Dragon Quest VI: Realms of Revelation

Lukáš Kunce, 9. 8. 2011 19:10
Příběh série Dragon Quest se jak smrad táhne už předlouhých 25 let. Právě v roce 1986 se na legendárním NESu objevilo jedno z prvních japonských RPG s názvem Dragon Warrior. Od té doby se ze série budoval malý kult, přesto ale zůstává v příjemném stínu kolosálního Final Fantasy. Kromě žánru s ním má společný také obrovský počet pokračování, v těchto týdnech a měsících se připravuje jubilejní desítka. Nás ale bude zajímat především šestý díl, který se roku 1995 objevil exkluzivně na SNESu a to pouze v Japonsku. Letos se hra konečně dostala i na americký a evropský trh a to na dosluhujícím Nintendu DS. Má ale tolik oblíbený DQ6 co říct a nabídnout i dnešním, nemálo zmlsaným hráčům?

Příběh se snaží rozházet hráčův pozůstalý rozum častým překrucováním celé zápletky. Mladý válečník, tedy vy, ochraňuje malou horskou vesničku, kterou do svých nekalých plánů zakomponoval odporný čaroděj, jehož specialitou je přivolávání monster, jejichž cíl je prostý – vyhladit lidstvo. Nedlouho po startu je potřeba (zase jednou) zachránit svět, to později vede ke zjištění, že vše vlastně byl jen sen. Konkrétně celý svět snů, který vytvořili obyvatelné toho skutečného světa, aby mohli povolit stavidla svým představám. Hráčovy cesty jsou propleteny skrz obě univerza a na pouti za dobrodružstvím se setká s mnoha novými spolubojovníky i několika postavami, na které by si jinak ani modem nepoložil. Dech beroucí story je samozřejmě proložena nespočtem dialogů a jejich čtení rozhodně není od věci.

Při spanilé jízdě skrz herní svět se dostanete do více než třiceti měst, kde rozhodně nestrávíte zrovna málo času. Každé z nich vás totiž provede svým vlastními unikátními příběhy, které obohacují již tak hutnou hlavní linii. Například v jednom případě je třeba přepravit svůdné mořské panny na druhý konec oceánu. Veškerý postup hráče odměňuje odemykáním nových oblastí či rébusů. Dokončení jednotlivých scénářů silně ovlivňuje události v druhém světě, tudíž je přinejmenším zajímavé se občas jít mrknout, co se po vašem zdaru stalo jinde, to i přesto, že cesty jsou dost komplikované a méně obětavé hráče by občasná zmatenost mohla odradit. Tomu se ale snaží zabránit vcelku šikovná mapa a samozřejmě rozhovory mezi postavami, takže o důvod nevymačkávat tlačítka pro přeskočení.

Po jednom důležitém milníku v průběhu příběhu se odemkne systém zaměstnání. To znamená, že přijde možnost, jak postavy vyladit k obrazu svému. K dispozici je celkem 9 základních tříd, mezi které patří třeba Soldier, Wizard nebo Thief a jejich level se zvyšuje tradičním řezáním potvor. Úrovní je celkem 8 a po plném ovládnutí alespoň dvou tříd bude možné ve vylepšování pokračovat, to díky systému hybridních class. Po absolvování hodinových grindmaratonů za Fightera a Priesta se odemkne třída Paladin, která logicky přinese nové útoky a celkově mnohem větší bojovou sílu. Krom 7 hybridů jsou tu ještě 2 schované classy, Dragon a Metal, k jejichž získání ale nebude stačit pár bojů, ale bude potřeba se trošku porozhlédnout a najít knihu vědění. Příjemné je, že postup danou classou se nesmaže ani po změně na jinou, takže nakonec to nemusí být až tak náročné.

Jako v téměř každém JRPG, i zde tvoří podstatnou část náplně času právě boje, které opět přichází náhodně, naštěstí ne tak často, aby to bylo nesnesitelně otravné, s čímž jsem měl problém třeba ve Final Fantasy nebo nových Pokémonech. Celou situaci zlepšuje velmi pestrá škála útoků a jejich grafické zpracování, které sice technicky neohromí, ale ouldskůl hráče jistě potěší. Efektní je i pohyb kamery, který přichází ve chvíli, kdy nepřítel útočí. Těch je ve hře dost a jejich vzhled i styl boje se liší dle terénu a regionu. Nejsou to žádní sedláci a rozhodně umí zatopit, to hlavně v případě, že se úplně vykašlete na jakoukoliv strategii, takže byste neměli být překvapeni jejich silnými kouzly a také schopností oživovat své padlé spojence, což boje dokáže dost nepříjemně natáhnout.

Hra dokáže opravdu šikovně využít 2 obrazovky, přehlednost v bojích zajišťuje umístění informací na horní displej, zatímco na spodním je vyobrazeno bojiště. A nejen v bojích najde DS využití. Procházky krajinkou a výhled na krásné 3D prostředí, to vše v tradiční barevné grafice. I když už je hardware NDS již dávno za zenitem, hra vypadá vážně hezky a jde o další důkaz, že výkon neznamená grafiku. Skvělá je také možnost hýbáním s kamerou, detailně vyobrazené městečko si tedy můžete prohlédnout ze všech úhlů. A nesmí chybět hudba, která je již tradičně perfektní, tentokrát v orchestrálním provedení a ve fanoušcích původního DQ6 rozhodně vyvolá akutní záchvat nostalgie, ať už se budou rozhlížet po okolí za doprovodu klidné a milé muziky nebo se stanou obětí adrenalin-navyšujících bojových kousků.

Dragon Quest VI jistojistě není pro každého. Vyžaduje dost času a lásky, protože samotná hlavní linie zabere skutečně desítky hodin a jakákoliv další aktivita celou herní dobu značně protáhne. Své si ve hře najdou jak vášniví lovci pokladů, dychtící po nalezení té nejcennější kořisti, tak ortodoxní válečníci, lačnící po krvi padlých monster a horách zkušenostních bodů. Pro odreagování se lze pustit do infantilních miniher, mezi které se řadí i aréna, ve které se do bojů pustí oblíbení slizáci. Dragon Quest VI: Realms of Revelation je jednoduše řečeno další Dragon Quest, který opět dokázal smíchat poutavý příběh s chytlavou hratelností. A abych si odpověděl na otázku z úvodu – ano, má.

Dragon Quest VI: Realms of Revelation

ds
Nintendo, ArtePiazza