 a chodili jsme neustále kolem a ptali se, jak v tomto počtu můžeme vytvořit velkou hru s otevřeným světem. Odpovědí bylo, že jsme rostli a nakonec nás bylo kolem 120. Pro Days Gone byl počáteční rozpočet, který byl velký, ale nakonec jsme ho překročili. Skončili jsme na daleko vyšším čísle. Tyto velké AAA hry od Sony nejsou levné. Syphon Filter tuším stál 1 nebo 2 miliony dolarů. Druhý rozhodně 2 miliony dolarů. Days Gone stál několikanásobně více. Musíte proto prodat 4 nebo 5 milionů kopií. Musíte mít důvěru v návratnost, protože Sony nemá peníze jako třeba Microsoft, a proto je musí používat chytřeji i se snahou nabídnout rozmanité portfolio her,“ říká Ross.
Ross následně dodal, že považuje Days Gone za komerčně úspěšnou hru a měl plán vyřešit nedostatky v pokračování. Oficiálně nevíme, kolik se hry prodalo, ale průměrné hodnocení 71% mohlo být pro Sony zklamáním, protože je zvyklá u svých hlavních her na úplně jiné známky. „Days Gone se prodalo více, než jakékoliv jiné naší předchozí hry. Takže to byl úspěch, reakce hráčů i komunity byla dobrá. Co se týče kritiků, to byla Normandská pláž. Bylo to krveprolití. Jsem ale na hru hrdý. Nebyla dokonalá, ale byl to první díl v rámci série a vždy víte, že jde o platformu, kterou postupně vylepšujete,“ řekl.
Jeff Ross se vyjádřil i k informaci, že Bend Studio mělo sloužit jako podpůrný tým pro Naughty Dog a pomáhat s multiplayerovou částí The Last of Us a zároveň pracovat na novém Uncharted. Tuto informaci popřel s tím, že se ani trochu nezakládá na pravdě. Jason Schreier následně odpověděl, že Jeff Ross celou situaci zveličuje a možná ani nemluví pravdu. Co se týče menších her, Jeff Ross řekl, že je pochopitelné, že Sony dává přednost velkým komerčně úspěšným hrám. „Sony musí podnikat odpovědně, takže je v pořádku, pokud rozhodnete na základě očekávání návratnosti investice, protože to jsou peníze, které následně použijete pro financování další hry,“ řekl. „Pro Sony je každá doba o přežití. Nikdy neměli obrovské množství hotovosti, takže musí být chytří. Myslím, že by to měli fanoušci pochopit,“ dodal a ještě doplnil, že i přes tuto skutečnost Sony stále podporuje své týmy a dává jim spoustu volnosti.
Komentáře