Digital Foundry: Vytvářet cross-gen hry je pro vývojáře nesmírně obtížné

novinka  81
Martin Šmíd, 14. 8. 2020 11:12
Už koncem letošního roku vyjdou konzole nové generace PlayStation 5 a Xbox Series X, které nabídnou výkonné grafické čipy s podporou ray-tracingu, rychlý SSD disk a hlavně i výkonný procesor postavený na architektuře ZEN 2 od AMD, což v minulosti u konzolí nebylo zase takovým pravidlem. Možná i proto nyní John Linneman z Digital Foundry napsal, že vytváření cross-gen her je pro vývojáře nesmírně obtížné a bolestivé. Podle Linnemana vývojáři už nechtějí vytvářet své hry pro dnes už hodně zastaralý a málo výkonný procesor AMD Jaguar, který využívají obě základní verze konzolí PlayStation 4 a Xbox One. „Nikdo už nechce vytvářet hry pro nevýkonný procesor Jaguar. Mluvil jsem se spoustou vývojářů, abych věděl, o jak bolestivý proces jde. Nechte už PS4 a Xbox One spát,“ napsal.

Slova Linnemana potvrdila i bývalá softwarová inženýrka studia DICE, Liza Shulyayeva. Ta zmínila, že vývoj her pro rozdílný hardware je velmi složité a aby hry běžely dobře na obou generacích, vyžaduje hodně práce. „Nejde jen o kliknutí na jedno tlačítko, kde se přidají platformy,“ dodala. Tato slova ostatně nejsou překvapivá, protože jsme v posledních měsících slýchali, že vývojáři mohou být limitováni současným hardwarem při vytváření her nové generace. I proto třeba Resident Evil Village vzniká jen pro next-gen konzole, stejně tak hororová hra The Medium od polských vývojářů ze studia Bloober Team.

Kdo ovšem bránil cross-gen hry v poslední době, byl Phil Spencer z Microsoftu, který řekl, že next-gen exkluzivity jdou proti tomu, o čem by hraní mělo být, a že pro vývojáře vývoj pro obě generace nepředstavuje velký problém. Pod nátlakem pak ale zřejmě svá slova přehodnotil a Microsoft oznámil během svého eventu řadu svých vlastních first-party her, které se s největší pravděpodobností objeví pouze na konzoli Xbox Series X a PC. 

Zdroj: wccftech.com

Komentáře