Motocross Madness

Pavel Měrka, 24. 4. 2013 23:00
Poslední dobou nás společnost Microsoft zahrnuje mnoha herními arkádami, které vyšly exkluzivně pro službu Xbox LIVE Arcade. Až už to byl Skulls of the Shogun či Battleblock Theatre, jednalo se vždy o velmi zdařilé kousky. Dnes si tedy vezmeme na paškál závodní hru Motocross Madness, která se objevila před týdnem za poměrně příjemnou cenu 800 MSP. Pro ty, kteří hoří nedočkavostí, můžu už teď říct, že se rozhodně nejedná o žádný propadák a myslím si, že hra dokáže oslovit poměrně velkou skupinu hráčů.

Pamatujete si ještě na arkádu Joyride? Pokud ano, tak věřte, že Motocross Madness je v podstatě takovým nástupcem, který využívá spoustu možností přímo z ní a rovněž toho přináší spoustu nového. Tím hlavním rozdílem je to, že místo auta jezdíte na motorce. Obrovskou výhodou je, že za odježděné závody získáváte herní zkušenosti, za které postupně odemykáte dovednostní úrovně a s nimi nové triky, schopnosti a vylepšení, jež vám během závodů značně pomohou. Postupně totiž nebudete moci jen dělat různé lehčí či náročnější triky, ale také salta vpřed či vzad, přidávání nitra ve vzduchu, abyste se dostali do hůře přístupných míst. Všechny tyto možnosti a prvky pozitivně obohacují herní zážitek a přináší na scénu svěží vítr, který v sobě dokáže perfektně skloubit závodní prvky společně s arkádovým pojetím.

Vyzkoušet si můžete hratelnou demoverzi, která se rovněž povaluje na Xbox LIVE Marketplace.

Asi největším zklamáním v celé hře jsou poté samotné tratě…i když abych byl přesnější, tak jejich počet. V celé hře se totiž nachází pouze, a teď dobře poslouchejte, 9 tratí, z nichž 3 se odehrávají ve slunném Egyptě, další 3 v zalesněné oblasti Austrálie a poslední 3 na ledových stezkách Islandu. To je opravdu málo a dá se říct, že tento fakt je trnem v oku mnohým hráčů a i já jsem z něj nebyl příliš nadšený. Abych jednotlivé tratě jen nehanil, tak můžu na jejich obranu říct, že jsou velmi povedené a opravdu nádherně větvené, proto není problém projet 1 okruh hned několika různými způsoby a vychutnat si tak všechny skokánky, úzké římsy a tunely, kterou jsou vám naservírovány.

Stejně jako počet tratí je velmi úzký i výběr motorek, který se smrskne na čísle 6. To rozhodně není moc, ale na druhou stranu tomu nedávám až takovou váhu jako v případě tratí. Jednotlivé motorky navíc můžete vylepšovat pomocí upgradů, které si nakoupíte za vydělané peníze a zlepšíte tak jejich třídu. Díky tomu můžete být samozřejmě mnohem rychlejší, disponovat větším zrychlením, snadněji motorku ovládat nebo dělat složitější triky bez potem zalitého čela.

Jelikož hra poté nevyužívá jen počítačem vytvořenou postavu, ale vašeho avatara, tak si rovněž můžete ve hře odemknout několik kostýmů, které se vám zpřístupňují za dohrané závody. Samozřejmě je vaše odměňování závislé na pozici, na které dojedete a pokud se umístíte na 8. místě, tak rozhodně moc odměn nečekejte. Nutností je totiž umístit se na medailových pozicích, čímž si samozřejmě odemknete i kola v jednotlivých módech kariérního režimu. Ten se skládá z klasických závodů v 8 hráčích v módu Race, dále tu pak máme Rival režim, v němž jedete proti 3 jezdcům, z nichž každý reprezentuje čas potřebný na jednu ze tří medailí (bronz, stříbro, zlato). Třetím režimem je pak jakýsi Exploration režim (cestovatelský režim), v němž musíte hledat zlaté lebky a prozkoumávat možností okolních cest. Tento režim obsahuje v každé ze tří částí jednu velkou oblast, kde se opravdu vyřádíte a budete muset vynaložit veškeré úsilí na získání zlata i přesto, že zde nesoupeříte s ostatními. Jako poslední si poté odemknete Trick Session režim, který jak už název napovídá, tak bude o tricích, které ve vzduchu se svým strojem uděláte.

Hra podporuje online multiplayer pro 8 hráčů nebo offline pro 2 na rozdělené obrazovce.

Co se mě osobně jevilo jako velmi dobrý nápad od tvůrců, je jakýsi motoklub, jež vás dává do kupy se všemi vašimi přáteli z friend listu a v němž plníte různé výzvy. Ty jsou na týdenní bázi a za jejich splnění získáváte Famestar body, které vás posouvají výš a výš na hráčském žebříčku, který je součástí hry. Závodit tak můžete sami nebo ve více hráčích a to jak skrze službu Xlive nebo na jedné konzoli.

Grafická stránka se od dob Joyridu moc nezměnila, ale i dnes vypadá pořád velmi dobře. Co působí mnohem lepším dojmem je design úrovní, který díky lokacím, v nichž se odehrává, doznal znatelných změn a jednotlivé úrovně nevypadají tak stroze. Proto není problém narazit na sopečnou trhlinu na Islandu, která v zasněžené oblasti vypadá opravdu skvěle, nebo třeba na vodní laguny v oblasti Austrálie. Samotný hudební doprovod je poměrně slušný a ostudu zbytku hry nedělá, na druhou stranu ani nevyčnívá a tak nečekejte žádné velké orgie.

Motocross Madness měl našlápnuto na ovládnutí závodů na poli arkád, což se bohužel tak úplně nepovedlo. I přesto se jedná o kvalitní titul, jenž vás nudit nebude a za zahrání rozhodně stojí. Pořizovací cena je navíc jen něco málo přes 200 korun (800 MS bodů), a tak by neměl uniknout nikomu, koho tento styl her baví.

Motocross Madness

x360
Microsoft Game Studios, Microsoft