Blade Kitten

Martin Šmíd, 21. 12. 2010 20:45
Vývojáře z Krome Studios známe především díky průměrným hrám jako Transformers: Revenge of the Fallen, Star Wars: The Clone Wars, The Legend of Spyro a King Arthur. Možná si už řekli, že je dost těch her podle filmů, a tak se vrhli na komiks. Nevybrali si ale Batmana nebo jinou ohranou superstar, ale pro našince celkem neznámou ženskou postavičku s růžovými vlasy. Jejich nová hra se jmenuje Blade Kitten a vůbec poprvé byla ohlášena pro Playstation Network. Jak šel čas a hra začala vypadat celkem k světu, získala i vydavatele, který zajistil i verze pro Xbox Live Arcade a PC. Hra je nyní už nějaký ten pátek venku, takže se můžeme podívat, jestli těch několik stovek stojí do ní investovat.

Když vám nyní řekneme komiksovou postavičku jménem Kit Ballard, tak vám asi moc neřekne. U nás z komiksů známe možná tak Batmana, Supermana a nějaké ty další známější hrdiny. Kit Ballard, které se také ale říká Blade Kitten, je hodně známou komiksovou postavičkou hlavně v Asii. Na tomto pro sebe domovském kontinentu slavila Blade Kitten hodně velký úspěch, proto se vývojáři ze studia Krome rozhodli, že nám ji přinesou i prostřednictvím videohry. Je docela jedno, jestli komiksy znáte nebo ne, zde na ně hra nijak neodkazuje. Prostě se chopíte Kit Ballard, docela pěkné kočičky s růžovými vlasy, která se nachází na planetě Hollow Wish. Protože je planetka tak trochu naruby a je zde horda vojáků a další havěti, musí je Blade Kitten vyhnat a nastolit mír. Nějakou hlubší zápletku ve hře nehledejte, ačkoliv občas potkáte nějakého toho záporáka nebo důležitou postavu. Hlavní je se dobře bavit, což se naštěstí docela povedlo.

Možná se nyní ptáte, co je přesně Blade Kitten za hru. V prvé řadě je to klasická 2D plošinovka, kterých je na službách Playstation Network a Xbox Live Arcade docela dost. Dost možná se o nich ani neodlišuje, ale to nevadí, když je zábavná. Během hry vás čeká několik různorodých levelů, které patří spíše k těm delším. Každý je navíc jiný, takže jednou budete procházet záhadnými laboratoři, jindy zase pěkným městečkem, abyste se dostali do přírody a ještě dále. Dá se říci, že navštívíte každý koutek planetky Hollow Wish. Všechny levely jsou navíc důmyslně postavené a kromě klasické lineární cesty nabízejí i odbočky, ve kterých naleznete nějaké ty bonusy, které se později budou určitě hodně hodit. Pokud jste spíše nenáročný hráč, budete se hodně bavit. Hra na vás bude servírovat nejen neustále nové levely, ale i trošinku pozměněnou hratelnost. Jednou budete prozkoumávat levely pěkně po svých, poté se zase svezete na obrovském dinosaurovi. Pořád se něco děje, což je velké plus.

Co je bohužel už tak trochu horší na planetce Hollow Wish a hře Blade Kitten, jsou souboje s nepřáteli. Mezi ně patří třeba klasičtí vojáci, později i nějaká ta fauna. Všechny souboje jsou ale hodně jednotvárné a neustále stejné, takže se může po čase dostavit i nuda od toho, jak neustále budete máchat docela silným mečem Darque Blade. Ani souboje s nějakým tím tužším nepřítelem neboli bossem nejsou překážkou. I těm většinou stačí několik ran na to, aby se poroučeli k zemi. Souboje jsou tak docela zklamáním. Dále můžou někomu vadit hodně jednoduché puzzle části, ve kterých musíte vždy najít jen tu správnou páku nebo vypínač, kterým si odemknete cestu dál. Pak hře škodí i docela opožděné a nepřesné ovládání, díky němuž jsme občas někam spadli, ačkoliv jsme už analogovou páčku nedrželi.

Pokud se podíváte na okolní obrázky, tak vás určitě zaujme celkem povedená cel-shaded komiksová grafika. Ta je navíc trošinku protáhnutá i manga stylem, který hru dále oživuje. Celkově si s vizuální stránkou vývojáři pohráli a celá hra tak vypadá opravdu hodně dobře. Dobře nevypadá jen samotný gameplay, ale i filmečky, které běží přímo na enginu hry. Díky jednoduchosti grafiky běží Blade Kitten po celou dobu hodně dobře a nikdy jsme nezaznamenali, že by se hra zpomalila. Co se týče hudební stránky, tak ve hře naleznete několik melodií, které jsou rovněž spíše japonského rázu, což ale rozhodně nevadí. V rámci možností je tu pak povedený dabing, který hře dodává potřebný šmrnc a humor. Hlavně tedy, co se hlavních dvou protagonistek týče. Poté ani samotné ozvučení hry není vůbec špatné.

Blade Kitten je celkem povedená 2D plošinovka, u které se určitě budete bavit od začátku do konce. Co nám ale zabraňuje, abychom udělili větší známku, je především chybějící větší hloubka a ani ta délka není nějak extra velká. Navíc k tomu všemu připočtěte nepřesné ovládání. Pokud nám někdy vývojáři z Krome Studios přinesou pokračování (údajně už na něm pracují), věříme, že se z těchto chyb poučí. První pokus o seznámení se s asijskými komiksy ale nedopadl vůbec špatně.

Blade Kitten

Atari, Krome Studios
22. 9. 2010