Jim Ryan by byl rád, pokud by si hry od PlayStationu mohly zahrát stovky milionů hráčů
„Posledních 18 měsíců byla celkem jízda. V březnu 2020 jsme jako všichni zavřeli kanceláře. Můj životní styl byl od té doby dost neobvyklý. Mám pocit, že hodně svého času trávím ve tmě. Ráno vstanu velmi brzy a komunikuji s Japonskem, no a pak to samé probíhá s US. Nevidím proto mnoho denního světla. Je to divné. Jsem ale opravdu hrdý a šťastný z toho, co jsme dosáhli za tu dobu. Měli jsme tu skvělé hry jako The Last of Us Part II a Ghost of Tsushima, ale také uvedení PS5,“ řekl nejprve Ryan k práci v době pandemie. Během ní se rozhodli uspořádat aktci Play At Home, v rámci níž rozdávali hry zdarma. Ta slavila velký úspěch, přičemž měla za cíl donutit lidi, aby zůstali raději doma a nenakazili se. „Udělali jsme dvě vlny. Přišlo nám, že všichni bojovali s prvními lockdowny, napadlo nás, že by něco takového bylo pěkné udělat. Podařilo se a reakce nás potěšily. Pak přišly Vánoce a po nich další vlna lockdownů. V ten moment jsme si řekli, že by bylo pěkné to zopakovat. Udělli jsme to tedy znovu a během této akce bylo koupeno zhruba 60 milionů kopií her,“ říká Ryan.
Jim Ryan se následně rozpovídal i o budoucnosti, v níž by rád viděl, jak si může hry z konzolí PlayStation užívat prakticky každý. „Když se podíváte zpět, nejvíce mě těší, že se hry stávají všudypřítomnějšími. A tato všudypřítomnost se zvyšuje s každým rokem a každou generací konzolí. Je to vidět, hry se líbí starší ale i mladším hráčům. Nevidím důvod, proč by hry nemohly být všudypřítomné jako je hudba, filmy nebo televizní pořady. Když se zamyslíme nad důsledky, které by to mělo pro lidi, kteří hry vytváří a i ty, kteří hry hrají, je to potenciálně úžasné,“ říká.
„Opravdu věřím, že PlayStation 5 bude největším, nejlepším a nejoblíbenějším systémem PlayStation od Sony. Doufám, že se tak stane. Rád bych také viděl svět, v němž si hry, které vytváříme v PlayStationu, budou moci užít desítky milionů lidí. Možná stovky milionů lidí. Nyní je ale úspěch, když si naši hru zahraje 10 nebo 20 milionů hráčů. Pokud to srovnáme s jinými médii, ať už jde o hudbu nebo filmy, ty si může vychutnat téměř neomezené publikum. Myslím si, že některé hry, které naše studia vytváří, patří k nejlepším v herním průmyslu. A to, že je nyní nabízíme pouze pro omezený počet hráčů, mě štve. Rád bych viděl svět, v němž si můžou naše hry užít stovky milionů hráčů,“ dodal na otázku točící se kolem cloudu a různých streamovacích služeb či předplatného. Celý rozhovor si můžete pustit níže, zazní během něj i další zajímavé informace.
Komentáře