Digital Foundry: Vytvářet cross-gen hry je pro vývojáře nesmírně obtížné
Slova Linnemana potvrdila i bývalá softwarová inženýrka studia DICE, Liza Shulyayeva. Ta zmínila, že vývoj her pro rozdílný hardware je velmi složité a aby hry běžely dobře na obou generacích, vyžaduje hodně práce. „Nejde jen o kliknutí na jedno tlačítko, kde se přidají platformy,“ dodala. Tato slova ostatně nejsou překvapivá, protože jsme v posledních měsících slýchali, že vývojáři mohou být limitováni současným hardwarem při vytváření her nové generace. I proto třeba Resident Evil Village vzniká jen pro next-gen konzole, stejně tak hororová hra The Medium od polských vývojářů ze studia Bloober Team.
Kdo ovšem bránil cross-gen hry v poslední době, byl Phil Spencer z Microsoftu, který řekl, že next-gen exkluzivity jdou proti tomu, o čem by hraní mělo být, a že pro vývojáře vývoj pro obě generace nepředstavuje velký problém. Pod nátlakem pak ale zřejmě svá slova přehodnotil a Microsoft oznámil během svého eventu řadu svých vlastních first-party her, které se s největší pravděpodobností objeví pouze na konzoli Xbox Series X a PC.
Komentáře