The Legend of Zelda: Breath of the Wild - The Champion’s Ballad

recenze  25
Martin Šmíd, 30. 12. 2017 19:45
Když vycházela letos v březnu konzole Nintendo Switch, dostala hned velký hit v podobě hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild, které jsem neváhal ve své recenzi udělit desítku s konstatováním, že jde o jeden z nejlepších zážitků za poslední roky. I po dohrání hlavní příběhové linky jsem se do jejího světa během roku z nejrůznějších důvodů vracel, čemuž dopomohlo i první rozšíření The Master Trials. I když nenabídlo moc nového, jednalo se o slušný dodatek, který fanoušky přikoval před televizi či displej konzole na několik hodin. Začátkem prosince pak vyšlo druhé rozšíření The Champion’s Ballad, které mělo být více zaměřené na příběh a přinést toho daleko více. Jak dopadlo, se dočtete níže.

Rozšíření The Champion’s Ballad by se dalo považovat za další endgame obsah hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild, které má uspokojit hlavně ty největší fanoušky a zároveň jim dát odpovědi na několik posledních otázek. V prvním odstavci jsem zmínil, že rozšíření je více zaměřené na příběh. To je opravdu pravda, ale jde spíše o doplnění původního příběhu a historie nádherně vymyšleného světa, protože vše se točí kolem vzpomínek a historii čtyř důležitých postav z původní hry. Nečekejte tedy něco vyloženě nového. Na druhou stranu vývojáři obohatí postavy o další hloubku a potvrdí či pohřbí různé teorie fanoušků, které se na internetu objevovaly. I když v tomto ohledu toho mohlo rozšíření nabídnout více, jsem více méně spokojen, protože konečně tu máme před sebou jeden celek, který velmi dobře funguje, a to ještě lépe, než začátkem března. Více spoilerovat nechci, raději se vrhnu na to, co rozšíření přesně nabízí.

Když rozšíření zakoupíte, objeví se vám v nabídce nový hlavní úkol, ale i řada vedlejších, k nimž se dostanu později. Hlavní úkol The Champion’s Ballad je prakticky série různých výzev, které musíte postupně zdolávat, abyste se dostali až do samotného finále, které je pochopitelně z celého rozšíření to nejlepší. Hned na začátku se přitom ocitnete ve svatyni, kde vaše putování začalo, abyste získali jednu z nejlepších zbraní ve hře. Bohužel není vše zlato, co se třpytí, takže ohromná síla zbraně je vykompenzována tím, že vám zbude pouze polovina srdíčka z vašeho zdraví, tudíž vás nepřátelé zabijí na ránu. Takto musíte splnit několik úkolů, což vyžaduje úplně jiný přístup k hraní a vnáší do samotné hry další vrstvu a nové neokoukané situace. Jde ale pochopitelně jen o začátek a rozjezd.

Když začátek přežijete a dokončíte, což dá zabrat i zkušenějším hráčům, čekají vás prakticky další čtyři úkoly, které můžete plnit v libovolném pořadí. Každý úkol se vždy točí kolem jedné důležité postavy z původní hry. Jeho splnění vždy spočívá ve splnění tří výzev, které jsou rozmístěné po herním světě. Je tedy důležité, abyste ho dobře znali, protože se vždy musíte vydat na místa, která máte ukázána na obeliscích. Jejich hledání není moc jednoduché, naštěstí máte vždy několik nápověd, které vás zavedou do cíle. Když splníte celkem rozmanité výzvy a nové dungeony, následně se utkáte znovu s hlavním bossem z původní hry. Tentokrát ale s pravidly, které připravili vývojáři. Do každého souboje jste hozeni jen s vývojáři vybranými zbraněmi, a je pak na vás, jak si s novou situací poradíte. Protože jsem hru prošel už dvakrát, souboje s bossy mi zase tak velké problémy nedělaly, až tedy na jeden, ale ten jsem proklínal už v původní hře. Když bosse porazíte, jste vždy odměněni zlepšením jedné ze čtyř speciálních schopností, která se vám tak bude daleko rychleji nabíjet. To se pochopitelně hodí.

Je možná škoda, že vývojáři nepřipravili nové oblasti světa nebo něco vyloženě nového, protože i v nových svatyních, představující dungeony, pořád musíte řešit hádanky díky dobře známým mechanismům. Nové výzvy jsou ale natolik uspokojivé, stejně jako souboje s bossy s novými pravidly, že mi tato skutečnost ani moc nevadila. Zvláště po dohrání. Poslední zhruba hodinu totiž budete bloudit po zcela novém velkém dungeonu s novým těžkým bossem, který sice mohl být lepší, ale fanoušci určitě zklamáni nebudou.

Hlavní příběhovou linku rozšíření The Champion’s Ballad jsem dohrál za zhruba šest hodin, což je dle mého velmi dobrý čas. Za zdolání poslední výzvy jsem byl navíc odměněn speciálním dopravním prostředkem, jakousi motorkou, díky níž je průzkum světa rychlejší. Kromě hlavní příběhové linky vývojáři připravili i několik vedlejších úkolů, díky nimž se můžete dostat k novému vybavení v podobě nových setů oblečení, případně maskám s novými speciálními schopnostmi, dokonce vývojáři připravili i speciální brnění pro koně. Ano, jde jen o kosmetické věci, navíc úkoly nejsou tak propracované, jako v původní hře, spíše jde o totéž jako v prvním rozšíření, ale sety a masky jsou natolik pěkné a mají zajímavé funkce, že je budete chtít určitě získat. Takže máte další důvod se do hry vracet a nahrát další hodiny.

Ani po několika měsících pohled na hru The Legend of Zelda: Breath of the Wild nijak neomrzel. Vizuálně jde o krásnou podívanou s nezapomenutelným uměleckým stylem. Co určitě potěší u rozšíření The Champion’s Ballad, tak jsou některé nové povedené hudební skladby, které si zaslouží i samostatný poslech. Jsem rád, že na ně vývojáři nezapomněli a v tomto tedy budou plně uspokojeny i vaše uši.

Jsem rád, že jsem se mohl do hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild ještě jednou vrátit a doplnit si poslední střípky příběhu a dozvědět se něco více o světě i důležitých postavách, které jsem si během roku tolik oblíbil. Ačkoliv rozšíření The Champion’s Ballad nepřináší něco vyloženě nového a originálního, dokáže plně uspokojit i ty nejnáročnější fanoušky výbornou hratelností, novými chytrými dungeony i výzvami a potěší určitě i novým hudebním doprovodem. Jde o dobré zakončení jedné z nejlepších her historie.

wiiunsw
6. 12. 2017
8/10