Games Convention 08

special  4
Martin Šmíd, 23. 8. 2008 18:23
Letos jsme jako každý rok vyrazili na největší Evropskou výstavu Games Convention, která se konala v německém Lipsku. Zahráli jsme si nejnovější hry, popovídali si s producenty a přivezli si i spoustu zážitků. Nyní vám popíšeme, jak probíhal novinářský den, který nám ukázal spoustu pozitiv, ale i negativ.

Tomb raider: Underworld (PS3, Xbox 360) - Tomb raider: Underworld je hodně očekávanou hrou, a tak ji naše výprava nemohla vynechat. Na hru jsme se hodně tešili a rozhodně nás nezklamala. Eidos na Games Convention vsadil jenom na Laru a podle toho to taky vypadalo. Stánek obsahoval několik desítek konzolí, na kterých hra běžela. Byla přístupná úroveň, ve které se Lara Croft ocitá v Thajsku, kde objeví ztracený chrám. Už při prvním pohledu je jasné, že hra využívá dost upravený engine z předchozích dílů, a pokud jste hráli třeba Legend, budete zde jako ryba ve vodě. Ovládání je až na pár maličkostí stejné a hned se vám vryje pod kůži. Celá úroveň byla po grafické stránce velmi vydařená a vypadala přesně jako v trailerech a na obrázcích. Kamerka ve hře zlobila, ale pravděpodobně ji vývojáři do vydání plné hry ještě zlepší. Z toho, co jsme měli možnost vidět, je jasné, že se staví na zaběhnutém konceptu, a rozhodně ho vývojáři nemají v úmyslu měnit. Uvidíme, jak dopadne samotná hra, která vyjde koncem roku. Zatím to vypadá hodně nadějně.

Killzone 2 (PS3) - Killzone 2 ukázal na GC starší úroveň, kterou všichni známe z E3 ukázek. Až při jejím vyzkoušení jsme si uvědomili, že jsme takto propracovanou střílečku ještě nehráli. Z videí sice působila poměrně standardně, ale po jejím zahrání se na ní hodně těšíme. Po grafické stránce vypadá Killzone opravdu nádherně a samotná hratelnost také napomáhá jedinečné atmosféře války, která na vás dýchne již při prvním setkání. Ačkoliv bylo na obrazovce napsáno, že se jedná o rozpracovanou verzi, hra vypadala víceméně hotově. Občas se sice objevil nějaký ten bug, třeba s mizením a objevováním padlých nepřátel, ale jinak běžela naprosto v pohodě. Pokud jste měli strach, že se v takové kvalitě grafiky hra bude sekat, už nemějte. Killzone 2 běží naprosto plynule a nezaznamenali jsme žádný pokles fps. Guerrilla Games na GC rovněž oznámila, že ve hře budou boti pro online zápolení. Rovněž také potvrdila, že chystá do hry i stahovatelné balíčky, a uplatní stejný model jako u Killzone: Liberation. Balíčky tedy budou zcela zdarma. Jako první přídavek se prý chystá co-op mód. Už se moc těšíme.

Heavy Rain (PS3) - Na Heavy Rain od Quantic Dream jsme se hodně těšili. Sony hru předvedla na své tiskovce a rozhodně nezklamala. Na internetu se již objevil i onen gametrailer, kde vidíte hrající si děti na zahradě a vůbec celkem poklidný život ve městě. Jenomže právě v tuto dobu vyšetřuje Madison podivné vraždy, které se v městečku dějí. Heavy Rain není rozhodně hra pro děti a sami vývojáři říkají, že je určena dospělému publiku. Máme zapomenout na ježdění v autech a volnost pohybu, protože to v Heavy Rain rozhodně nenajdeme. Vývojáři na nás chtějí vychrlit příběh plný emocí, který vám i tak dává neuvěřitelné možnosti. Třeba trailerový souboj s vrahem se podle slov vývojářů vůbec nemusí odehrát, bude stačit před ním jen rychle utéci. Rovněž je ve hře i spousta dalších možností, jak si s určitou situací poradit. Vše, co bylo na GC předvedeno, bylo ingame. Tomu se zprvu nechtělo věřit, protože hra vypadá naprosto úchvatně a překonává i tolik vychvalovaný Killzone. Na závěr ještě dodám, že hra vyjde příští rok a určitě je na co se těšit. Heavy Rain bude velká bomba.

Motorstorm: Pacific Rift (PS3) - Motorstorm: Pacific Rift je pokračování úspěšné závodní hry, která měla premiéru v den launche PS3. Tehdy se jednalo o kvalitní závody, které přinesly pěknou grafiku a skvělou fyziku. Z pouště se nyní hra přenáší na ostrov kdesi v Pacifiku, ale rozhodně se nebojte, že by se nějak závratně změnila hratelnost. Ta je kupodivu naprosto stejná jako u staršího bratříčka. Chvilku nám i připadalo, že hrajeme datadisk, kde jsou nějaké ty nové mapy. Ale změn je ve hře samozřejmě více. Hlavní jsou překážky a jejich překonávání. Klíčem k úspěchu je tedy použití vozidla vhodného pro danou trať. Například v bujné vegetaci nemáte moc šancí s čtyřkolkou, kterou trať zkrátka neprojedete. Velkou novinkou je i hraní na rozdělené obrazovce, po kterém volala spousta hráčů, a konečně se tak dočkají. Motorstorm: Pacific Rift přináší hlavně nové závody, nová vozidla a prostředí, jinak se jedná o tu samou hru, kterou nám Sony naservírovala před dvěma roky. Pokud se vám líbil první díl, s tím druhým chybu rozhodně neuděláte.

Mirrors Edge (PS3, Xbox 360) – Na tuto hru jsme se hodně těšili a nakonec vypadá přesně tak, jako na všech dostupných internetových videích. Hlavní hrdinka po většinu hry utíká beze zbraně, ale přeci jen se někdy beze střelby neobejde. Na EA prezentaci nás producent se hrou seznámil, ale i když se jeho kolega hodně snažil, tak pořád umíral, a vypadalo to, že hru hraje poprvé. Poté jsme si mohli hru osahat sami a dojem byl už o hodně pozitivnější. Pohyby hlavní protagonistky jsou plynulé a hra se hodně jednoduše ovládá. Nečekejte tak žádné překombinované ovládání. Bohužel nemůžeme posoudit finální vzhled grafiky, protože na verzi, kterou jsme měli možnost vidět, byly vidět nejrůznější nedodělky. Ale ty budou samozřejmě ve finálné verzi odstraněny. Mirrors Edge vyjde v listopadu a je takovým černým koněm tohoto roku.

GodFather 2 (PS3, Xbox 360) – Ačkoliv jsme se této prezentaci zprvu vyhýbali, byli jsme jí nakonec hodně mile překvapeni. I když byla prezentována tři měsíce stará alfa verze hry, bylo na ní vidět několik pozitivních prvků. Ve hře se stanete přímo kmotrem, a tak už nebudete jen řadovým poskokem. Vaše jméno je Dominic a jste voják. Stejně jako v GTA máte i v GodFather 2 otevřené město, které si žije vlastním životem. Čekají vás tak divoké honičky plné přestřelek, chození do nočních klubů, ale i spousty pěstních soubojů. Autoři si brali inspiraci z 60tých let a podle toho vypadají i auta a zbraně. Nečekejte tedy žádné futuristické zbraně, ale pouze klasické Thompsony a brokovnice. Ačkoliv byl GodFather 2 značně nedodělaný, zapůsobil na nás velmi dobře a už se těšíme, až si budeme moci hru osahat. Brzy čekejte naše podrobné preview s dalšími dojmy.

Fallout 3 (PS3, Xbox 360) – Fallout 3 měl asi nejlepší prezentaci, která se konala v Business centru. Na domluvenou schůzku jsme přišli kolem půl druhé odpoledne a hned nás přívítal jeden z producentů, který nám později přinesl ke hře i pití, abychom mohli v klidu prozkoumat jejich nejnovjěší počin. Jako fanoušek předchozích dílů jsem byl zklamán E3 prezentací, ale zde jsem se po zahrání na hru začal opět těšit. Fallout 3 běží na upraveném enginu z Oblivionu a je to na hře hodně znát. Je zde použita i většina pohybů postav. Grafická stránka už není úplný top, ale pořád vypadá k světu. Měli jsme možnost osahat si hru na Xboxu 360 v misi, která nás zavedla do pouště. Abyste se v tak rozehlém světě neztratili, vývojáři do hry přidali kompas, který vám vždy ukazuje ten správný směr u všech plněných úkolů. Hru můžete projít několika způsoby. Můžete hrát buď rambo stylem, který představuje tu těžší variantu, a nebo můžete taktizovat. Hra je stavěná tak, že se taktizování v hodně případech nevyhnete. Fallout 3 v nás zanechal hodně kladné dojmy a už se těšíme, až si ho 31. října přineseme domů.

Star Wars: Force Unleashed (PS3, Xbox 360) - Star Wars: Force Unleashed byla první hra, kterou jsme si mohli v Business centru zahrát. Producent hry nám řekl spoustu zajímavých informací a dovolil nám zahrát si část hry za Darth Vadera. Darth Vader chodí na rozdíl od ostatních hratelných postav pomalu, ale žádný nepřítel mu neunikne. Fyzika v této části hry fungovala hodně povedeně a je rozhodně velkou chloubou hry. Grafická stránka vypadala rovněž úchvatně a hra běžela v plném rozlišení 1080p. Na náš dotaz, zda je hra už hotová, zazněla odpověď ano. Star Wars: Force Unleashed je tak v těchto dnech gold a čeká se jen na zářijové vydání. Tvůrci do hry použili původní hudbu od Williamse, ale najdeme zde i úplně nové songy, které budou mít ve hře premiéru. Dotaz rovněž putoval na rozdíly Xbox 360 a Playstation 3 verze. Producent nás ovšem ujistil, že obě verze budou 100% totožné, ať už se jedná o framerate, rozlišení a nebo kvalitu textur. Star Wars: Force Unleashed byl jistě jednou z nejzajímavějších her, které jsme na GC viděli.

LittleBigPlanet (PS3) - U této hry strávil můj kolega asi nejvíce času. Zhruba hodinu ji testoval s pěknou slečnou, která mu hru předvedla. LittleBigPlanet vypadá přesně jako ve všech trailerech. Postavičku si můžete všemožně upravovat a poté stavět všelijaké úrovně. Na GC si zahrál kolega demo, které mu přišlo poněkud těžké. Hold to asi tak jednoduchá skákačka zase nebude. Největší síla hry tkví v nahrávání vlastních levelů, které si doma připravíte. LittleBigPlanet by tak měl mít neomezený počet levelů. Levely vytvořené ostatními hráči budete moci hodnotit a podle hodnocení poznáte, kdo je opravdovým mistrem ve vytváření levelů do LittleBigPlanet. Tato hra má jistě potenciál, ale z GC prezentace jsme toho bohužel více neviděli. Snad se k nám hra dostane co nejdříve, abychom ji mohli co nejpodrobněji vyzkoušet.

NfS: Undercover (PS3, Xbox 360) - V Need for Speed Undercover hráči závodí na dálnicích, prchají před policií, honí soupeře a přitom se pohybují v hlubokém utajení s cílem zlikvidovat mezinárodní zločinecký gang. Nová hra znamená návrat divokých honiček s policií a nástup zbrusu nového enginu „Heroic Driving” – jedinečné technologie, která umožňuje neuvěřitelné manévry ve vysokém tempu a rychlosti 180 mil za hodinu v průběhu dech beroucích dálničních bitev. „Need for Speed Undercover vás přenese doprostřed velkorozpočtového hollywoodského filmu s veškerou akcí, dramatičností a efektními akčními honičkami. Originální engine Heroic Driving vám dá absolutní kontrolu nad těmi nejžhavějšími auty a donutí vás využít všechny dovednosti k úniku před zákonem a k odrovnání zločineckých protivníků,” řekl výkonný producent Bill Harrison. Kombinace úžasné počítačové grafiky a živých akčních filmů vtáhne hráče do pestrého světa Tri-City Bay Area. V otevřeném prostředí města se nachází více než 80 mil cest, včetně ohromného dálničního systému, dějiště nervy drásajících dálničních bitev. Tyto zběsilé hazardní honičky donutí hráče vydat ze sebe maximum, aby setřásli policejní auta a protivníky v rychlosti 180 mil za hodinu za plného provozu. Nový systém umělé inteligence zaručuje nikdy nekončící špičkové akční řízení. Need for Speed Undercover se vrací zpět ke svým kořenům a objeví se v ní agresivnější a inteligentnější policisté, jejichž jedinou snahou je hráče co nejrychleji stopnout za použití všech dostupných prostředků. Mezi další prvky patří pro sérii charakteristické vlastní úpravy aut, věrohodný model poškození a realistická fyzika jízdních vlastností. Hra rovněž obsahuje několik žhavých licencovaných vozů, mj. Audi R8, BMW M6 a Lexus IS-F.

EyePet (PS3) - Pryč jsou časy, kdy na nás Sony útočila jednou sportovní hrou za druhou a my skákali před televizí jak smyslů zbavení. Playstation 3 zatím přináší úplný opak. Po vydařené karetní hře Eye of Judgment přichází další poklidný přírustek, který vám má nahradit živého domácího mazlíčka. Řeč je o EyePet. EyePet si zamilují především ti, kteří chtějí mít doma nějakého toho mazlíčka, ale z nejrůznějších důvodů ho mít nemohou. Celá hra funguje tak, že se o mazlíčka postará PS3 a skrze kamerku vás přenese do jeho světa, ve kterém si s ním můžete hrát. Na GC bylo předvedeno, že si s ním můžete třeba kreslit, ale i hrát s nejrůznějšími hračkami. EyePet vypadá hodně povedeně, ale očividně bude určen pro podstatně menší cílovou skupinu než jsou třeba fanoušci fps.

Games Convention 2008 je u konce a my jsme spokojení. Zahráli jsme si spoustu her, které v nás zanechaly velmi kladné dojmy. Z nich budeme i v následujících měsících těžit, a tak se můžete těšit na spoustu článků a novinek. Takže příští rok zase na shledanou u podobného článku.

Komentáře