Sly Cooper: Thieves in Time

preview  9
Martin Šmíd, 16. 12. 2012 21:30
Sly Cooper sice nedosahoval nikdy takové popularity, jako jeho konkurence z Playstationu v podobě Ratchet and Clank a JAK and Daxter, ale rozhodně šlo vždy o velmi příjemnou plošinovku, která zabavila na spoustu hodin. Není proto divu, že má spoustu fanoušků, kteří si od vydání konzole Playstation 3 přáli jediné – pokračování v pěkné HD grafice. Po HD kolekci prvních třech dílů bylo regulérní pokračování konečně oznámeno, přičemž nyní, když do vydání zbývá několik měsíců, je ideální čas na souhrnný článek se všemi informacemi.

Vývojáři ze studia Sanzaru Games přistupují k novému dílu jako fanoušci, ale rovněž chtějí, aby se mohli s hrou ztotožnit. Sly Cooper: Thieves in Time proto nenaváže na předchozí dobrodružství hlavního hrdiny, ale určitě potěší, že se na scénu vrátí spousta známých postav. Sly Cooper je samozřejmě jasný, ale během hry se neobejdete ani bez pomoci Bentleyho a Murraye, rovněž se objeví i agentka Carmelita Foxová. A o čem že nový díl je? Vše se točí kolem starověké bible Thievius Raccoonus (Mývalus zlodějus) rodu Cooperových, která obsahuje spoustu zajímavých informací. Najednou je ale v ohrožení, protože z ní začnou mizet záhadně stránky, proto musí Bentley sestavit stroj času, pomocí něhož se bude Sly Cooper dostávat do nejrůznějších historických etap – od rušné Paříže, feudálního Japonska až po středověkou Anglii, aby poklad rodů Cooperových ochránil a zabránil tak dalšímu mizení stránek.

Lokací bude samozřejmě více, některé si zatím vývojáři nechávají pro sebe, ale už nyní je jasné, že jak začnete hrát, otevře se před vámi obrovský svět, kde budete plnit nejen hlavní příběhovou linku, ale i spoustu postraních aktivit. Rozhodně i po dohrání příběhu bude mít Sly Cooper hodně práce, což by mělo zaručit dlouhou životnost. Těžko ale nyní hodnotit, když jsme si mohli zahrát jen úvodní levely, které byly ovšem svým designem pěkné a skvěle vystihovaly dobu, v níž se odehrávají, navíc nejsou moc lehké, jak by se mohlo z ukázek zdát, takže vyžadují i trochu přemýšlení.

Sly Cooper se od svých konkurentů vždy trochu odlišoval. Samozřejmě, pořád jde o plošinovku, v níž se hodně skáče, sbírají nejrůznější předměty nebo se bojuje s nepřáteli, ale hodně se sází i na stealth způsob hraní, což není u plošinovek zrovna normální. Stealth systém vývojáři do Thieves in Time vylepšili, takže nyní bude mít Sly Cooper daleko více možností, jak se někam nepozorovaně dostat, případně jak někoho potichu okrást přes minihru. Občas ale dojde i na souboj. Soubojový systém rovněž doznal několik změn, je rozmanitější, hlavně kvůli velkým soubojům s bossy, kteří svojí porážku jen tak nedarují. Vývojáři navíc říkají, že si na souboje s velkým množstvím šéfů dali záležet, aby na ně hráči vzpomínali i po dohrání.

Vývojáři už několikrát zmínili, že Sly Cooper bude mít spoustu jedinečných oblečků, které získá během hry. Oblečky nejsou jen vizuálním zkrášlením hlavního hrdiny, ale každý má jedinečnou vlastnost. Třeba obleček japonského vojáka umí odrážet svým štítem ohnivé firebally nebo lukostřelce umožní hlavnímu hrdinovi, aby vystřelit šíp s lanem, čímž utvoří průchod mezi plošinkami, které by normálně nepřeskočil. Během hlavní linky bude samozřejmě nutné využívat speciální vlastnosti oblečků, které si budete postupně odemykat, ale nejvíce se budou hodit především k dostání se do skrytých míst levelů, kde se nacházejí nejrůznější bonusové předměty, které určitě bude chtít každý fanoušek vysbírat. Je zajímavé, že některé sběratelské předměty navrhli přímo fanoušci. Ostatně díky otevřenému hernímu světu bude spousta míst k prozkoumání, kde nebudou jen skryté předměty, ale i vedlejší úkoly.

Sly Cooper: Thieves in Time nevyjde jenom na Playstation 3, ale také na kapesní konzoli Playstation Vita. Obsahem budou obě verze totožné, dokonce bude možné hru rozehrát doma a poté pokračovat na cestě skrze společné uložené pozice. Hry se ovšem budou lišit stylem ovládání, kdy na PS Vita budou využity některé prvky konzole, jako dotykový displej nebo gyroskopický senzor pro rozhlížení. Ačkoliv vizuální stránka vypadá na první pohled na obou konzolích stejně, museli vývojáři u Playstation Vita verze snížit framerate z 60 na 30. Framerate by měl být ale naprosto stabilní, takže by toto snížení tolik nemělo vadit, ale to samozřejmě budeme moci posoudit až po vydání. Celkem nedávno poté byla představena jedna celkem zajímavě tvářící se vychytávka. Pokud budete hrát na Playstationu 3, zapnete na Playstation Vita speciální X-ray brýle a kapesní konzoli zamíříte na televizi, uvidíte spoustu skrytých bonusů skrze rozšířenou realitu (Augmented Reality), které byste normálně nevysbírali. Na prezentaci tento speciální režim vypadá dobře, uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti, až hra vyjde.

Fanoušci si dlouho přáli nové pokračování svého oblíbence Sly Coopera. Proto je určitě skvělé, že Sony dala novému dílu zelenou. Vývojáři ze Sucker Punce sice mají plné ruce práce s jinou hrou, ale zdá se, že sázka na Sanzaru Games není vůbec špatná. Vývojáři z tohoto studia Sly Coopera milují jako fanoušci, takže bychom se mohli dočkat velmi dobré plošinovky. Sly Cooper: Thieves in Time vyjde příští rok v březnu.

Sly Cooper: Thieves in Time

ps3vita
Sony Computer Entertainment, Sanzaru Games
Datum vydání hry:
29. 3. 2013
Žánr:
Plošinovka, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře