Operation Flashpoint: Red River
Když vyšel předchozí díl Operation Flashpoint: Dragon Rising, jedni ho vyzvedávali až do nebes, zatímco druzí ho vypnuli už po první misi. Na vině totiž byla až moc velká obtížnost, kterou většina hráčů nepřekousla (podle vývojářů jich bylo 90%). Výsledkem tohoto je, že Codemasters udělá Operation Flashpoint: Red River daleko přístupnější většímu okruhu hráčů, přičemž si bere inspiraci u konkurence, převážně v sériích Call of Duty a Battlefield. Plnění zadaných úkolů tak bude nyní daleko svižnější, přímočařejší a hlavně lehčí, takže by se nemělo stát, že budete opakovat jednu pasáž stále dokola, jako tomu bylo právě u předchůdce. Vývojáři při těchto slovech ale varují, že pořád se nebude jednat o arkádu, jakou je právě zmíněná konkurence. Operation Flashpoint: Red River je pořád spíše simulací, jen trošinku osekaná o obtížnost, aby si ji užil naprosto každý. Pro veterány série je tu jistě i potěšující informace, že HardCore režim zůstává, takže pokud by normální obtížnost dohráli s prstem v nose, tento režim bude připraven jim dát pořádnou lekci.
Pojďme se nyní podívat nejprve na hru pro jednoho. Hlavní kampaň se nyní bude odehrávat ve fiktivní zemi Tajikstan, která leží mezi Čínou, Afghánistánem, Uzbekistánem a Kyrgyzstánem. Dalo by se tak říci, že není lepší místo pro nějaký ten válečný konflikt. V něm opět bude figurovat USA, které snad nemůže nikde chybět, zatímco soupeřem mu bude klasicky PLA. K nim ovšem nově přibude i třetí strana, kterou budou povstalci, takže si hráč nebude moci být nikdy jistý tím, jestli je ta postava v dáli jeho spojencem nebo ne. Proč se tyto velmoci nyní pustily do křížku, bohužel nevíme. Vývojáři vše drží pod pokličkou a zřejmě odhalí, až se bude blížit datum vydání. To ovšem nyní nevadí. Samotná země Tajikstan nabídne hráči zhruba 200 kilometrů čtverečních, kde se bude moci pohybovat. I při takové rozloze má být prostředí vymodelováno do nejmenšího detailu a má být i daleko uvěřitelnější, než jak tomu bylo u Dragon Rising. To ostatně zase takový problém nebude.
Celou kampaň poté bude moci hráč projít klasicky s čtyřčlennou jednotkou, přičemž si nyní bude moci vybrat, za jakou třídu si zahraje. Na výběr je klasický voják, neboli pěšák, který je spíše takovým univerzálem. Jako druhý tu poté bude granátometčík, jehož název určitě vypovídá o všem. Dále tu bude skaut, který se bude hodit hlavně v misích, kde máte být potichu. Jako čtvrtý je tu střelec s velkým kulometem. Lišit se budou tyto čtyři třídy převážně zbraněmi, které budou mít u sebe. Ty se navíc budou moci dále vylepšovat podle toho, jak si ve hře povedete. Stejně tak si budou moci hráči vylepšovat i další atributy, které z nich udělají daleko lepšího válečníka.
Nyní se pojďme podívat na nějaké ty novinky. Za jednu z nich se dá považovat třeba přepracovaná AI, která nyní bude působit daleko přirozeněji a nemělo by se tak stávat, že by se chovala nelogicky. V předchozím díle byla AI opravdu velkým problémem, ne tak u vašich nepřátel, ale vašich spojenců, kteří občas zařvali v momentě, kdy jste to zrovna nepotřebovali. K daleko lepší kooperaci pak má pomoci i kompletně přepracovaný systém velení, který nyní bude daleko rychlejší a intuitivnější. Už by tak s ním neměl hráč hlavně na konzolích zápasit. Sami vývojáři přiznávají, že ten v Dragon Rising byl jednou velkou katastrofou, ze které se dostatečně poučili. Rovněž se zlepší i ovládání, které už tak nebude dělat problémy, jako tomu bylo.
Nyní se pojďme podívat na nedílnou součást hry, kterou bude multiplayer. Tedy multiplayer. Ten ve hře v klasické podobě, jako je třeba v Call of Duty nebo připravovaném Medal of Honor, nenajdete. Vývojáři sami přiznávají, že pokud si chcete zastřílet na mapě proti ostatním hráčům, máte zkusit konkurenci. Takhle ale válka nevypadá. Vývojáři tak radši vložili všechno úsilí do kooperativního herního režimu, který by měl být pro čtyři hráče. Právě tento režim, pro který se vývojáři nechali inspirovat třeba konkurenční hrou Left 4 Dead (má se jednat o stejně kvalitní zábavu), bude stěžejní částí hry. My musíme dodat, že není nic lepšího, než se plížit s kamarády a vymýšlet, jakou taktiku na nepřátele použije. Více toho bohužel v tuto chvíli o online podpoře nevíme. Snad toho více prozradí Codemasters v následujících týdnech.
Protože bude postup samotnou hrou daleko přímočařejší a lineárnější, vývojáři mohli značně upravit i grafický engine, který by měl nyní konkurovat těm nejhezčím akčním hrám. Vzhledem k tomu, že předchozí díl po této stránce zrovna neexceloval, jde rozhodně o velký posun vpřed. Hráči tak budou svědky neustálých výbuchů a dalších efektů, které dokonale navodí opravdu nezapomenutelnou válečnou atmosféru. Rovněž samotné textury budou nyní daleko kvalitnější.
Hra Operation Flashpoint: Red River slibuje opravdu atmosférický akční zážitek, který byl donedávna doménou spíše konkurence v podobě Call of Duty, Battlefieldu nebo Medal of Honoru. Přesto vývojáři slibují, že pořád by se mělo jednat o hodně obtížnou hru, která do simulace nebude mít daleko. Jak se tato složka podaří vývojářům vyrovnat, to je zatím otázkou. Každopádně musíme uznat, že Operation Flashpoint: Red River vypadá opravdu působivě.
Komentáře