Super Mario 3D Land

preview  7
Martin Šmíd, 1. 9. 2011 23:00
Když jdete k Nintendu, tak už předem víte, že si zahrajete hru, ve které bude Mario. Nintendo mělo na GamesComu hned několik takových her. Na Luigiho jsem vám už své dojmy napsal. Nyní přichází na řadu pravá mariovka, jenž se jmenuje Super Mario 3D Land a vyjde už na konci letošního roku pro Nintendo 3DS. Přesné datum se mi z Nintenda vymlátit nepodařilo, ale v listopadu by měla být hra na trhu. Doufejme, že se tak stane, protože první dojmy jsou hodně nadšené.

Na začátek se přiznám, že jsem velkým fanouškem Mario série, takže možná i díky tomu na Super Mario 3D Land pohlížím trochu jinak, než běžný novinář, který si ho jen zahrál a vypadnul k další hře. Moje nadšení z nového dílu bylo vidět po celém stánku Nintenda, což i vyústilo ve zhruba hodinové hraní. Demoverze měla čtyři levely, které jsem dohrál vždy dvakrát. Vzhledem k tomu, že bylo na stánku docela málo novinářů, mohl jsem si takto dlouhé hraní dovolit. Nebyla to ale jen hra, která mě udržela u konzole. Byl to především Charles Martinet, který nejprve začal komentovat moje hraní, (samozřejmě mi to šlo  ), přičemž poté se chopil vlastní konzole. Jde o velmi usměvavého chlápka, který je rovněž velkým fanouškem Maria, ostatně ho už dabuje několik let. Během hraní vydával klasické Mariovské skřeky, chcechtání a hlášky, takže jsem měl pěkně živý dabing, což je věc, na kterou asi jen tak nezapomenu. Samozřejmě to jsem trochu odbočil, takže nyní se vrátím ke hře, která je sama o sobě hodně zajímavá.

Už při oznámení konzole Nintendo 3DS bylo jasné, že na sebe populární instalatér nenechá dlouho čekat a navštíví i tuto novou platformu. Shigeru Miyamoto hru potvrdil na podzim minulého roku, přičemž v té době byla pár měsíců ve vývoji. Ten byl svěřen vývojářům, kteří stáli za oběma díly skvělého Super Maria Galaxy na Nintendu Wii, takže bylo jasné, že hra ani v lepších rukou být nemůže. Při prvním pohledu jde o onu klasickou 3D hopsačku s 2D prvky, které přinesly už oba zmíněné díly Super Mario Galaxy. Pokud jste je hráli, tak zhruba víte, co vás čeká. V tomto nový Super Mario 3D Land jen navazuje, ale přináší i řadu dalších novinek, které fanoušci dokážou ocenit. Je to především Mariovo převtělení do formy Tanooki, ve které může použít svůj ocásek k pohybu ve vzduchu nebo útočení.

První level, který jsem si mohl vyzkoušet, nesl označení World 1-2. Pokud patříte mezi fanoušky nintenďáckého instalatéra, tak víte, že se odehrával v podzemí. Zde jsem Maria ovládal ve 2D prostředí s větší hloubkou, jako v LittleBigPlanet. Jednalo se o normální hratelnost s překonáváním překážek, likvidování nepřátel a sbíráním peněz. Po překonání levelu, který trval zhruba tři minuty, vylezl Mario na čerstvý vzduch, kde po menším kopci skočil na stožár s vlaječkou. Level World 3-3 se odehrával vysoko v oblacích, kde jezdily plošinky a Mariem jsem si musel aktivovat nové, které po několika vteřinách mizely. Samozřejmě do všeho otravovali létající nepřátelé.

Třetí level World 2-5 pak přinesl zase něco jiného. Odehrával se v oblacích, ve které jsem Mariem skákal skrze obrovské vzducholodě. Zajímavostí bylo, že nebylo možné se vracet a navíc jsem musel spěchat, protože se nešlo na jednom místě zdržovat moc dlouho. Na konci levelu následoval souboj s bossem, který byl na můj vkus až moc jednoduchý. No a na úplný konec jsem si nechal úplně první level, který se odehrával v normálních kuslisách, tedy na zelené louce, se spoustou překážek a nepřátel.

Mario si vždycky zakládal na co největší jednoduchosti v ovládání a Super Mario 3D Land v tomto nebude jiný. Maria ovládáte pomocí analogu, skáčete Ačkem a pak je tu jedno tlačítko na akci. Samozřejmě skrze kombinaci tlačítek a analogu se Mario dokáže skrčit a provádět další kousky. Pokud jste hráli Super Maria Galaxy, tak vám ovládání nebude dělat žádný problém. Ono samotné ovládání pomáhá i hratelnosti, která je sice hodně jednoduchá, ale neskutečně zábavná, takže se od hry jen tak neodtrhnete, což byl bohužel i můj případ. Pokud bych se v jednu chvíli nepodíval na hodinky, asi bych u Nintenda dřepěl ještě nyní.

Z grafiky mohu usoudit, že vývojáři použili stejný engine, jako v případě Super Maria Galaxy. Proč ale něco měnit, co je i na kapesní konzoli neuvěřitelně krásné a splňuje vše, po čem fanoušci Maria touží. Tento 3D-2D styl prostě k Mariovi patří a určitě bych neměnil. Co se týče 3D zobrazení, tak to jako v případě Luigi’s Mansion 2 přidává větší hloubku, ale nijak zvlášť nemá dopad na samotnou hru. To je ale i dobře, protože já osobně hraji většinou ve 2D režimu a 3D používám jen při prezentaci her návštěvám.

Super Mario 3D Land je přesně takový, jaký jsem chtěl, aby byl. Má skvělou hratelnost se spoustou pro sebe charakteristických prvků, navíc je okořeněný o několika lehkých novinek, které přirozeně zapadají do celkového pojetí. Už nyní se těším, až Super Mario 3D Land vyjde, protože jsem přesvědčen, že půjde o onen velký killer tiitul, který Nintendo 3DS potřebuje jako sůl. Nedivil bych se, pokud by se už během prvního týdne prodalo několik milionů. Tohle bude hit!

Super Mario 3D

3ds
Nintendo, Nintendo
Datum vydání hry:
18. 11. 2011
KARTA HRY
9/10

Komentáře