Mario Power Tennis

Filip Voržáček, 19. 4. 2009 23:42
Nintendo se pro tento kalendářní rok rozhodlo k poměrně nečekanému kroku a oživilo hned sedm zapomenutých titulů konzole předchozí generace, GameCube, aby je přineslo s novým ovládáním na současné Nintendo Wii. Tento krok pojmenovalo výstižně New Play Control! My vám nyní přinášíme podrobnou recenzi na titul Mario Power Tennis, který se představuje v novém vylepšeném kabátku. Kromě této první vlašťovky budou v budoucnu následovat i hry Pikmin, Metroid Prime, Donkey Kong Jungle Beat či známý a nezbedný malý robot Chibi-Robo! Dnes se ovšem budeme plně věnovat sportu, který by každý Francouz po fotbale označil za svoji největší vášeň. Série Mario Tennis datuje svůj debut už na stařičkých strojích první vlny od společnosti Nintendo. Jistě se ptáte, jak konverze ve výsledku dopadla. Na to se vám nyní pokusíme odpovědět.

Je jasné, že při nákupu Mario Power Tennis nemůžete čekat žádný plnohodnotný titul, který by plně využíval možnosti konzole Wii, ale i díky faktu, že cena těchto speciálních her prodávaných v menší úpravě je nižší než cena běžné hry, se vám dostane nevídané porce zábavy pro dva až čtyři natěšené tenisty. Hlavním hnacím motorem hry je pochopitelně hratelnost a vizuální stránka, která je poháněna klasickou Nintendo šíleností. Ve hře na vás čeká 14 hratelných postav, které můžeme roztřídit mezi módy jako Exhibice (klasická hra bez nároku na odměnu), Turnaje (jediná šance, jak si odemknout bonusový materiál, hráče a kurty) a Mini hry (zde dostane příležitost každý, kdo si rád zahraje tenis v netradiční formě). Na začátku samotného hraní vám doporučujeme začít s kamarádem, abyste si naplno osvojili ovládání. To je totiž největším plusem značky New Play Control! Avšak u této hry není zase až tak povedené, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nechceme vás už nyní odrazovat od koupě skrze jedinou připomínku, ale musíme vás varovat, že na začátku poznáte při hraní spíše bolest než zábavu.

Ovládání vaší postavičky (Mario, Luigi, Wario, DK atd) se provádí pomocí remote ovladače a nunchuku. Hra vám nabízí odrážení míčků v klasickém režimu jako ve Wii Sports, ale s tím rozdílem, že zde budete moci využít speciální údery stejně jako v minulých dílech Mario Tennis. Tyto údery mají za úkol vašeho protihráče rozhodit či zmást. Samozřejmostí jsou takzvané Power Bally, což jsou zkrácené útoky a údery, které se ve hře dělí do dvou poloh. Během hraní se vám na horní liště obrazovky vytváří speciální energie, která postupně dobíjí vaše schopnosti. V této chvíli můžete situaci na kurtu obrátit ve svůj prospěch jediným úderem. Pokud se vám nedaří a soupeř vás zatlačí do defenzívy a to tak, že míček z jeho rakety letí daleko od vás a vy byste ho už nestihli, stačí jen lehce máchnout ovladačem a vaše postavička spustí animaci, v níž ztracený míček nejen doběhne, ale i ho pošle zpět přes síť. Tento trik se vám hodí nejvíce pokud jste pod tlakem, ale i ve chvíli, pokud už chcete rozhodnout zápas. Každá postavička má pochopitelně svoje jedinečné údery a tak se i animace těchto triků budou od sebe dosti lišit. Na závěr ještě dodáme, že se všechny údery dají i odvrátit, pokud jste dostatečně pohotoví.

Pojďme si teď popovídat o již zmíněném ovládání. Hra vás na začátku pomocí tutoriálu zasvětí do jednotlivých tahů, ale už při prvním střetu zjistíte, že nic není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Klasické údery jako Forehand či Backhand, popřípadě Servis se provádějí přesně jako v reálu. Při podávání si tak míček rukou nadhodíte a následným pohybem ho odpálíte. Problém je ovšem v tom, že samotný proces potřebuje opravdu poctivý trénink. Proto se už na začátku připravte na dvojchyby při servisu, na nepřesné střely do autu či na úplně nelogické podbíhání míčků v jasných situací. Pokud ovšem tyto prvotní nezdary překonáte a s úspěchem si ovládání osvojíte, čekají na vás hodiny kvalitní zábavy na tvrdém, měkém či trávnatém povrchu. Samotné arény nejsou jen lacinou kopií, podíváme se i do klasických lokací jako Lugiho strašidelná vila či do džungle s opicemi. Tak jako v sérii Mario Kart se i zde se budou dát využívat nejrůznější předměty na zpomalení či zastavení soupeře.

Vizuální stránka hry prošla jakýmsi filtrem a klasický GC vzor byl důkladně vyhlazený pro možnost konzole Wii, čehož si všimnete už na první pohled. Zvuky jsou poté klasickým odrazem značky a tak jak dá Mario vítězný úder, začne běhat po kurtu a hlásit svá známá hesla. Mezi další novinky hry patří hraní na rozdělené obrazovce, kdy mají hráči vždy stejnou stranu, aby se nemohli hádat, že je jeden zvýhodněn. Kromě klasického tenisu si můžete zvolit přehazování míčku přes zlaté kruhy a postupně se tak předhánět v nasbírání co největšího počtu bodů, ale pustit se můžete i do zmíněných miniher. Ty bychom označili asi jako nejslabší článek této hry, protože jejich kvalita je hodně průměrná a i samotnhý počet hodně nedostačující. Vybrat si můžete třeba malování pomocí míčku, čistění kurtu od špinavých rostlin či hraní pexesa.

Co povědět na konec recenze? New Play Control! Mario Power Tennis je rozhodně reprezentativní značka pro obrození kvalitních her z konzole GameCube na Wii. Kvalitní grafika, super zvuky, staré známé charaktery a kopec zábavy zajistí, že si hru budete užívat ještě více než před několika lety. Doslova si ji zamilujete. Takže směle do ní.

Mario Power Tennis

wii
Nintendo, Camelot Software Planning