Ratchet and Clank: A Crack In Time

preview  10
Petr Strecker, 8. 7. 2009 22:27
Oblíbené duo Ratchet se svým ukecaným robotickým přítelem Clankem se hodlá vrátit ke konci tohoto roku v jejich novém, avšak lehce pozměněném putování s názvem Ratchet and Clank Future: A Crack in Time. Dobrou zprávou je, že výborně vyvážené hratelnostní složky zůstanou a přibude spousta novinek, ba dokonce i těch příběhových. Jedno je však jisté. Ratcheta, ani jeho robotického přítele humor rozhodně nepřešel. Ačkoli už spolu nebudou trávit tolik času jako dříve, rozhodně se můžeme těšit na hutnou porci chytlavé akce, skákání a nových prvků, které se zapíšou do historie této série. Pojďme se podívat na některé novinky ze hry.

Co se nestalo, Ratchet se jednoho dne probudí a s hrůzným výrazem ve tváři zjišťuje, že jeho kamarád z kovošrotu byl unesen jedním z úhlavních nepřátel, Zonim. To jsme pořád na konci dílu Tools of Destruction. Tam, kde ToD končí, začíná Crack in Time. Úkolem ušatého lombaxe je najít svého přítele a znovu odvrátit nebezpečí v podobě zničení celého světa. Však to moc dobře známe. To ale neznamená, že budeme hrát pouze za Ratcheta. V drtivé většině hry se budeme v určitých a pevně stanovených pasážích muset rozdělit a střídat tak role. Samozřejmě se dočkáme i chvilek, kdy se tato dvojka sjednotí a bude držet pohromadě jako Karlův Most. Vzhledem k tomu, že budete drtivou většinu hry sami v kůži Ratcheta, veškeré schopnosti, které jste měli díky Clankovi, bude nutné nějak přizpůsobit pouze pro potřeby tohoto ušatého hrdiny. O nich si povíme v následujícím odstavci. A abychom nezapomněli, velkou roli ve hře hraje i další lombax, který vám bude s hledáním pomáhat. Dle vzhledu vypadá daleko starší než Ratchet, tudíž bude mít pravděpodobně i daleko cennější zkušenosti. Jedná se o nějakého příbuzného, ba dokonce otce? Nic se prozatím neví, ale jedno víme – Alister Azimuth jest jeho jméno. Vývojáři se netají tím, že by rádi příběh rozvinuli do ještě větších rozměrů. Zároveň bylo ale potvrzeno, že nováčci nebudou ochuzeni a všechny hlavní události z předchozích dob budou taktéž vysvětleny, tudíž se i nováček nemusí obávat, že by náhodou něco nevěděl. Fanoušci série ale budou samozřejmě v obraze daleko více, nežli ostatní.

Hra se dočká spousty nových vychytávek, nevyjímaje ani časové posuny a cestování, jak už ale plyne přímo z názvu. Zdali se z těchto časových kompresí stane nějaký vedlejší hratelnostní prvek či čistě záležitost skriptů, se prozatím neví. Rozhodně ale půjde o svěží vánek změn, který by se mohl nějak výrazně promítnout například i do odlišných konců hry. Nepostradatelným poznávacím znakem celé série Ratchet and Clank jsou ale obrovské bouchačky s ještě většími a mnohdy legračnějšími účinky. Kdo by si nepamatoval například veledůležitou zbraň, jež donutila všechny vaše nepřátele tančit v rytmu mezigalaktického disca, nebo například rukavici, která vám přičarovala další robotické přátele. Nebudeme vyjmenovávat celý seznam, ale kdo měl šanci si zahrát některý z předchozích dílů, ví, že se v Ratchetových rukou střídal jeden originálnější kousek než druhý. Několik nejznámějších se dostane i do CiT, včetně několika nových, představených na nedávné E3. Například takový Sonic Eruptor pracuje se sonickými vlnami. Překvapivě. Jedná se o organickou zbraň, jež ze sebe při nabití vydává vlny, které bez problémů ničí i větší nepřátele. CryoMine je výbušnina, jež exploduje a zmrazí všechno kolem sebe. Nebo také Plasma Striker, pomocí něhož lze odhalit slabá místa nepřátel, na které byste jinak nemohli. Přibudou i další zbraně nablízko, jako je například oboustranný meč. Vybavení Ratcheta také projde menší evolucí, jelikož si musí vystačit bez specialitek, kterými disponoval Clank. Například takové raketové botky, díky kterým se dostanete i přes veliké propasti, na jejichž překonání byste jinak potřebovali vašeho přítele. Nejen to, samozřejmě se dočkáme hromady dalších udělátek, která se podobají výtvorům šíleného vědátora. Ano, stále se platí šroubky a všelijakým materiálem ze železářství.

Clankovy části spočívají převážně v řešení puzzlů a pohybu po budovách plných kovu. Když se řeknou hádanky, tak se toho od hry moc nečeká. Jenže opak je pravdou. Díky machinacím s časem bude možné například stisknout několik spínačů najednou, což by normálně nešlo a vy byste se tak nedostali přes zavřené dveře. To je jeden příklad za všechny, který bohužel stále nenaznačuje, zda budeme časovými dírami běhat pořád. Co se týče grafiky hry, prozatím nepůsobí nijak výrazně vyspěleji například ve srovnání s Tools of Destruction. Přesto je neuvěřitelně svěží a překrásná díky své barvitosti. Je to jen malý výčet novinek, díky kterým se na nové putování tohoto chlupatého stvoření tolik těšíme. Stejně jako Jak a Daxter jsou i Ratchet s Clankem nezapomenutelnou dvojkou na poli adventur.

Ratchet & Clank: A Crack in Time

ps3
Sony Computer Entertainment, Insomniac Games
Datum vydání hry:
27. 10. 2009
KARTA HRY
9/10

Komentáře