Destiny 2

preview  30
Martin Šmíd, 1. 6. 2017 22:04
Ještě před několika lety bylo studio Bungie spojováno hlavně se sérií Halo na Xbox konzolích a jejím hlavním hrdinou Master Chiefem, která má miliony fanoušků po celém světě. Po několika dílech se ale vývojáři rozhodli, že zkusí něco zcela nového pro nového partnera. S Activisions se následně dohodli na deset let dlouhé spolupráci, jejímž výsledkem je akční hra Destiny. First-person střílečka s MMO prvky, stavějící hlavně na promyšleném univerzu, vynikající hratelnosti a do jisté míry návykovém multiplayeru. Není divu, že i dnes, téměř tři roky po vydání, je Destiny stále jednou z nejhranějších her na současných konzolích. Bungie se ale muselo během zmíněných tří let potýkat s celou řadou problémů, ať už to bylo lagování hry v multiplayeru, na začátku omezený obsah nebo nepravidelný přísun nového obsahu, kvůli čemuž byli vývojáři právem kritizováni. Přes pomalejší start a řadu problémů je ale dnes ze hry Destiny globální fenomén s početnou základnou fanoušků, kteří v ní nalezli prakticky druhý domov a nové kamarády. Na úspěších Destiny nyní budují vývojáři z Bungie druhý díl, který má stavět na osvědčených prvcích, ale také nabídnout řadu zajímavých novinek a změn, aby spokojeni byli nejen fanoušci, ale i potencionální noví hráči, kteří doposud kouzlu Destiny odolávali.

Filmový příběh
První Destiny se odehrávalo po Zlatém věku, během něhož se objevil na nebi měsíc Traveler, díky němuž mohlo lidstvo cestovat rychle na různé planety a vůbec prozkoumávat celý vesmír. Bohužel ale tento věk netrval dlouho, protože přišla temnota, proti níž museli bojovat Guardiani i se svými malými roboty nazývanými Ghosti, aby ochránili poslední lidské město na Zemi. V prvním díle jsme se nejprve dostali do křížku s rasou Vex, kdy celý konflikt vyvrcholil výborným raidem Vault of Glass, aby se následně objevil bůh Hivů Crota v prvním větším rozšířením. Všechny akce Guardianů mají ale své následky, o čemž nás přesvědčil následně Oryx, jeden z největších padouchů prvního Destiny, který přicestoval i se svojí armádou Takenů. Poslední rozšíření se poté točilo kolem Železných pánů a nákazy Siva, abychom poté v raidu čelili Aksisovi. První Destiny přineslo řadu památných momentů a střetů, na které fanoušci asi nikdy nezapomenou. Nyní je ale před námi další velké dobrodružství, které se bude točit kolem Cabalů. Destiny 2 přitom není jen další rozšíření, ale zcela nová hra, v níž všichni musejí začít pěkně od nuly.

Druhý díl Destiny začíná epicky, aby vás hned od první minuty přikoval před televizní obrazovku a vy se od ní nemohli odtrhnout. Poslední bašta lidí na Zemi je pod útokem Rudé legie, které velí zlý Ghaul, který věří, že jen on je hoden vědomostí Travelera, a ne lidská rasa, která z nich doposud těžila. Tower hned na začátku hry padne a s ním shoří i veškeré vybavení Guardianů. Vývojáři z Bungie slibují, že první Destiny je hodně naučilo a že se poučili ze svých chyb. I proto by druhý díl měl nabídnout daleko propracovanější zápletku s řadou filmových scén, zajímavých postav a nečekaných událostí. Nenávratně pryč jsou navíc Grimoire kartičky, které se staraly o celý lore první hry. Ve druhém díle bychom všechny informace měli získat čistě hraním, ať už příběhových nebo vedlejších misí, ale také řada informací bude roztroušena všude možně po světech, které navštívíme. Tento přístup mnozí hráči rozhodně ocení, ostatně šlo o jednu z těch nejvíce kritizovaných částí prvního dílu. Každopádně aby mohl být Ghaul poražen a lidstvo zase našlo alespoň na krátký čas klid, bude nutné najít tři velitele strážců – Ikoru Rey, Zavalu a Cayda-6, kteří se po nářezu od Rudé legie vytratili neznámo kam. Jako takovým odrazovým můstkem k novému dobrodružství bude sloužit základna na Zemi v oblasti European Dead Zone.

Nová místa k prozkoumání i hromada aktivit
Nejen příběhové pozadí má být v Destiny 2 propracovanější, ale vývojáři chtějí udělat i herní náplň pro PvE hráče zajímavější a rozmanitější díky velkému množství novinek. Pochopitelně zůstanou různé několikaminutové patroly, public eventy i základní hlavní mise spjaté s vyprávěním zmíněného příběhu. Vrací se i mezi hráči oblíbené Strike mise, v nichž bude na konci i nějaký ten tuhý silný protivník v podobě bosse. Samotné Strike mise mají nabídnout spoustu nových problémů, ať už různé překonávání důmyslných překážek, řešení hádanek i několikafázové souboje s těžkými protivníky, kteří dokonale prověří nejen vaše schopnosti, ale i schopnosti vašich dvou kamarádů, kteří vás budou doprovázet. Hlavní mise a Strike mise ale nejsou tím jediným, co tentokrát budete moci plnit. Vývojáři připravili novinku Adventures, což jsou kratší příběhové úkoly na několik desítek minut, jenž budete získávat od různých NPCček, a tím si obohacovat příběhové pozadí, ale pochopitelně tak bude možné získat i nové zajímavé vybavení. Další novinka se jmenuje Lost Sectors, což jsou speciální krátké dungeony s bossem a zajímavou odměnou na konci. Jistě stojí za zmínku, že tyto nové aktivity vytvořili lidé stojící za raidem Vault of Glass, takže by nás mohlo čekat opravdu něco zajímavého. Navíc potěší, že mezi různými aktivitami bude plynulejší přecházení, protože v Destiny 2 nebude nutné vždy po každé misi nebo dungeonu navštívit orbit. Vše má být plynulejší a rychlejší, aby hráč nebyl zdržován od toho hlavního, a to od hraní. No a vývojáři připravují i zcela nový raid pro šest hráčů, o němž ale nechtějí moc mluvit, což je logické. Nechtějí to nejlepší vyspoilerovat hned na začátku.

Pryč je Mars, Venuše a další planety, které jsme navštěvovali v prvním díle. Destiny 2 nás zavede na zcela nová místa, která budeme moci prozkoumávat. Už jsem zmínil Evropskou mrtvou zónu, což je mimochodem největší Patrola, jako zatím Bungie v rámci Destiny vytvořilo. Má být 2x možná 3x větší jak současná Patrola na Zemi, přičemž má obsahovat nejen obrovskou lokaci s lesem, ale také opuštěné město, jeskyně pod povrchem i vojenskou základnu Červené legie. Druhou lokací je Titan, jeden z měsíců Saturnu, kde drží Zavalu hlavní protivník Ghaul. Titan je zajímavý tím, že nemá pevnou plochu, ale spíše ostrůvky a různé základny, takže bude nutné si i hlídat, kam skákat. Pokud jste neměli rádi skákačky v prvním Destiny, bude Titan pro vás noční můrou. Třetí místo je IO, měsíc Jupiteru, kam Ikora Rey odešla hledat odpovědi. IO je poslední místo známé ze Zlatého větu a je plné nepřátel. Čtvrté místo je Nessus, podivná a nestabilní planeta, která byla zcela pohlcena Vexy, ale také jde o místo, kde se nachází Cayde-6. Jde o planetu plnou nádherných strmých stěn, svěžích kaňonů a strašidelných jeskyní.

Staré vybavení je pryč, je třeba najít nové
Protože Guardiani přišli o všechno své vybavení během útoku na Tower, bude nutné získat vybavení zcela nové. Pryč je Fatebringer, Gjallarhorn, Mida, Thorn a další ikonické zbraně prvního Destiny. Vývojáři přichystali do druhého dílu zcela nové hračky, které budeme moci získat, ať už jde o zcela nové exotické zbraně s ničivou silou, tak dva nové druhy zbraní – SMGčka a granátomety. Jinak ale pochopitelně budeme moci získat různé pušky, brokovnice, pulsky, meče v podobě katan a tak dále. Jen vývojáři trochu upravili systém. Zatímco v první hře se dělili zbraně na primární, sekundární a těžké (raketomety, meče nebo těžké kulomety), ve druhém díle bude tento systém nahrazen novým. První třída je kinetická, druhá energetická, přičemž do těchto dvou patří prakticky stejné zbraně. Jen v té energetické mají nějaký ten element, ať už jde o solar, arc nebo void. Třetí kategorií jsou power zbraně, kam budou kromě raketometů a mečů nově patřit i brokovnice, sniperky či fusion rifle. Je jasné, že tento nový systém zbraní je vytvořen hlavně s ohledem na zpětnou vazbu od hráčů, kteří hrají PvP, aby souboje probíhaly hlavně s primárkami, ale najít uplatnění má i v klasickém PvEčku. I proto třeba do první kategorie zbraní nově přibudou sideardmy či těžké kulomety, které ale budou mít snížené poškození a další omezení.

I ve druhém díle se vrací na scénu Titan, Warlock a Hunter, jen budou moci během hraní získat každý novou podtřídu a nové schopnosti. U Titána se vrací podtřída Striker, ale Defendera nahrazuje voidový Sentinel se štítem, kterým umí na krátkou i delší vzdálenost likvidovat protivníky. Oproti původní podtřídě je tedy daleko aktivnější. U Warlocka budete moci zapomenout na Sunsingera, protože ho nahrazuje Dawnblade se solárními meči. U Huntera pak bude nahrazen Bladencer novou podtřídou Arcstrider s kopím. Kromě zcela nových podtříd byly upraveny i ty staré podle zpětné vazby hráčů. Třeba Striker u Titána už nebude moci zabít několik protivníků v docela velkém okruhu, ale jen jednoho, a to jen když se dobře trefí. Po prvním bouchnutí do země ale bude moci ještě chvilku posilněn běhat a dávat silná melee protivníkům, po nichž je dokáže jednoduše zlikvidovat. U Huntera podtřída Gunslinger bude lehce upravena, kdy bude možné získat hned šest střel, ale na daleko kratší čas, rovněž bude snížen dostřel. Do hry se vrátí i Voidwalker se svoji ničivou Nova Bombou. Jestli každá postava bude mít i třetí podtřídu, jako je tomu nyní, zatím nevíme, vývojáři více neodhalili. Co ovšem odhalili, je úprava třeba fusion granátů, které už nezabijí, ale vezmou jen polovinu životů. Kdo byl na tyto granáty v prvním dílu alergický, bude mít konečně klid.

Zajímavostí je, že kromě granátů a melee útoků budou mít všechny postavy ještě třetí novou schopnost. Titán bude moci před sebe vytvořit speciální štít, za který se bude možné schovat. To Warlock kolem sebe vytvoří speciální auru léčící fireteam v blízkosti, případně mu zvyšuje damage, který dává nepřátelům. Warlock tedy bude nyní tak trochu nahrazovat Titána s bublinou, který měl podobné vlastnosti. Hunter pak bude moci uskočit ve všech svých podtřídách, přičemž během úskoku se mu bude moci doplnit zásobník do zbraně nebo bude moci úskokem získat posílení na krátkou vzdálenost. Vývojáři z bungie rovněž překopali statistiky u postav. Zatímco části brnění v prvním dílu zvyšovaly intelekt, sílu a disciplínu, a tím se zrychlovalo nabíjení buď superek, meele útoků nebo granátů, ve druhém díle toto nahrazuje brnění, hbitost a regenerace, což má za následek, že granáty se nově nabíjejí o něco pomaleji, stejně tak meele útok, který byl u Huntera třeba přepracován, aby mohl konkurovat Warlockovi.

Přepracovaný Crucible
PvE obsah zní zajímavě, ale to hlavní, kvůli čemu mnozí Destiny hrají i nyní, je hlavně PvP nazvané Crucible. Druhý díl pochopitelně multiplayerová klání rovněž nabídne, ale ve značně upravené podobě. Už byl zmíněn přepracovaný systém zbraní, případně podtříd jednotlivých postav, další změny se dotknou samotných herních režimů. Ty budou všechny jen pro osm hráčů, tedy 4v4, což je změna oproti 6v6 režimům z prvního dílu. Zatím nevíme, jestli tato omezení budou platit i pro privátní zápasy, zřejmě ne, ale na tuto informaci je ještě čas.

Každopádně během oznámení byl odhalen nový režim Countdown, v němž, po vzoru Counter-Striku, musí jeden tým infiltrovat jeden ze dvou bodů na mapě a na něm položit bombu, zatímco druhý tým se snaží v tomto zabránit, případně položenou bombu zneškodnit. Na rozdíl od Counter-Striku je ale možné své padlé spoluhráče oživovat, i když to má pochopitelně také nějaké to omezení, co se týče v počtu zvednutí i času, za který je možné tak učinit. Režim má být hodně o taktice a sehranosti týmu, takže v něm počet hráčů 4v4 má rozhodně smysl a není náhoda, že by v tomto režimu měl být nový Trials of Osiris, i když klasická eliminačka má být pořád přítomna jako jeden z dalších režimů. Když jsem zmínil v předchozím odstavci zbraně, tak ještě je třeba nutné dodat, že klasické heavy roundy už nebudou, ale během normálních kol bude moci vždy jeden hráč z týmu získat na určeném místě náboje do power zbraní a tím tak zvýšit svoje šance v boji s protivníky. Nápad jistě zajímavý, uvidíme, jak se promítne do samotné hratelnosti.

První Destiny běží na technologii peer-to-peer, takže veškeré hry, ať už jde o PvP nebo PvE, hostují přímo hráči, a ne Bungie na svých serverech. Díky tomu dochází často k různým problémům, od vykopávání hráčů z her až po lagování. Bungie s tímto od vydání bojuje, ale zatím uspokojivý výsledek nemáme. I možná proto bylo zklamání, když u oznámeného Destiny 2 bylo potvrzeno, že nenabídne dedikované servery. Jak se ale nyní ukazuje, je naštěstí vše trochu složitější, jak vysvětlili vývojáři na svém oficiálním webu. Veškeré hry totiž budou běžet nově přímo na serverech Bungie, přesto nechtějí toto řešení nazvat dedikovanými servery, protože některé instrukce se budou pořád počítat přímo u hráčů po vzoru peer-to-peer. Jde tedy o jakési hybridní řešení, na němž pracovali vývojáři z v Bungie poslední roky, aby poskytli hráčům daleko lepší zážitek z hraní. Jestli tomu tak bude, se dozvíme už v létě v betaverzi, která bude novou technologii zahrnovat.

Komunitní novinky a příslib do budoucna
Studio Bungie během představení Destiny 2 oznámilo, že raidy, Nightfall striky a turnajový PvP režim Trials of Osiris si vyzkoušelo jen 50 % hráčů prvního dílu. I proto přicházejí ve druhém díle s novinkou, která má otevřít tyto nejzajímavější end game aktivity daleko více hráčům. Tou jsou klany, které je možné vytvářet přímo ve hře, přičemž přímo ve hře bude i možné hledat další hráče, kteří by s vámi do těch nejtěžších aktivit šli. Nebudete tedy muset dlouze hledat hráče na internetových fórech nebo stránkách k tomu uzpůsobených, což má usnadnit, jak se do těchto aktivit, v nichž nebude klasický matchmaking, dostat. Jinak klany mají hrát v Destiny 2 daleko důležitější roli, členové budou mít vždy u sebe klanovou vlajku, ale také budou moci odemykat další zajímavé bonusy. Více se máme o klanech dozvědět během léta.

Vývojáři z Bungie se nechali několikrát slyšet, že Destiny 2 museli připravit i z důvodu, aby do něj mohli v budoucnu pravidelněji přidávat nový obsah, co v současnosti u Destiny nebylo tak snadné. Čekat by nás tak měly pravidelné eventy po vzoru Overwatch, ale také updaty s novým obsahem zdarma. Vývojáři již rovněž oznámili i dvě menší rozšíření, které jsou součástí placeného Season Passu a vyjdou v rámci prvního roku. První rozšíření se bude točit kolem Warlocka Osirise, kterého znají hlavně fanoušci módu Trials of Osiris. Druhé rozšíření se bude věnovat Rasputinovi, což je umělá inteligence, která měla chránit lidstvo.

První představení Destiny 2 přineslo spoustu zajímavých a vzrušujících informací pro fanoušky, ale na spoustu dalších otázek budou muset vývojáři ještě odpovědět v následujících týdnech. Zatím jsme totiž ze hry viděli jen naprosté minimum. Každopádně pokud vývojáři splní vše, co slibují, mohli bychom se opět dočkat hry, u níž nebude těžké strávit následující roky, navíc ve značně zajímavějším podání. 8. září se uvidíme na orbitě, Guardiani, abychom mohli začít další velké dobrodružství.

Destiny 2

ps4xone
Activision, Bungie
Datum vydání hry:
6. 9. 2017
Žánr:
Střílečka, RPG, Taktická, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře