Tiger Woods PGA Tour 09

recenze  10
Martin Šmíd, 15. 10. 2008 20:51
Po FIFĚ a NHL přichází další recenze sportovní hry od EA Sports. Jenomže na rozdíl od svých kolegů byl Tiger Woods PGA Tour již v minulém roce téměř bezchybnou hrou, a tak se vkrádá otázka, zda je vůbec potřeba ještě něco vylepšovat a jestli se nějakých těch změn Tiger Woods PGA Tour 09 opravdu i dočkal. Odpovědi hledejte v naší recenzi.

Tiger Woods PGA Tour 09 to bude mít letos opravdu těžké. V minulém ročníku byla hra téměř dokonalá, a tak neměla letos EA moc co vylepšovat. Světe div se, nějakých zásadních vylepšení se letos nedočkáme vůbec, a tak se vkrádá i mezi skalní fanoušky myšlenka, zda se vyplatí hru vůbec kupovat. Na tuto otázku si musí každý odpovědět sám. Každopádně hra pár změn přináší, i když nemají se samotnou hratelností moc společného. První z několika novinek ve hře je přítomnost kouče Tiger Woodse, Hanka Haneyho, který by měl dohlédnout na to, aby se vám ve hře dařilo co možná nejlépe. Tento mód obsahuje jakýsi RPG prvek, kde se vám zvyšují čtyři základní schopnosti, mezi které patří přesnost, síla, krátká hra a puttování. Tato RPG složka je ve hře celkem hodně znát a po každém odehraném turnaji jste zavoláni svým trenérem, který podle toho, zda vám atributy klesají nebo stoupají, poradí nějaký ten trénink, abyste příští turnaj zvládli o poznání lépe. Co poněkud zamrzí, je skutečnost, že trénink je jen souhrn několika stále se opakujících miniher, které postupně omrzí a přejdou do stereotypu. Je to rozhodně škoda, protože tím je celkem zajímavý nápad virtuálního trenéra zabit. Škoda, snad se to příště povede lépe.

Vůbec poprvé se v Tiger Woods PGA Tour objevuje propojení na Gamer.net. Pokud tak máte připojení na Xbox Live nebo na Playstation Network, hra si stahuje ze serveru data, která tam nahráli jiní hráči. Tuto novinku pocítíte i při hře pro jednoho hráče v podobě jakýchsi výzev během turnaje. Těmi jsou stažená data ze serveru a představují většinou místa dopadu míčků jiných živých hráčů. Vy tak máte možnost jejich výkony překonat a nahrát si na server ten svůj, který mohou potom další hráči pochopitelně opět překonávat. Když se vám podaří nějaký ten rekord překonat, nemáte jen dobrý pocit, ale získáte i několik bodíků do svého profilu. Poté vidíte, jak stoupáte v žebříčku hráčů stále výše, což rozhodně také potěší. Některé výzvy nejsou rozhodně nijak nereálné a při troše snahy se vám je jistě podaří zvládnout. Tento systém je ovšem celkem velkou novinkou v Tiger Woods PGA Tour sérii, protože vás nutí dát si daleko více záležet na odpalu, jelikož budete za co nejpřesnější trefu náležitě odměněni. Když už jsme u těch online funkcí, zapomenout nesmím ani na online hru pro čtyři hráče, která je značně vylepšena. Nyní už nemusíte čekat na odpal míčku soupeře, ale můžete s ním hrát souběžně a potom na konci odpaly porovnat. Už se tak nemusíte bát, že vám někdo bude kopírovat váš odpal, jak se občas stávalo.

Kromě těchto novinek se toho bohužel v novém Tiger Woods PGA Tour moc nezměnilo. Opět tu máte několik herních módů jako challenge, rychlá hra, kariéra i některé minihry. Zkrátka je vše při starém. Zmínit mohu i editaci golfisty, kterého nyní můžete předělat k obrazu svému. Možností jeho editace je ve hře opravdu hodně a každý se určitě v editoru hodně vyřádí. Samotné ovládání hry je pořád velmi jednoduché a jistě sedne naprosto každému. Své hole ovládáte pomocí analogové páčky - nápřah uděláte skloněním páčky dozadu a odpal rychlým švihem dopředu. Tedy nic, co by i začínající hráč série nezvládl. Ani vizuální stránka hry neprošla nikterak velkou změnou a kromě menších detailů si nevšimnete žádných rozdílů. Vylepšení by zasloužilo snad jen chování diváků, které je někdy hodně zvláštní. Tím se dostáváme na konec naší recenze, jelikož se toho už moc dalšího o této hře napsat nedá.

Tiger Woods PGA Tour 09 je skvělou golfovou hrou, která nemá opět konkurenci, a tak možná EA začíná přešlapovat na místě. Kromě některých menších změn a vylepšení nepřináší nový ročník vůbec nic nového a spíše si vývojáři začínají vymýšlet detaily, které by ve hře ani nemusely být. Pokud však máte golf rádi a máte dost peněz, mohu Tiger Woods PGA Tour 09 jenom doporučit.

Tiger Woods PGA Tour 09

ps3x360wiipspdsps2
Electronic Arts, EA Tiburon