Time Crisis: Razing Storm

Martin Šmíd, 31. 10. 2010 21:14
Série Time Crisis má za sebou opravdu dlouhou a bohatou historii. Je známá především díky herním automatům, ale několik dílů se objevilo už i na domácích konzolích, jako třeba Time Crisis 4, který vyšel na Playstation 3. Když byl oznámen Playstation Move, tak se jen čekalo, než Namco Bandai přijde s novým dílem, který bude využívat tento nový ovladač. Netrvalo dlouho a byla odhalena hra Time Crisis: Razing Storm, která se v těchto dnech dostává na pulty obchodů. Vzhledem k tomu, že není pro Playstation Move moc kvalitních her, tak určitě každý čekal, že Razing Storm bude taková první vlašťovka. No, jak dopadl, vám nyní prozradíme.

Na začátku musíme říci, že název hry je hodně zavádějící. Time Crisis: Razing Storm je nová hra od Namca Bandai, takový spíše spin-off této slavné série. To je pochopitelně v pořádku. Kromě této hry ale dostanete ještě dvě další, o kterých se rozepíšeme dále v recenzi. Očekávejte tak hned tři plné hry za cenu jedné, což je bonus, který se pochopitelně počítá. Nyní už ale k samotnému Time Crisis: Razing Storm, který bude asi tím prvním, po čem půjdete. Příběhová kampaň vypráví příběh z Jižní Ameriky, kde se to jen hemží povstalci a teroristy, kteří se netají úmyslem zaútočit na USA. Tomu jako příslušník speciální jednotky S.C.A.R. (Strategic Combat and Rescue) budete muset zabránit. Jak už vidíte, tak příběh je opravdu jednoduchý a slouží jako záminka, abyste si mohli celkem solidně zastřílet. Celá příběhová kampaň má pak pouhé čtyři epizody, což je docela překvapením, protože se dají projít za zhruba 3 hodiny. To je docela škoda. Příště by mohli vývojáři přidat ještě další úrovně.

Co se týče samotné akce, tak cestu hrou vám nebudou znepříjemňovat jen teroristé a místní rebelové, jejichž umělá demence je tak mizerná, že nejde ani nazvat umělou inteligencí. Do cesty se vám totiž připletou i nějaké ty mechy, přičemž hra tak svým zasazením připomíná mix her jako Metal Gear Solid 4 a Modern Warfare. Potkáte tak nejen o dvě hlavy větší robotické potvory, ale i obrovská kovová monstra, do kterých budete muset vypálit spoustu raket. Třeba souboj s pavoukovitým mechem z konce druhé epizody patří vůbec k tomu nejlepšímu, co hra nabízí. Povedený je ale i poslední bossovský souboj, který trvá zhruba 15 minut. Hra docela dobře běží kupředu a nenajdete místo, kde byste se mohli zaseknout. Vždy totiž máte ukazatel, kam máte jít. Razing Storm je v tomto hodně lineární. Přesto se ale najde několik míst, kde je možné zaseknout, a to i na delší dobu. Ne tím, že byste nevěděli jak dál, ale je to dáno spíše obtížností hry. Jste ve válce a ta je opravdu těžká a u této hry to platí dvojnásob. Nepřátelé jsou sice tupí jako žehlicí prkno, ale občas se dokážou až neuvěřitelně přesně trefit. Stačí tak třeba tři rány, abyste u nahrávací obrazovky přemýšleli nad změnou taktiky. Nahrávací obrazovka navíc není nejkratší, takže smrt docela dost naštve. Naštve navíc dvojnásob, když zjistíte, že ukládací místa jsou od sebe hodně vzdálená, takže občas budete muset opakovat docela velký kus znovu. Po několikáté smrti tak už budete házet ovladačem a hru proklínat. S nějakým tím větším vybalancováním si vývojáři mohli pohrát.

Už před zapnutím jsme věděli, že Time Crisis: Razing Storm využívá Playstation Move ovladač, takže jsme byli zvědaví, jak se bude ovládat. Ještě je třeba říci, že k ovládání budete potřebovat zapojit buď klasický Dualshock nebo nejlépe navigační ovladač. Time Crisis: Razing Storm totiž není je klasickou automatovou střílečkou, ale FPSko, jako je třeba Resistance nebo Killzone. Sami se tak vůbec poprvé v sérii pohybujete po levelu, což je rozhodně velké plus. Hře to dodává větší volnost a máte tak i lepší zážitek ze samotných bojů. Co se ale týče samotného ovládání a jeho přesnosti, tak zde je opravdu velký kámen úrazu. Ovládání totiž není zase tak přesné a dokonalé, jak bychom asi čekali. Otáčení se anebo třeba zaměřování je tak kupodivu hodně komplikované. Tak trochu je na ovládání vidět, jako ostatně na celé hře, že byla dělána ve velkém spěchu a moc práce si s ní vývojáři nedali.

Kdo dokončí hru pro jednoho hráče, tak může zkusit kooperativní režim nebo multiplayer. Multiplayer jsme vyzkoušeli jen chvilku, protože moc hráčů ho v tuto chvíli před vydáním nehraje, ale asi i ta chvilka stačila k vyřčení ortelu, že se jedná o hodně velkou mizérii. Mapy naleznete jen čtyři, přičemž si je můžete zahrát ve čtyřech herních režimech, jako je Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag a King of The Hill. Nic vás ale k hraní online režimu nemotivuje. Navíc si přidejte docela nepřesné ovládání, a jsme si jistí, že se raději porozhlédnete někde jinde.

Na co máme dále námitky, je grafická stránka. Ta je totiž jen průměrná a musíme i zapátrat v paměti, kdy jsme naposledy viděli na Playstationu 3 takto ošklivou střílečku. Textury v nízkém rozlišení a tolik zubů u objektů, to se jen tak nevidí. Grafická stránka je tak asi největší bolestí hry. Čert vem i tu délku, protože tu jsou další dvě hry, ale ta grafika se prostě nepovedla. Co se také nepovedlo, je ozvučení a celkem katastrofální dabing. Snad příště na audiovizuální stránce vývojáři více zapracují. Mají tu totiž velké mezery, které hru táhnou ještě o něco dolů.

Nyní už ale k oběma na začátku zmíněným bonusům, které naleznete na disku plně zdarma. Tím prvním je Time Crisis 4. Už na začátku je třeba upozornit, že nemůžete očekávat plnou verzi této hry, která vyšla před třemi lety na PS3. Jedná se prakticky jen o rozšířený Arcade režim, který je předělán na Playstation Move. Nic ale nemění na faktu, že si zahrajete za jednoho speciálního agenta (Girgio Bruno, William Rush a Evan Bernard), se kterým budete muset teroristům zabránit napáchat ještě větší škodu, než kterou už stihli napáchat. Do křížku se ale nedáte jen s teroristy, ale i se zmutovaným hmyzem, který vám občas pořádně zatopí. Od Razing Stormu se Time Crisis 4 liší především v tom, že se jedná opravdu o čistě automatovou střílečku, kde za vás ovládá postavu sama hra, a vy se jen staráte o střelbu. Každopádně ovládání střelby je díky Playstation Move hodně jednoduché a také přesné, což počítáme jako velké plus. Rovněž i délka Time Crisis 4 je dostačující a pokud si k ní připočítáte i možnost kooperativního režimu, tak vám vydrží i několik hodin. To je u bonusové hry zdarma hodně pěkné.

Jako druhý bonus je tu poté pirátská hra Deadstorm Pirates. Je třeba říci, že ta běží na trošinku jinačím enginu, jak předchozí dvě hry, což si žádá daň v menší komplikaci, kterou je povinná instalace. Po zhruba 10 minutách je ale hra nainstalována, takže vám nic nebude bránit v hraní. Deadstorm Pirates je určitě nejkratší hrou z balíčku, která má jen několik levelů, které projdete dost možná i do hodiny. Ačkoliv je ale hra krátká, tak musíme říci, že jsme se u ní bavili asi nejvíce. Pirátské prostředí a i samotné dobrodružství na nás hodně zapůsobilo, až jsme si trošinku povzdychli, že hra není delší a dost možná nevyšla i samostatně. Playstation Move ovladač funguje bezchybně, a kromě střelby s ním budete i kormidlovat loď. Bojovat pak nebudete proti blbým teroristům, ale proti obrovským krabům, pirátům a nesmí chybět ani obrovští hadi a vyskakující piraně. Grafická stránka je pak jen lehce nadprůměrná, jako u zbylých dvou her, ale zvuková kulisa vše vynahrazuje.

Pokud by na disku byl jenom Time Crisis: Razing Storm, tak by asi padla jen průměrná známka. Díky ale faktu, že na disku najdete i arkádové verze her Time Crisis 4 a Deadstorm Pirates, můžeme udělit šestku. Sice trošinku ušmudlanou, ale pořád to na ní je. Time Crisis: Razing Storm je tak kupodivu docela zklamáním, protože jsme od něj čekali trošinku více a vlastně jsme čekali, že se bude jednat o jeden z prvních pádných důvodů ovladače Playstation Move koupit. Bohužel jsme se nedočkali. Snad příště.

Time Crisis: Razing Storm

ps3
Namco, Namco