Bejeweled Blitz Live

Martin Šmíd, 22. 3. 2011 23:15
Pokud nás čtete pravidelně, tak vám určitě nemusíme představovat společnost PopCap Games. Její stahovatelné hry totiž patří k vůbec tomu nejlepšímu, co si můžete na Xbox Live Arcade, Playstation Network nebo WiWare stáhnout. Ostatně, hry jako Peggle, Zuma, Bejeweled nebo nejnovější hit Plants vs. Zombies mluví za vše. Je to teprve zhruba měsíc, kdy se na službě Xbox Live Arcade objevila další hra tohoto vydavatele, kterou je pokračování série Bejeweled s podtitulem Blitz Live. My jsme si ji zahráli, tak vám můžeme říci, jestli stojí za vaše peníze.

Pokud milujete logické rychlíky, tak možná víte, že na konci minulého roku vyšel na PC regulérní třetí díl Bejeweledu, který přinesl hromadu zajímavých herních režimů a spoustu nové zábavy. Hra si získala hned statisíce fanoušků a ani herní recenzenti nešetřili vysokými známkami. Je tak trochu s podivem, že na Xbox Live Arcade nyní nedoputoval tento třetí díl, ale pouze jakási menší náhražka. Ta totiž velikostí ani kvalitou třetího dílu nedosahuje. Doufejme ale, že jde jen o takový menší předkrm a i konzoloví hráči se brzy třetího Bejeweledu dočkají. Nyní už ale na Bejeweled Blitz Live, který si můžete zakoupit za celkem přijatelných 800 MS bodů.

Po zapnutí na vás vyskočí několik nabídek. Asi tím prvním, na co kliknete, je režim pro jednoho hráče, který ale spíše slouží jako takový menší trénink pro online hru. K ní ale až později. Hra pro jednoho hráče obsahuje pouhé dva herní režimy, což rozhodně není, kdo ví jak moc. Prvním režimem je Classic mode, který zde samozřejmě nesmí chybět. I nyní se vám na obrazovce objeví nejrůznější drahokamy a vaším jediným úkolem je mít tři drahokamy stejné barvy v řadě. K přehazování drahokamů pak slouží tlačítka A, B, Y a X. Nejprve může být trochu zmateční to, jaké tlačítko přesně použít, abyste dosáhli požadovaného efektu, ale po několika hrách už budete mít ovládání v malíku. Pak už jen musíte nahrát co největší skóre v časovém limitu 60 vteřin. Nic víc se od vás nechce.

Druhý režim se jmenuje Twist a nepohybujete v něm jen dvěma drahokamy, abyste dali dohromady řadu, ale rovnou čtyřmi, což vyžaduje docela velký přehled o herní ploše. Jen tak dáte dohromady v časovém limitu 60 vteřin co nejvíce bodů. Opět se tedy jedná jen o minutový režim, během kterého musíte nahrát co nejvíce bodů. Nic víc vás bohužel nečeká. Alespoň ještě zmíníme, že všechny vaše nahrané body se automaticky dávají do žebříčků, ve kterých můžete svůj úspěch porovnávat nejen se svými přáteli, ale se všemi hráči z Xbox Live, kteří Bejeweled Blitz Live vlastní.

Jak už jste mohli pochopit, tak předbíhání se o to s kamarády, kdo nahraje ve hře jednoho hráče více bodů, zřejmě moc dlouho nevydrží. Tedy, nejde říci, že by hra nebyla zábavná, to zase ne, ale hlavním stěžejním režimem dílu Bejeweled Blitz Live je především offline a online multiplayer. V offline režimu si můžete dávat klasické duely s kamarádem v obou zmíněných režimech. Duely si můžete dávat i při hře přes Xbox Live, ale v online režimu je hlavní především neskutečně návykový Party režim, který pojme na jedno posezení až 16 hráčů. Ti pak mohou soupeřit jak v klasickém režimu, tak ve Twistu. Party režim je tak určitě tou nejzajímavější součástí balíčku, a pokud ho nemáte v plánu hrát, zřejmě se nevyplatí do hry investovat. Tedy, pokud zrovna nejste fanatičtí fanoušci série.

U grafiky se nebudeme moc zdržovat. Vše je hodně jednoduché, barevné a zaujmou i určitě velmi povedené výbuchy drahokamů. Celá hra jede svižně a nezaznamenali jsme žádný problém. Rovněž nahrávací obrazovky trvají maximálně několik vteřin. Hudební stránka je také příjemná na poslech a nikterak neznepříjemňuje hraní. Po technické stránce se tak jedná o naprostou klasiku série. Neurazí, ale ani nenadchne.

Bejeweled Blitz Live je naprosto klasické pokračování, které bohužel pro jednoho hráče přináší jen minimum změn. Ani co se trvanlivosti týče, tak na tom není Blitz Live moc dobře, tedy, pokud se nechcete hnát za co největším skóre. Největší síla hry tkví především v multiplayeru, ať už na jedné televizní obrazovce, tak přes službu Xbox Live. Pokud máte kamarády s touto hrou, tak rozhodně pořiďte, zažijete spoustu zábavy. V opačném případě se asi porozhlédněte jinde.

Bejeweled Blitz LIVE

x360
PopCap Games, PopCap Games