Camouflaj: Marvel’s Iron Man VR není jen experiment, je to velká hra pro VR
Vývoj hry přitom odstartoval už v roce 2016, když byla na E3 poprvé představena hra Marvel's Spider-Man od studia Insomniac Games. V tu dobu Marvel Games hledal schopné vývojáře, kteří by vytvořili pár her pro VR. Ryan Payton vzpomíná, že měli hned velký zájem a následně vytvořili prototyp, který se Marvelu líbil. Mohli se tak naplno pustit do vývoje. Od začátku měli podle Ryana volné ruce a Marvel je ničím nesvazoval, ačkoliv samozřejmě dohlíží na vývoj. Každopádně Marvel’s Iron Man VR nabídne vlastní originální příběh, v němž půjde hlavnímu hrdinovi po krku Ghost. Oproti originálu je Ghost ovšem ženský padouch, ne muž. Vývojářům z Camouflaj se tato myšlenka ženského padoucha hodně líbila, ale nebyli jediní. Stejný nápad s postavou Ghost mělo i filmové studiu Marvelu, výsledkem čehož byla ženská verze Ghosta ve filmu Ant-Man and the Wasp. To trochu Ryana mrzí, protože chtěli být první, kdo s tímto přijde.
Hra nevypráví origin, ale Tony Stark už nějakou tu dobu jako Iron Man existuje, což dává možnost vývojářům zaměřit se na jeho samotného i řadu nepřátel, které si během svého působení udělal. Pro příběhové pozadí i hru samotnou se vývojáři pochopitelně inspirovat filmovými předlohami i komiksy. Tomu se prostě vyhnout nedalo, ale jinak si jdou stejnou cestou, jakou šel Insomniac Games s Marvel's Spider-Man. A je tedy možné, že obě hry sdílejí stejné univerzum? Na to Ryan zatím odpovědět nechtěl, ale jen dodal, že tohle je ve výsledku o rozhodnutí Sony a Marvel Games. My bychom se ale nedivili, pokud by tomu tak bylo a Sony pomalu s Marvelem rozjížděla vlastní herní univerzum.
Podle dojmů zahraničních novinářů je největší devízou hry její hratelnost, protože konečně si můžete připadat jako skutečný Iron Man. Hlavně hře pomáhá skvělý pocit z létání v 360 stupních a rychlosti, aniž by se dělalo při hraní někomu špatně. Vývojáři tomuto věnovali hodně času a poučili se z mnoha jiných VR her. Jak ale Ryan Payton dodává, jsou i lidé, kterým může být během hraní nevolno. Jde o lidi, kteří mají strach z výšek. Pak je jasné, že létání ve zhruba 250 kilometrech za hodinu jim nebude dělat dobře. Na druhou stranu jde ale i největší přednost hry a její základní stavební kámen.
Komentáře