Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley

recenze  2
Martin Šmíd, 4. 11. 2010 12:23
Pokud rádi hrajete Xbox Live Arcade hry, tak vám jsou určitě známí vývojáři z malého studia Twisted Pixel Games. Ti se v minulosti postarali o hry Splosion Man a The Maw, které patří na XBLA vůbec k tomu nejlepšími, a je nutno říci, že mají také početnou skupinku fanoušků. Není divu, že si i pro třetí projekt vybrali vývojáři tuto službu, přičemž jejich nejnovější počin nese název Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley. Už na začátku můžeme prozradit, že pokud jste si zamilovali předchozí hry tohoto studia pro svůj osobitý humor a jedinečnou hratelnost, tak si zamilujete i Comic Jumper.

Už po zapnutí zjistíte, že Comic Jumper je celkem normální plošinovka, která si na nic nehraje. Přesto obsahuje docela povedený příběh a naprosto špičkově podanou komiksovou atmosféru, kterou jí mohou ostatní hry závidět. Než se vrhneme na samotnou hru, tak je třeba říci, kdo je hlavním hrdinou, který je pro většinu z vás určitě neznámou postavičkou. Kapitán Smiley s výraznou žlutou hvězdou na hrudi je komiksový hrdina, který má za sebou celkem velký úspěch. Alespoň tedy ve hře, kde jeho komiksy vydává samo studio Twisted Pixel Games. Po čísle 23. kde musí Kapitán Smiley dopadnout zlého doktora Winklemeyera ve větší bankovní loupeži, přijde velký zlom. Komiksy si lidé přestávají kupovat a hrozí, že budou zrušeny. To by byla pro našeho hrdinu velká pohroma, takže je jasné, že až sem to nesmí dojít. Kapitán Smiley tak začne žádat pomoc od vydavatelů z Twisted Pixel Games, přičemž se s nimi dohodne na hostování v jiných komiksech, které jsou mnohdy zasazeny do úplně jiného světa, než na který je zvyklí a ve kterém je za hrdinu.

Pokud si myslíte, že ostatní komiksy jsou na tom, kdo ví jak dobře, tak se pletete. Také na tom zrovna nejsou nejlépe, takže Kapitán Smiley bude muset během své návštěvy pomoci i jim. Světy, kam se hráč podívá, jsou rovnou čtyři. Ten první je moderní svět, který můžeme znát z všelijakých komiksů. Prostě se jedná o velkoměsto dneška. Daleko zajímavější je ale fantasy svět, kde tluče pravěkou faunu populární svalovec Nanoc. Tomu se jako Smileymu moc nedaří, takže vzájemná pomoc přijde určitě vhod. Jako další komiks tu je Impropable Paper Pals z 50. let minulého století, tedy stříbrného období. V tomto komiksu se zbláznila Ropes, která chce uznání od mužů, a její feministické sklony ohrožují zdejší společnost. Tomu pochopitelně musí Kapitán Smiley zabránit. Poslední svět poté patří vedlejší postavě z komiksů Kapitána Smileyho, přičemž je zvláštní tím, že je celý v manga stylu. Černobílé grafické ztvárnění je tak značné oživení, od ostatních pestrobarevných světů.

Kromě pobíhání po levelech se občas ocitnete i v situaci, kdy se změní náhled na scénu. Jednou tak budete padat z mrakodrapu a sestřelovat padoucha, jindy se kamera přepne do třetí osoby. Tyto kratší pasáže hru příjemně oživují a dodávají ji potřebnou šťávu do další fáze. Když vývojáři připravili pro hráče hned čtyři originální prostředí, tak je třeba zmínit, že v každém potkáte vždy jiné postavy, ale i nepřátele. Ve středověku vám tak budou dělat společnost nejvíce orlové, šavlozubí tygři a podobná fauna, zatímco třeba v manga komiksu se na vás budou hrnout japonské panenky. Kapitolou pro sebe jsou pak i nejrůznější bossové, kteří ničí pověst daného komiksu. Abyste měli proti nim šanci, umí Smiley několik jednodušších komb, jako jsou kopy nebo rozdávání pěstí. Rovněž má i své dvě pistole, kterými pálí jednu kulku za druhou. Možná si tak řeknete, že hra bude díky tomu dost jednoduchá. Rozhodně tomu ale tak není, protože nepřátel je hodně a většinou jsou i dost rychlí, takže se budete muset sakra ohánět. Pokud vás už dostanou, což se bude stávat docela často, tak to automaticky neznamená konec. Vždy se jen objevíte na předchozím checkpointu. Vzhledem k tomu, že jsou někdy od sebe docela daleko, tak smrt v nepravou chvíli hodně zamrzí. Díky tomu se tak může v určitých pasážích dostavit určitá frustrace. Na druhou stranu, kdo má rád plošinovky ze staré školy, bude nad obtížností chrochtat blahem.

Nepřátelé jsou navíc level od levelu těžší. Nebojte se ale, pokud jsou nepřátelé lepší, tak i vy budete. K tomu dopomáhá celkem jednoduchý systém vylepšování Smileyho. Za nastřádané peníze, které utržíte za záchranu komiksů, si tak můžete vylepšovat zdraví, účinnost střel a nechybí ani nějaké to vylepšení pro boj. Peníze je ovšem docela obtížné vydělat, takže za každý budete opravdu rádi. Navíc si za ně nenakupujete jen vylepšení pro virtuálního superhrdinu, aby byl průchod hrou jednodušší, ale kupujete si i další bonusy, jako jsou artworky nebo videorozhovory s vývojáři. Bonusů, které můžete odemknout, je celá řada, a pokud se budete opravdu snažit, můžete si odemknout i nějaké ty nové levely do starší hry Splosion Man. To už se vyplatí se alespoň trošinku snažit nasbírat co nejvíce korunek.

Grafická stránka hry je pěkně ostrá a díky čtyřem grafickým stylům si od začátku až do konce udržuje svoji čerstvost a svěžest. Rovněž animace jsou na špičkové úrovni a nesmíme zapomenout ani na úžasnou komiksovou kulisu, která hře dodává jedinečnou atmosféru. Co musíme dále zmínit, je opravdu špičkový soundtrack, který je pro každou kapitolu jiný, a povedené ozvučení, které také nemá u Xbox Live Arcade her obdobu. Třešničkou na tomto hodně sladkém dortu je poté i dabing, přičemž se u něho nejlépe povedlo vyznění všelijakých hlášek a vtipů. Opravdu se u nich budete za břicho popadat. To nám věřte.

Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley je velmi chytlavou hrou, která nepostrádá zajímavý příběh, různorodou hratelnost a v neposlední řadě sympatického hlavního hrdinu s vtipnými hláškami. Pokud tak máte na svém účtu přebytečných 1200 MS bodů, měli byste si Comic Jumper určitě pořídit. Jedná se o další povedenou hru na Xbox Live Arcade, která splňuje vše, co bychom od ní čekali.

x360
Twisted Pixel Games, Twisted Pixel Games
6. 10. 2010