Valve se vyjádřilo k nikdy nevydané třetí epizodě pro Half-life 2

novinka  20
Martin Šmíd, 24. 3. 2020 12:26
Je tomu už hodně dlouho, co vyšla výborná hra Half-life 2, která se následně dočkala dvou rozšiřujících epizod. Třetí, ačkoliv byla rovněž v plánu, jsme se nikdy nedočkali a už ani nedočkáme. Proč tomu tak je, se nyní rozpovídal Dario Casali. Jako hlavní důvod uvedl, že Valve vidí Half-life jako prostředek k posouvání technologií a řešení složitých problémů. Tak jednoduché to ale samozřejmě není. „Half-life byl od začátku značkou, v níž jsme se snažili řešit zajímavé kolize mezi technologií a uměním. První díl byl pokus vyprávět v akční hře zajímavý příběh, zatímco druhý díl se soustředil na postavy a prvky založené na fyzice. Obě pozdější epizody představovaly příležitost vytvořit ještě lepší Half-life díky získaným zkušenostem. Když přišel čas na třetí epizodu, nikdo nemohl přijít s jednotným nápadem, který byl Half-life charakterizoval,“ dodává jeho kolega Tristan Reidford. To vedlo Valve k přehodnocení přístupu a vznikly prototypy her Half-life, o nichž fanoušci nevědí a nikdy se nedostaly mimo kanceláře vývojářů. Důvod je prostý, nebyly prostě dostatečně dobré a zábavné. Následně se začalo pracovat na Source 2 enginu, protože původní už byl dost zastaralý a vývojáře omezoval. Společně s ním přišla šance se vrátit do světa Half-lifu, a to díky hře Half-life: Alyx pro VR. Ta je zatím dostupná jen pro PC, ale vývojáři nevyloučili ani možnost v budoucnu hru přinést pro konzoli PlayStation 5 a její VR headset. Half-life: Alyx má být navíc podle vývojářů jen začátkem, tak doufejme, že se do tohoto světa budeme v následujících letech pravidelně vracet.
Zdroj: vg247

Komentáře