Final Fantasy VI

recenze  20
SeeD Johny, 31. 3. 2010 2:37
Píše se rok 1994 a Square vydává opět svého "tažného koně" do světa. Tentokrát s pořadovým číslem šest. Bystří lidé už dávno vědí, že se jedná o sérii Final Fantasy, sérii, která dobyla svět svým zpracováním, dějovými zvraty a postavami, které si skoro každý zamiloval. Co nám však přináší tento díl? Stane se snad z hlavního hrdiny záporák a ze záporáka kladná postava? Nechci vás vystrašit hned na začátku, takže prozradím, že žádna výměna rolí neproběhne :)

Příběh nás zavede do světa, kde magie je už dávno zapomenutá záležitost a technologie je jasnou samozřejmostí. Tady vidím výraznou změnu oproti ostatním dílům. Zatímco v předešlých dílech Final Fantasy byl svět plný fantasy, magie a krystalů, tady se dočkáte opaku. Někoho by to zprvu mohlo zaskočit jako mně, ale je to spíše otázka zvyku a po chvíli přestanete registrovat, že nějaká ta změna vůbec proběhla. No ale zpět k příběhu. Ve světě nesoucím příznačný název World of Balance získal císař Gestahl před nějakým časem informace, jak využít síly starodávných Esperů k vysávání magie. Espeři sice umírali, ale to moc lidí nezajímalo. Proto při zprávě o nálezu dalšího Espera na nic nečekal a vyslal své agenty včetně záhadné dívky, která zřejmě jako jediná na světě zná tajemství magie. Při doražení na místo, kde je Esper, se však stane, že mezi ní a samotným Esperem dojde k podivnému výboji a dívka upadá do bezvědomí. Tolik k příběhu, který rozhodně zaujme. Příběh je zde opět tím, co by hráče mělo doslova přibít k pohovce (židli či posteli, chcete-li) a nepustit, dokud nenaběhnou závěrečné titulky.

Postavy jsou v tomto díle velmi pěkně zpracované - poznáme tu zlodějíčka s dobrým srdcem Lockeho, notorického gamblera a majitele jediné vzducholodi na světě Setzera, či Celes, zběhlou generálku Impéria. Postav je tu samozřejmě daleko více, záleží pak už jen na samotném hráči, kdo je pro něj nejsympatičtější nebo určitým způsobem nejužitečnější. Rozhodně je ale z čeho vybírat. Záporný hrdina tohoto dílu nese jméno Kefka - své chování prakticky nemění až do samotného závěru a jeho smích si zapamatujete velmi dobře.

Každá z postav má předem dané povolání oproti FF5, kde bylo čistě na hráči, jaké povolání bude daná postava mít. Takže například Locke jakožto zloděj může jako jediný krást, na rozdíl od mnicha Sabina, který zase může dávat komba v podobě své dovednosti nesoucí název „Blitz”. Nejsou to ta klasická povolání, nicméně přibližují se tomu, co jsme mohli zažít v předchozích dílech, ale také dodávají to, co jsme ještě v předchozích dílech zažít nemohli. Naštěstí to ale neznamená, že se nepobavíte u rozvoje samotných postav. V průběhu hry se totiž dostanete k předmětu nazývanému jako Magitek, který vás obdaří schopností manipulovat s magií. Princip je jednoduchý - na světě je mnoho druhů Magiteku, ovšem vy si můžete vzít vždy pouze jeden z nich. Každý druh Magiteku pak postavě umožní používat různá rozmanitá kouzla, takže je jen na vás, jak svou postavu rozvinete. Jak procházíte souboji, dostáváte za každou vyhranou bitvu kromě zkušenostních bodů i nějaké ty magické body. Za pomocí těchto bodů si pak postava může zapamatovat kouzla, která jí zůstanou trvale, i když si vezme jiný Magitek (tento systém Square použili později opět u FF IX). Další schopností Magiteku je možnost vyvolávat Espery. Platí zde pak pravidlo, že jeden Magitek umožní vyvolat jednoho Espera. Aby toho nebylo málo, tak na rozdíl od magie si postavy nemohou zapamatovat, jak vyvolávat Espery bez Magiteku. Pro mě byl ten výsledek takový, že jsem si Magiteky nevybíral podle toho jakého Espera dokážou vyvolat, ale podle toho, jaká kouzla se díky nim mohu naučit. Těžko říci, ale možná to byl záměr autorů. Abych nezapomněl, za přestup na každou novou úroveň se postavě zvýší určitý atribut podle toho, jaký Magitek má zrovna na sobě.

Final Fantasy 6 byl poslední hrou na konzoli SNES, ze které autoři vyždímali vše, co se dalo. Výsledkem je tedy dodnes velmi dobrá hra s na tu dobu pěknou grafikou. Hudbu nemohu komentovat, protože se v ní moc nevyznám, ale mohu zase říci, že na mě působila příjemně. Kromě verze na SNES existuje i předělaná verze na PSOne. Její konverze prakticky nic nezměnila, pouze navíc přidala úvodní a závěrečný filmeček společně s bonusy v podobě artworků a dalších věcí. Závěrem bych tedy chtěl říci, že šesté pokračování Final Fantasy je velmi zajímavým dílem. Řekl bych, že je takovým předskokanem sedmého dílu, kde bylo prakticky vše změněno, ale to už je zase jiná story...

Více o Final Fantasy se dočtete na stránce Final Fantasy Power http://www.ffpower.cz/ .

Final Fantasy VI

ps1
Square, TOSE
Datum vydání hry:
6. 12. 2011
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře