Super Mario 3D Land
Na začátek se přiznám, že jsem velkým fanouškem Mario série, takže možná i díky tomu na Super Mario 3D Land pohlížím trochu jinak, než běžný novinář, který si ho jen zahrál a vypadnul k další hře. Moje nadšení z nového dílu bylo vidět po celém stánku Nintenda, což i vyústilo ve zhruba hodinové hraní. Demoverze měla čtyři levely, které jsem dohrál vždy dvakrát. Vzhledem k tomu, že bylo na stánku docela málo novinářů, mohl jsem si takto dlouhé hraní dovolit. Nebyla to ale jen hra, která mě udržela u konzole. Byl to především Charles Martinet, který nejprve začal komentovat moje hraní, (samozřejmě mi to šlo ), přičemž poté se chopil vlastní konzole. Jde o velmi usměvavého chlápka, který je rovněž velkým fanouškem Maria, ostatně ho už dabuje několik let. Během hraní vydával klasické Mariovské skřeky, chcechtání a hlášky, takže jsem měl pěkně živý dabing, což je věc, na kterou asi jen tak nezapomenu. Samozřejmě to jsem trochu odbočil, takže nyní se vrátím ke hře, která je sama o sobě hodně zajímavá.
Už při oznámení konzole Nintendo 3DS bylo jasné, že na sebe populární instalatér nenechá dlouho čekat a navštíví i tuto novou platformu. Shigeru Miyamoto hru potvrdil na podzim minulého roku, přičemž v té době byla pár měsíců ve vývoji. Ten byl svěřen vývojářům, kteří stáli za oběma díly skvělého Super Maria Galaxy na Nintendu Wii, takže bylo jasné, že hra ani v lepších rukou být nemůže. Při prvním pohledu jde o onu klasickou 3D hopsačku s 2D prvky, které přinesly už oba zmíněné díly Super Mario Galaxy. Pokud jste je hráli, tak zhruba víte, co vás čeká. V tomto nový Super Mario 3D Land jen navazuje, ale přináší i řadu dalších novinek, které fanoušci dokážou ocenit. Je to především Mariovo převtělení do formy Tanooki, ve které může použít svůj ocásek k pohybu ve vzduchu nebo útočení.
První level, který jsem si mohl vyzkoušet, nesl označení World 1-2. Pokud patříte mezi fanoušky nintenďáckého instalatéra, tak víte, že se odehrával v podzemí. Zde jsem Maria ovládal ve 2D prostředí s větší hloubkou, jako v LittleBigPlanet. Jednalo se o normální hratelnost s překonáváním překážek, likvidování nepřátel a sbíráním peněz. Po překonání levelu, který trval zhruba tři minuty, vylezl Mario na čerstvý vzduch, kde po menším kopci skočil na stožár s vlaječkou. Level World 3-3 se odehrával vysoko v oblacích, kde jezdily plošinky a Mariem jsem si musel aktivovat nové, které po několika vteřinách mizely. Samozřejmě do všeho otravovali létající nepřátelé.
Třetí level World 2-5 pak přinesl zase něco jiného. Odehrával se v oblacích, ve které jsem Mariem skákal skrze obrovské vzducholodě. Zajímavostí bylo, že nebylo možné se vracet a navíc jsem musel spěchat, protože se nešlo na jednom místě zdržovat moc dlouho. Na konci levelu následoval souboj s bossem, který byl na můj vkus až moc jednoduchý. No a na úplný konec jsem si nechal úplně první level, který se odehrával v normálních kuslisách, tedy na zelené louce, se spoustou překážek a nepřátel.
Mario si vždycky zakládal na co největší jednoduchosti v ovládání a Super Mario 3D Land v tomto nebude jiný. Maria ovládáte pomocí analogu, skáčete Ačkem a pak je tu jedno tlačítko na akci. Samozřejmě skrze kombinaci tlačítek a analogu se Mario dokáže skrčit a provádět další kousky. Pokud jste hráli Super Maria Galaxy, tak vám ovládání nebude dělat žádný problém. Ono samotné ovládání pomáhá i hratelnosti, která je sice hodně jednoduchá, ale neskutečně zábavná, takže se od hry jen tak neodtrhnete, což byl bohužel i můj případ. Pokud bych se v jednu chvíli nepodíval na hodinky, asi bych u Nintenda dřepěl ještě nyní.
Z grafiky mohu usoudit, že vývojáři použili stejný engine, jako v případě Super Maria Galaxy. Proč ale něco měnit, co je i na kapesní konzoli neuvěřitelně krásné a splňuje vše, po čem fanoušci Maria touží. Tento 3D-2D styl prostě k Mariovi patří a určitě bych neměnil. Co se týče 3D zobrazení, tak to jako v případě Luigi’s Mansion 2 přidává větší hloubku, ale nijak zvlášť nemá dopad na samotnou hru. To je ale i dobře, protože já osobně hraji většinou ve 2D režimu a 3D používám jen při prezentaci her návštěvám.
Super Mario 3D Land je přesně takový, jaký jsem chtěl, aby byl. Má skvělou hratelnost se spoustou pro sebe charakteristických prvků, navíc je okořeněný o několika lehkých novinek, které přirozeně zapadají do celkového pojetí. Už nyní se těším, až Super Mario 3D Land vyjde, protože jsem přesvědčen, že půjde o onen velký killer tiitul, který Nintendo 3DS potřebuje jako sůl. Nedivil bych se, pokud by se už během prvního týdne prodalo několik milionů. Tohle bude hit!
Komentáře