NES Remix

recenze  9
Martin Šmíd, 24. 1. 2014 14:30
Nintendo má ve svém katalogu spoustu vynikajících her, navíc mnohé z konzole NES ani po mnoha letech nezestárly. I dnes si mnozí s chutí zahrají výborné hry z první Nintendo konzole, a vzpomínají, jak je hráli jako malí. Pokud se mezi tyto hráče počítáte, možná by vás mohla zajímat speciální kolekce NES Remix, která se objevila celkem nedávno na konzoli Nintendo Wii U skrze digitální distribuci. Na začátku jsme si mysleli, že půjde jen o několik starších her v jednom balení, ale obsah celkem překvapil a nabízí spoustu nové zábavy i pro hráče, kteří NES hry znají jako své boty.

Pokud na kolekci NES Remix v eShopu kliknete a koupíte, a budete očekávat, že nabízí starší hry v jednom balení za výhodnější cenu, možná budete zklamáni. Ona totiž tato kolekce starší hry nepřináší, ale nabízí spoustu výzev, které se v nich odehrávají. Na začátku máte odemknuty hry Super Mario Bros., Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Mario Bros., Excitebike a Balloon Fight, přičemž každá má několik levelů. Jejich počet se liší, třeba Donkey Kong má jen sedm, zatímco nejvíce má dost možná nejlepší Super Mario Bros., a to rovnou 23. Výzvy jsou na začátku docela jednoduché, měl by je zvládnout každý, a i se v nich připravit na následné těžší úkoly.

Třeba ve zmíněném Super Mario Bros. musíte doběhnout ve stanoveném limitu do cíle, případně zneškodnit všechny nepřátele nebo finální bosse. V Excitebike zase musíte v jedné výzvě dojet do cíle na zadním kole, případně v Balloon Fight zneškodnit všechny nepřátele. Obtížnost ale celkem rychle stoupá, takže pozdější výzvy už vyžadují nejen rychlost, ale hlavně přesnost od vašich prstů, nebo se budete rozčilovat nad dalším selháním. A selhávat budete v pozdějších výzvách docela často, protože hra neodpouští žádnou menší chybu, kterou uděláte.

Většina výzev v hrách, které jsme zmínili výše, se odehrává v levelech, které moc dobře znáte, některé výzvy dokonce počítají s tím, že víte, kde se nachází ten nebo onen bonus, nebo že víte, jak je rychle proskákat. Znalost originálů je zde rozhodně velkým plusem (pokud neznáte, bude vám házeny nápovědy), ale sem tam vývojáři samozřejmě překvapí něčím novým, co rozhodně potěší. Každou výzvu můžete dohrát na minimálně jednu hvězdičku, ale je nejlepší se pokoušet o tři, protože jen tak si odemknete bonusové levely v Remix 1, které si jdou tak trochu vlastní cestou a upravují originál k nepoznání, a následně i spoustu dalšího bonusového obsahu. Na začátku máte jen několik výzev ve hrách, které jsme vypsali výše, ale jak se vám bude dařit, odemknete si i spoustu dalších (The Legend of Zelda, Wrecking Crew nebo Ice Climber), celkově jich tu je tušíme šestnáct.

Kromě klasických levelů v notoricky známých hrách tu vývojáři i občas hry kříží mezi sebou, což je určitě zajímavý nápad, který funguje na výbornou a celou kolekci obohacuje. Třeba budete pobíhat jako Link v Donkey Kong levelech, přijde řada i na Luigiho a další známé postavy ve hrách, ve kterých byste je neočekávali. Nebudeme zde ale prozrazovat úplně vše, abyste nepřišli o překvapení. Celkově má celá kolekce zhruba dvě stovky nejrůznějších výzev, které zvláště ve druhé polovině jsou kolikrát pořádně hardcore. Proto i čas, který s kolekcí strávíte, se následně vyšplhá na velmi pěkné číslo, které nemůže urazit žádného fanouška.

Možná se ptáte, pro koho je NES Remix vlastně určen. Pro nováčky určitě ne, ti tuto kolekci moc nedocení, protože nemají žádný vztah k originálům. Je tak jasné, že NES Remix ocení především velcí fanoušci Nintenda, kteří známé klasiky znají, mají je několikrát dohrané a chtějí další porci zábavy. Že je NES Remix určena právě pro ně, ukazují i bonusové samolepky, které můžete sbírat. Těch je rovná stovka, a jejich motivace vysbírat je pro fanoušky velká. Dobrou funkcí určitě je i propojení s Miiverse, kde si můžete porovnávat své úspěchy s ostatními hráči.

Z dnešního pohledu je grafika NES her hodně zastaralá, ale o ní tato kolekce samozřejmě není. Daleko důležitější je, že vše běží naprosto plynule, nahrávací obrazovky tu nejsou, takže se jednoduše přepínáte z jedné výzvy do druhé. Fanouškům originálů jistě udělá radost původní hudební doprovod, který i dnes má své kouzlo.

NES Remix je zajímavá kolekce, která je ale určena jen těm největším fanouškům Nintenda a zvláště her z konzole NES. Ti zde najdou spoustu nových výzev ve svých oblíbených hrách, které dokážou udržet u televizní obrazovky spoustu hodin, a jedná se opravdu o kvalitní zábavu. Na druhou stranu, pro nováčky tato kolekce moc není. My se počítáme do první kategorie, u kolekce jsme se velmi dobře bavili, i když u několika výzev jsme zestárli o několik let. Jedna z nejlepších her na eShopu konzole Wii U.

NES Remix

wiiu
18. 12. 2013